Mededeling

Collapse
No announcement yet.

coyote app, flitsmeister of alternatief

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• coyote app, flitsmeister of alternatief

hoi,
    ik ben aan het overwegen een app te installeren op mijn gsm die me niet alleen waarschuwt voor de trajectcontrole, maar ook meldingen geeft als mijn gemiddelde snelheid te hoog is.
    waze en flitsmeister kunnen waarschuwen maar geen meldingen geven dacht ik, de coyote app kan dit wel (maar is natuurlijk een kost aan verbonden)
    zijn er andere alternatieven die je kan aanraden?
    voor de mensen van de streek: het is telkens in aartselaar dat ik gevangen word. heb van 31/3 een nieuwe auto en al 3 boetes voor gemiddelde snelheid (telkens 58 euro)
    waarvan dus 2x in aartselaar en 1 x in Lennik
    als ik de kost van een coyote abonnement bekijk en het kan me 2 boetes (of meer) uitsparen, dan heb ik de kost weer
    4 rings driver

Ik raad aan om je aan de toegelaten snelheid te houden; is volledig gratis!
    Elke nieuwe wagen heeft (verplicht) verkeersbordherkennig met melding als je de max. snelheid overschrijdt.

Comment

Wist niet eens dat coyote nog bestond.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

verkeersbordherkenning is een lachertje
        overschrijding idem: is op de teller vd auto en niet de reële snelheid. databank die eraan gekoppeld zit is hopeloos verouderd
        laat van ISA de I maar gerust weg.
        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          verkeersbordherkenning is een lachertje
          overschrijding idem: is op de teller vd auto en niet de reële snelheid. databank die eraan gekoppeld zit is hopeloos verouderd
          laat van ISA de I maar gerust weg.
          Valt in de praktijk toch mee:
          Is inderdaad gebaseerd op de tellersnelheid; daarom kan ik instellen dat er 3 of 4 km/u (of meer) boven de herkende snelheid pas een signaal wordt gegeven.
          En de database bij Google maps is toch vrij up-to-date, gecombineerd met de verkeersbordherkenning is die meestal correct.

Uiteraard is het helaas niet bij alle auto's zo... vooral diegenen zonder Android Automotive.

Comment

toch al getest op een 10 tal auto's en van geen enkele onder de indruk.
            waze op zich veel simpeler in gebruik, beter onderhouden want gebruikersgecontroleerd. googlemaps zit er nog heel dikwijls naast.
            verkeersbordherkenning toch ook nog dikwijls belangrijke fouten waarbij borden voor tonnages foutief worden aanzien als snelheidsborden. en ja, ook nog steeds bij auto's van zeer recente datum. de verkeersbordherkenning herkent heel vaak niet situaties waarbij de opgelegde snelheid vervalt bij het volgende kruispunt. pas 100den meters voorbij het kruispunt dat dan plots wel de juiste snelheid wordt weergegeven.
            waze heb ik tot hiertoe enkel op fouten kunnen betrappen in een variabele zone 30 waar het altijd 30 aangeeft, of wegen waar er een verschillende snelheid wordt opgegeven afhankelijk van de richting dat je komt. Ook daar duidt waze de laagste snelheid aan. maar heel vaak zijn dat korte afstanden.

als waze nu nog gemiddelde snelheid zou implementeren op trajectcontroles zou het quasi perfect zijn.
            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichten
              hoi,
              ik ben aan het overwegen een app te installeren op mijn gsm die me niet alleen waarschuwt voor de trajectcontrole, maar ook meldingen geeft als mijn gemiddelde snelheid te hoog is.
              waze en flitsmeister kunnen waarschuwen maar geen meldingen geven dacht ik, de coyote app kan dit wel (maar is natuurlijk een kost aan verbonden)
              zijn er andere alternatieven die je kan aanraden?
              voor de mensen van de streek: het is telkens in aartselaar dat ik gevangen word. heb van 31/3 een nieuwe auto en al 3 boetes voor gemiddelde snelheid (telkens 58 euro)
              waarvan dus 2x in aartselaar en 1 x in Lennik
              als ik de kost van een coyote abonnement bekijk en het kan me 2 boetes (of meer) uitsparen, dan heb ik de kost weer
              Gebruik de TomTomAmiGo app eens...

Verstuurd vanaf mijn M2101K9G met Tapatalk

////1 - 2 - 4 - 5 - 3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                Ik raad aan om je aan de toegelaten snelheid te houden; is volledig gratis!
                Elke nieuwe wagen heeft (verplicht) verkeersbordherkennig met melding als je de max. snelheid overschrijdt.
                bedankt, ja die melding is er maar wat ik vraag is dus een melding wanneer ik in een trajectcontrole de gemiddelde snelheid overschrijd.
                4 rings driver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doohie Bekijk Berichten
                  Gebruik de TomTomAmiGo app eens...

Verstuurd vanaf mijn M2101K9G met Tapatalk
                  bedankt voor de tip
                  4 rings driver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichten

bedankt, ja die melding is er maar wat ik vraag is dus een melding wanneer ik in een trajectcontrole de gemiddelde snelheid overschrijd.
                    De gemiddelde snelheid berekenen kan toch pas als je de volledige afstand van de trajectcontrole hebt afgelegd???
                    En dan is het uiteraard te laat...
                    M.a.w. als je je houdt aan de max. toegelaten snelheid kan je niet geflitst worden op een trajectcontrole.
                    Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 6 Dagen Geleden.

Comment

klopt ergens wel, maar wat coyote al jaren geleden deed was auditief (en visueel) je verwittigen als je bvb 10% boven de gemiddelde snelheid ging over het traject. zodat je nog de tijd had om je snelheid aan te passen.
                      ik zeg toch niet dat ik overal doorvlieg, ik wil die irritante boetes van 58€ vermijden. en dan is het eenvoudig om te zeggen dat je je aan de snelheid moet houden, maar dan moet je 1° duidelijk weten wat de snelheid is op dat traject (niet altijd het geval) EN 2° doorhebben dat je in een trajectcontrole zit (niet altijd het geval). sommige trajectcontroles zijn er gewoon gezet om de gemeentekas te spijzen
                      4 rings driver

Comment

Persoonlijk gebruik ik hiervoor toch ook waze, én in combinatie met mijn ACC.

Knock on wood, maar toch al paar jaar boetevrij ondertussen, bij een dikke 45K/jaar toch.

Ik vind het behoorlijk irritant dat ik op langere ritten Waze niet meer kan gebruiken in mijn EV, omdat ik dan de laadstations niet opkrijg.

Comment

Working...
                        X