Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat na een verkeersongeval ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

- Als er gewonden zijn: Zo snel mogelijk hulpdiensten bellen met volgende vermeldingen:
    *Aantal slachtoffers
    *Plaats : straat, stad, huisnummer, herkenningspunt
    *Toestand van de slachtoffers
    *Eventuele aanwezigheid van gevaarlijke stoffen
    *Beknelling of niet
    *...

-Als er geen bijkomend gevaar is ( brand, nieuwe aanrijding) de gewonde bestuurder IN de wagen laten blijven zitten.
    -Blijven SPREKEN tegen het slachtoffer : kan het verschil maken tussen leven en dood.
    - Brandblusser klaar zetten
    - Indien het slachtoffer gekneld zit en de wagen ligt op de zijde of dak: WAGEN NIET TERUG OP DE 4 WIELEN ZETTEN!!!!!
    - Met je fikken van de batterij afblijven
    - Niet roken in geval van brandstoflekkage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Best is dringend gaan oefenen met dat driehoekje dan, want met mijn linkerhanden....
      tegen dat ik dat ding in elkaar geflanst heb zijn we al weer 3 ongelukken verder
      Hahaha. Zie me daar zelf ook nog mee sukkelen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
        Hahaha. Zie me daar zelf ook nog mee sukkelen...
        Ik denk dat je op dat moment er niet meteen aan denkt om die te zetten, hoogstens de vier richtingaanwijzers...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JMI Bekijk Berichten
          Vind ik eerlijk gezegd raar... Adem lijkt me nogal moeilijk dan, zeker met zo'n helm op
          als hij ademt moet je best zijn helm oplaten om geen fractuur van de nek te verergeren. (indien aanwezig) als hij natuurlijk niet meer aan het ademen is pak je best die helm wel af om het mond op mond te geven. Met een rietje gaat moeilijk gaan hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
            als hij ademt moet je best zijn helm oplaten om geen fractuur van de nek te verergeren. (indien aanwezig) als hij natuurlijk niet meer aan het ademen is pak je best die helm wel af om het mond op mond te geven. Met een rietje gaat moeilijk gaan hé.
            In 2009 is er een nieuwe wetgeving van toepassing met betrekking tot het reanimeren. Dit heb ik enkele weken geleden vernomen van een vriend/verpleger...

Momenteel wordt er bij een hartmassage steeds mond op mond gedaan... Na veel studies is gebleken dat dit niet efficiënt is en totaal geen effect heeft.

Reden: tijdens de hartmassage wordt er door het duwen automatisch lucht naar buiten en binnen getrokken... Momenteel past men dit al toe, maar wetgeving gaat maar in 2009 in voege...

Leuk weetje...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
              TIP: om slachtoffer te immobiliseren:

slachtoffer op z'n rug leggen, en z'n hoofd tussen je dijbenen steken, terwijl jij 'gehurkt' achter het slachtoffer zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten

en wat ga je dan doen als je deze moet reanimeren?
                Er bestaat een techniek om de helm van iemand zijn hoofd te verwijderen zodat je het slachtoffer kan beademen.
                Moet ge met 2 personen zijn.

Iemand steekt 2 handen, langs oren af onder de helm , om hoofd te immobiliseren, vervolgens helm afschuiven (persoon n°2) en B.L.S. aanvangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JMI Bekijk Berichten
                  Ik denk dat je op dat moment er niet meteen aan denkt om die te zetten, hoogstens de vier richtingaanwijzers...
                  Klopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
                    TIP: om slachtoffer te immobiliseren:

slachtoffer op z'n rug leggen, en z'n hoofd tussen je dijbenen steken, terwijl jij 'gehurkt' achter het slachtoffer zit.
                    In bepaalde gevallen MAG je het slachtoffer niet verleggen.
                    Kan levensgevaarlijk zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                      In bepaalde gevallen MAG je het slachtoffer niet verleggen.
                      Kan levensgevaarlijk zijn.
                      Ja, dat is altijd leuk. Soms moet die dus verlegd worden, en soms mag dat dus niet ... en dan verschieten dat mensen niet durven helpen.

Anyway, ik heb vorige week mijn brandblusser "ontdekt" ... ik had daar nog niet aan gedacht, maar bij mijn golf staat dat nogal ostentatief ... maar bij een E90 is dat spul gewoon verstopt ! Ge moet de passagierszetel in de hoogste stand zetten (!), en dan met veel precizie dat spul loswrikken (met nog een extra bandje vastgemaakt). Dienen dat pech heeft om in een brand te zitten, die gaat niet veel geluk hebben met om het even welke 3-reeks die passeert.

Zo slecht, zou dat wel legaal zijn ? Dat duurt echt 2 minuten voordat ge dat loskrijgt, en dan spreek ik nog dat er niemand op die stoel zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                        Ja, dat is altijd leuk. Soms moet die dus verlegd worden, en soms mag dat dus niet ... en dan verschieten dat mensen niet durven helpen.

Anyway, ik heb vorige week mijn brandblusser "ontdekt" ... ik had daar nog niet aan gedacht, maar bij mijn golf staat dat nogal ostentatief ... maar bij een E90 is dat spul gewoon verstopt ! Ge moet de passagierszetel in de hoogste stand zetten (!), en dan met veel precizie dat spul loswrikken (met nog een extra bandje vastgemaakt). Dienen dat pech heeft om in een brand te zitten, die gaat niet veel geluk hebben met om het even welke 3-reeks die passeert.

Zo slecht, zou dat wel legaal zijn ? Dat duurt echt 2 minuten voordat ge dat loskrijgt, en dan spreek ik nog dat er niemand op die stoel zit.
                        Lijkt me straf dat je onder normale omstandigheden al zo'n moeite hebt om het apparaat los te krijgen.
                        Hoe krijg je dat dan los als je in paniek bent...?

Comment

Working...
                        X