Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aan wat me te verwachten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aan wat me te verwachten?

Een jaar geleden hele tijd vastgezeten achter een wagen die op het linker rijvlak bleef rijden terwijl er meer dan voldoende plaats rechts was.
    Na een tijd werd het me teveel en heb ik paar keer geflitst om duidelijk te maken dat hij rechts kon invoegen maar deed dat niet.
    Dan was ik het echt beu en ben, aan de toegelaten snelheid, die wagen voorbij gereden en van zodra ik voorbij was, gingen blauwe lichten aan in de wagen.
    Was politie agent die alleen in zijn wagen zat en die vrij onvreindelijk was. Ik ben echter beleefd gebeleven en heb hem duidelijk gemaakt dat hij langere tijd links reed terwijl hij officieel rechts moest zijn. Meldde me dat ik agressief gedrag vertoonde in verkeer en andere bestuurders aanzette tot sneller rijden door flitsen met de lichten ??? Dat hij boevndien niet naar links kon ... hoe ben ik dan voorbij geraakt? Maar goed woord tegen woord verlies ik toch.
    Heeft mijn rijbewijs opgevraagd, is paar minuten weggeweest in zijn wagen en erna teruggekomen met de melding dat het voor die éne keer bij een verwittiging bleef. Eind goed al goed, hoewel ik mijn inziens niets misdaan heb.

Sinds dan als er iemand in de weg rijdt, blijf ik kalm en flits nooit nog met mijn lichten.

Vandaag veel file op de E40 richting Gent - Brussel tot iets voor Ternat. Er reed al heel de tijd een wagen voor mij op het linker vak die een groot gat liet voor hem. Rustig achter gebleven tot ter hoogte van Sint Ulriks Kapelle het middenvak volledig vrij was, die wagen aan 70km nog steeds links. Dan naar midden gegaan en rustig voorbijgereden maar een wagen die rechts hing ging ook naar midden zonder richtingsaanwijzer waardoor ik dus weer moest uitwijken naar links net voor die wagen op linker vak. Het was limiet en had deze wagen gewoon gereden in het midden waar hij moest geweest zijn, was er nooit een probleem. Maar goed in principe eindigt het hier want eigenlijk niks gebeurd.
    Echter paar kilometer verder sta ik aan rode lichten en komt die wagen naast mij, gemakkelijk herkenbaar want één van voorste lichten werkte niet, en ik kijk naar de chauffeur en de passagier wuift in mijn richting en toont dat hij van de politie is en dat hij mijn nummerplaat heeft genoteerd!
    Dus ik doe raampje open om te horen wat probleem is maar geen reactie en als het groen is draait die wagen af en daar sta ik dan ...

Nu stel ik me de vraag wat de gevolgen kunnen zijn?
    Die man was NIET in functie want zat volgens mij gewoon naast zijn vrouw. Kan het gewoon zijn om me schrik te maken of kan deze een PV of zoiets opstellen of erger, ook al is er eigenlijk niks gebeurd?
    OK ik ben rechts voorbij gekomen maar er was file geweest en ik heb de wagen deels gesneden, om een ongeval te voorkomen, zonder echter dat hun wagen diende af te remmen!

Best zo laten en hopen dat er niks gebeurd of toch preventief zelf naar de politie gaan met mijn kant van het verhaal en eerste zijn?

Thx!

Zou dat gewoon zo laten, kunt daar toch niets meer aan doen.
    Dat zijn momenten dat je wou dat je een dashcam had geïnstalleerd...

Comment

Beetje vreemd, ik weet dat agenten buiten hun dienst ook pv's kunnen opmaken. Heb ik genoeg gezien bij mijn ex-schoonvader. Alleen mogen ze dat niet kenbaar maken op de moment zelf omwille van hun burgerkledij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        ik weet dat agenten buiten hun dienst ook pv's kunnen opmaken
        Klopt.

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Alleen mogen ze dat niet kenbaar maken op de moment zelf omwille van hun burgerkledij.
        Klopt niet.
        Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Dat laatste is wat er tegen mij altijd gezegd geweest is. Goed om te weten dat het dan niet zo is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
            Zou dat gewoon zo laten, kunt daar toch niets meer aan doen.
            Dat zijn momenten dat je wou dat je een dashcam had geïnstalleerd...
            Wel ...ergste is dat ik NA dat vorige voorval één gekocht heb ... maar omdat ik tegenwoordig veel in Brussel ben, zoals vandaag, en de wagen buitenstaat en ik geen gebroken voorruit wil, doe ik niet altijd de moeite van deze te installeren ... dom!

Dus concret een PV is mogelijk ook al was de agent in burgerkledij en hij mocht zich wel/niet kenbaar gemaakt hebben.

Conclusie morgen terug die dashcam installeren en hopen dus dat er geen gevolg wordt aan gegeven en zelf niks doen momenteel?

Comment

Wat kan je nu doen buiten afwachten?
              Ofwel krijg je binnen een paar dagen iets in de bus, met hopelijk een minnelijke schikking, ofwel gebeurt er niks, en dan zou ik dat rechts inhalen toch maar even achterwege laten.

Kan ook zijn dat die man gezien heeft hoe iemand anders je de weg afsneed en van rijstrook wisselde zonder te pinken, en dat die met de boete gaat lopen.

Ofwel wil die man zijn badge eens laten zien om je te doen zweten (is gelukt), maar heeft die niet altijd de zijn om 's avonds zijn huiswerk te maken.

Comment

Zelf gaan melden betekent dat je een eigen inbreuk (rechts inhalen) gaat aangeven en melding maken van inbreuken door anderen (links blijven hangen - maneuver zonder gebruik richtingaanwijzer).
                Waar denk je voordeel uit te halen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  Wat kan je nu doen buiten afwachten?
                  Ofwel krijg je binnen een paar dagen iets in de bus, met hopelijk een minnelijke schikking, ofwel gebeurt er niks, en dan zou ik dat rechts inhalen toch maar even achterwege laten.

Kan ook zijn dat die man gezien heeft hoe iemand anders je de weg afsneed en van rijstrook wisselde zonder te pinken, en dat die met de boete gaat lopen.

Ofwel wil die man zijn badge eens laten zien om je te doen zweten (is gelukt), maar heeft die niet altijd de zijn om 's avonds zijn huiswerk te maken.
                  Zelf naar de politie stappen met mijn verhaal. Ik heb hun nummerplaat ook genoteerd en zoals al gemeld werkte 1 licht niet ...

Ik hoop eerder op niks aangezien dit iets is wat ettelijke keren dagelijks gebeurt en er hier verder niets erg gebeurd is maar ???
                  Ja dat rechts inhalen maar dat probeer ik ook te vermijden want had dit nu hier ook al eerder kunnen doen maar gewacht tot het me veiliger leek en de andere maar links bleef rijden...

Dan zou hij me niet laten merken hebben dat hij mijn nummerplaat genoteerd had.

Ja zweten heb ik ... ik zal volgende keer gewoon hard in de remmen gaan als er nog een wagen plots voor mij komt!

Comment

Wie denk je dat die flikken gaan geloven? Jou of een collega flik...
                    Als er nog geen PV gemaakt is van je overtreding, dan is dat de trigger om het wel te doen. Die kerels sluiten de rangen, en er moet er ene al zwaar over de schreef gaan voor ze elkaar gaan aangeven.

Chill out, meer dan een redelijke boete zit er niet in denk ik.

Comment

Niks van aantrekken, jammer da ge uwe middenvinger ni hebt opgestoken. Stel u voor da ge da deed voor hij zijn kaart toonde lol

Comment

Ach,als ik al de idioten die naast me kwamen zwaaien met 1 of andere badge een frank moest geven, dan was ik arm.

Ben zo ook eens tegengehouden door flik in een anonieme Smart aan de Konijnepijp in Antwerpen.
                        Iedereen was weer tergend traag aan het voorsorteren rechts.
                        Ik dus links iedereen voorbij, daar reed ik dus even 70 ipv 50. Daarna voor de eerst ingevoegd zonder dat er iemand moest remmen.
                        Had ik niet te snel gereden, dan had heel de rij weer bij moeten remmen. Dus ja, wat is het hoffelijkst?
                        Smart komt mij nog voorbij en blauwe lichten aan.
                        Mij een half uur opgehouden, papieren opgevraagd, veel gezaag en uiteindelijk gewoon mogen doorrijden.
                        Waarschijnlijk omdat hij alleen in de auto zat?

Enkele weken geleden ook nog een idioot die in de file naar Antwerpen continu van vak zat te wisselen.
                        Ik rij op het middenvak en rem niet bij voor die idioot. Hij boos natuurlijk, want hij wil niet remmen, maar de rest moet dat wel doen zodat hij kan doorrijden.
                        Haalt hij zijn telefoon boven achter me en begint foto's te trekken.
                        Wat later langs rechts voorbij en met zijn telefoon zwaaien alsof dat me problemen gaat opleveren.
                        Het enige wat zo'n foto bewijst is dat ik voor hem reed en hij een foto trok terwijl hij aan het rijden was.
                        Eens benieuwd wie een boete zou krijgen...

Comment

Dat was gewoon een blaaskaak met een vals papierke om stoer te willen doen. Ooit in Tienen meegemaakt dat er ene mij achterna gereden kwam omdat hij vond dat ik te snel gereden had. 'Pas maar op, want ik heb de flitser in de koffer liggen', zei hij. Ik stap uit en zeg: 'Kom gast, laat mij dat spel eens zien'. Ineens stoof hij weg. En zo lopen er veel rond.

Dat ne flik in zijne vrije tijd een boete kan/mag geven, heb ik ook al aan den lijve ondervonden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Dat was gewoon een blaaskaak met een vals papierke om stoer te willen doen. Ooit in Tienen meegemaakt dat er ene mij achterna gereden kwam omdat hij vond dat ik te snel gereden had. 'Pas maar op, want ik heb de flitser in de koffer liggen', zei hij. Ik stap uit en zeg: 'Kom gast, laat mij dat spel eens zien'. Ineens stoof hij weg. En zo lopen er veel rond.

Dat ne flik in zijne vrije tijd een boete kan/mag geven, heb ik ook al aan den lijve ondervonden
                            Wat gaat em doen, tegen 200 per uur voorbij vlammen om dan heel rap de flitser op te stellen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

Wat gaat em doen, tegen 200 per uur voorbij vlammen om dan heel rap de flitser op te stellen?
                              Snapte het niet goed, maar toen had ik meteen ook door dat er iets niet klopte. En als m ne mobiele flitser bij heeft, hangt er van binnen ook vanalles.
                              Maar zo zijn er dus van die gasten die zo iets vertellen. Triestig eigenlijk, want weet niet of dat iets is om fier op te zijn (aan alle flikken hier, tis maar een graptjen hé)

Comment

Moet ook wel geniaal zijn als er zich zo ene voordoet als flik tegenover een echte flik in burger.

Comment

ik ken nog zo een gefrustreerde flik die in zijn vrije tijd boetes uitdeelt, ze mogen dat dus echt.
                                  Ik heb aan een kruispunt eens met iemand een discussie gehad en die persoon zei toen dat hij mij een boete ging geven. Ik heb geantwoord dat 'm moest doen wat 'm niet laten kon en ben zelf naar de eerste politiepost gegaan met zijn nummerplaat om te zeggen dat iemand zich voor flik uitgaf en ik wou weten of dat mocht. Die echte politie (van het kantoor) heeft dat direct gecheckt en eens gelachen dat ik me geen zorgen moest maken.

Comment

Voodoo, als '77 werkelijk je geboortejaar is, dan vind ik jouw reactie best schattig en getuige van een flinke dosis jeugdige naïviteit.
                                    Doet me terugdenken aan de eerste dagen in het verkeer met een "L" achterop de wagen, eens ik 121 per uur op de autosnelweg reed begon ik al te zweten wegens snelheidsovertreding.

Comment

Ik zou me ook nog niet te veel zorgen maken. Is 9/10 een blaaskaak die de interessante wil uithangen...
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Thx allen. Ik vertrek paar dagen op verlof. Benieuwd of ik daadwerkelijk iets ga krijgen of niet. Een update volgt na mijn break

Comment

Working...
                                        X