Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brommer zonder papieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Brommer zonder papieren

Mijn zus kwam hier net af:

Een vriend van een vriend ( je kent dat wel ) heeft van nog een andere vriend een brommer 'gekregen'.

Bon dat ding staat te koop voor 50€. Addertje is wel: er zijn geen papieren bij.

Nu vroeg ik me af of ze haar eigenlijk iets kunnen maken als ze haar stoppen en geen papieren bij heeft. Ze gaan dat ding in beslag nemen, maar kunnen ze haar persoonlijk ervoor laten boeten?

Ik weet het zelf niet meer, t lijkt misschien een domme vraag

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
    Mijn zus kwam hier net af:

Een vriend van een vriend ( je kent dat wel ) heeft van nog een andere vriend een brommer 'gekregen'.

Bon dat ding staat te koop voor 50€. Addertje is wel: er zijn geen papieren bij.

Nu vroeg ik me af of ze haar eigenlijk iets kunnen maken als ze haar stoppen en geen papieren bij heeft. Ze gaan dat ding in beslag nemen, maar kunnen ze haar persoonlijk ervoor laten boeten?

Ik weet het zelf niet meer, t lijkt misschien een domme vraag
    1. Bij de politie gaan om aangifte te doen van 'verlies' van de papieren
    2. Politie geeft attest om een nieuw gelijkvormigheidsattest aan te vragen
    3. Naar verzekering gaan om deze te verzekeren

dat is het denk ik

aja, geen verzekering is inbeslagname, dus binnen de 15 dagen bij de politie gaan met een verzekering die langer dan 3 maand geldig is

edit: ze krijgt een boete omdat ze heeft rondgesnord met een niet-verzekerd voertuig, als ze het voertuig 'overlaat' aan moedertje staat moet ze hiervoor niet betalen

Comment

Met dat bewijs van de polies ook een nieuw GVA aanvragen bij de invoerder ook dan he

Gaat perfect, heb dat zo met m'n chappy indertijd ook gedaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
        Met dat bewijs van de polies ook een nieuw GVA aanvragen bij de invoerder ook dan he

Gaat perfect, heb dat zo met m'n chappy indertijd ook gedaan
        just vergeten bij te zetten

Met dat attest van de politie bij de invoerder gaan om een nieuw te krijgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
          1. Bij de politie gaan om aangifte te doen van 'verlies' van de papieren
          2. Politie geeft attest om een nieuw gelijkvormigheidsattest aan te vragen
          3. Naar verzekering gaan om deze te verzekeren

dat is het denk ik

aja, geen verzekering is inbeslagname, dus binnen de 15 dagen bij de politie gaan met een verzekering die langer dan 3 maand geldig is

edit: ze krijgt een boete omdat ze heeft rondgesnord met een niet-verzekerd voertuig, als ze het voertuig 'overlaat' aan moedertje staat moet ze hiervoor niet betalen
          als de opbrengst van het voertuig de nodige kosten en boetes kan vergoeden anders volgt er alsnog een rekening.
          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
            als de opbrengst van het voertuig de nodige kosten en boetes kan vergoeden anders volgt er alsnog een rekening.
            das just, bij nen auto is dat geen prob, bij nen brommer kan dat wel eens gebeuren

Comment

Wel opletten als dat ding als gestolen zou geseind staan en jij gaat nieuwe papieren vragen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                Wel opletten als dat ding als gestolen zou geseind staan en jij gaat nieuwe papieren vragen...
                jep, heling is dan niet ver weg

Comment

De sleutels enzo zijn allemaal bij de bromfiets, dus tlijkt me half koosjer te zijn

Bedankt alleszinds voor de reacties.

Comment

Ik heb thuis een Puch staan zonder papieren, da's de reden waarom ik geen goesting heb om het ding te restaureren. Je kan die papieren dus gewoon terug aanvragen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
                      Ik heb thuis een Puch staan zonder papieren, da's de reden waarom ik geen goesting heb om het ding te restaureren. Je kan die papieren dus gewoon terug aanvragen?
                      Jep ( ik heb geen benul wat een Puch is, maar als het een brommer is = jep )

Comment

als puch daar zin in heeft tenminste

hangt van de goodwill van de constructeur af

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                          Jep ( ik heb geen benul wat een Puch is, maar als het een brommer is = jep )

T'is wel degelijk een B klasse brommer.

Comment

Is dat zo'n 2-vitesse?

Comment

Is dat zo'n 2-vitesse?
                              4 De mijne heeft wel trommelremmen en blinkende (nuja) spaakwielen.

Comment

Is dat zo'n 2-vitesse?
                                ne skytrack heeft er 2

Comment

Super die dingen

Restaureren die handel

Comment

Super die dingen

Restaureren die handel

Met een nieuwe uitlaat, een set achterveren, olie voor de voorvork en een darmpje dat tegen benzine kan kom ik al heel ver.

Comment

ik had ook geen papieren. ik ben naar het bureau van de politie geweest , en gezegt dat ik mijn papieren kwijt ben. ik had mijn brommer te voet mee gebracht. Honda camino , compleet oringineel. hij draaide zelf niet ! en die stomme flikken dachten dat ik hem gepakt had enzo. zatten mij heel te ondervragen,...
                                      stomme flikke

als je rijd zonder is het uwe beste keer niet

Comment

gewoon een andere kader kopen waar papieren bij zijn en klaar is kees

Comment

Working...
                                        X