Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidslimiet van 160 km/u op snelwegen bij ideale omstandigheden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb vandaag het aantal verkeersdoden doen dalen... 320 km goed door gereden zodat al het fijn stof wegwaaide. Er is geen wind en we zitten met teveel vervuiling. Dus moeten we zelf wind maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

't Is maar wat ge een heel klein percentage noemt... zo ongeveer 30%... mocht het een schoolrapport betreffen dan kan je dat uiteraard een heel klein percentage noemen, dat klopt.
      Voor alle duidelijkheid: ik ben NIET de perfecte chauffeur; ik maak ook regelmatig fouten in het verkeer, ik rijd soms ook eens te snel (maar meestal volledig onbewust).
      Maar ik ontken geen feiten en steek mijn hoofd niet in het zand als bewijzen beschikbaar zijn.
      Ik erger me ook soms aan weggebruikers die 'te traag' voor mij rijden, maar als ik dan besef dat ik wat toleranter moet zijn ebt mijn ergernis weer weg.
      Ik erger me nauwelijks aan chauffeurs die wat te snel rijden, maar erger me wel aan diezelfde chauffeurs die halstarrig volhouden dat hun rijgedrag nauwelijks of geen invloed heeft op de veiligheid.
      Het zijn trouwens dikwijls diezelfde chauffeurs die een asociaal filegedrag vertonen en bij elk gaatje van baanvak wisselen om toch maar 1 of 2 auto's 'voor' te geraken.

Voor diegenen die misschien toch eens even willen kijken wat de meeste voorkomende oorzaken zijn van verkeersongevallen:

Onaangepaste snelheid is de belangrijkste oorzaak van zware verkeersongevallen. Ontdek alles over de regels, boetes, snelheidslimieten, risico's, zone 30.

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

En dan kunnen nu de forum-verkeersdeskundigen aan de wetenschappelijke ontkrachting van deze cijfers beginnen.

Wel, ik heb onlangs gehoord dat het om minder dan 30% gaat, maar ik ga er ook vanuit dat je verschillende cijfers op verschillende fora zal vinden.
      En 30% is in wezen weinig, als je bekijkt dat 70% dus met andere oorzaken te maken heeft (drugs, alcohol, vermoeidheid, medicijnengebruik, gebruik smartphone)

Ik vind het steeds een leuke uitleg van de slakken op de weg dat je met hun rekening moet houden, wel zéér éénzijdig, want als ik nu graag de duizelingwekkende snelheid van 70km/h wil aanhouden waar ik 70km/h mag rijden (en niet 50 of 55), dan vind ik dat zij ook rekening mogen houden met de mensen die dat willen rijden, maar zo werkt het blijkbaar niet^^.

En ja, ik denk dat mijn rijgedrag de veiligheid niet beînvloedt, 1, ik rijd reeds 22 jaar en heb 3 ongevallen gehad, 2 vrouwen zijn in mijn gat gereden en 1x tijdens werken aan een straat ben ik tegen letterlijk 5km/h op een mini gebotst (lang verhaal, straat was in 2 gesplitst met ondoorzichtige hekken/doeken, maar was niet duidelijk dat uit andere kant ook verkeer kon komen), waarbij ik van rechts kwam en dus sowieso in fout was.

Nochtans rijd ik, zoals enkelen hier die het willen toegeven en wss een hele groep die het niet durft toegeven, ook op het gevoel, wat dus steeds meer en meer over de wettelijke (buiten de bebouwde kom) snelheden is.
      Al bij al klinkt dit uiteraard erger dan het is. Ondanks dat heb ik eerder al ongevallen vermeden (door uiteraard goede bestuurders, want braafjes aan 50km/h overal heen bollende, dat ze dan geen enkel verkeersinzicht hadden en blijkbaar ook blind waren, maakt voor de politiek correcte mens niets uit, ze reden namelijk maar 50).
      Dus neen, als je verkeersinzicht hebt en dat ook gebruikt, dan is dat zeker niet gevaarlijker.

En ik heb ook gezegd dat ik voor de rest quasi alle regels wel volg, ik ga dus niet op de pechstrook rijden bij file of andere asociale zaken, ik gebruik btw ook altijd mijn richtingaanwijzer, ALTIJD!
      Tegenwoordig een enorme zeldzaamheid, nochtans een nuttig gebruik, een elementaire beleefdheidsregel en ook belangrijk voor de verkeersveiligheid, ondanks dit, geen enkele controle what so ever op het gebruik van richtingaanwijzers, dit brengt dan ook geen geld op

Enfin, lange en oeverloze discussie, want niemand gaat zijn standpunten veranderen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten

Wel, ik heb onlangs gehoord dat het om minder dan 30% gaat, maar ik ga er ook vanuit dat je verschillende cijfers op verschillende fora zal vinden.
        Ik hoor ook veel zeggen : formidabel overtuigend argument!
        Cijfers op een forum... : van statistisch onderbouwd gesproken...

Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten

En 30% is in wezen weinig, als je bekijkt dat 70% dus met andere oorzaken te maken heeft (drugs, alcohol, vermoeidheid, medicijnengebruik, gebruik smartphone)
        Tja, als ge vindt dat 30% van de doden en zwaargewonden die in het verkeer vallen door te hoge snelheid peanuts is, dan zijn we uitgepraat. (Tot het uw vrouw, moeder, kind... overkomt natuurlijk)

Ik vind het steeds een leuke uitleg van de slakken op de weg dat je met hun rekening moet houden, wel zéér éénzijdig, want als ik nu graag de duizelingwekkende snelheid van 70km/h wil aanhouden waar ik 70km/h mag rijden (en niet 50 of 55), dan vind ik dat zij ook rekening mogen houden met de mensen die dat willen rijden, maar zo werkt het blijkbaar niet.
        Natuurlijk werkt het zo niet... je kan toch niet eisen dat iedereen de MAXIMUM toegelaten snelheid rijdt? Het is een maximumsnelheid, geen opgelegde. (natuurlijk 40 of 45/u waar 70 is toegelaten, dat noemt men verkeer hinderen en dat is ook een overtreding.

En ja, ik denk dat mijn rijgedrag de veiligheid niet beînvloedt,
        Alé vooruit, als ge daarvan overtuigd zijt ga ik geen poging meer doen het tegenovergestelde te bewijzen.Daarover zijn reeds voldoende studies gemaakt die wetenschappelijk onderbouwd zijn en niet steunen op beweringen als 'ik rij al zoveel jaar overal te snel en heb nog nooit of zelden een ongeval...'

2 vrouwen zijn in mijn gat gereden
        En? Deed het deugd en was 't plezant?

Nochtans rijd ik, zoals enkelen hier die het willen toegeven en wss een hele groep die het niet durft toegeven, ook op het gevoel, wat dus steeds meer en meer over de wettelijke (buiten de bebouwde kom) snelheden is.
        Ik aprecieer elke poging om de staatskas te spijzen, des te minder belastingen hoop ik zelf te moeten betalen.

Al bij al klinkt dit uiteraard erger dan het is. Ondanks dat heb ik eerder al ongevallen vermeden (door uiteraard goede bestuurders, want braafjes aan 50km/h overal heen bollende, dat ze dan geen enkel verkeersinzicht hadden en blijkbaar ook blind waren, maakt voor de politiek correcte mens niets uit, ze reden namelijk maar 50).
        Uiteraard had ik niks anders verwacht dan dat je jezelf een schitterend chauffeur vindt en dat het met de overgrote meerderheid van de andere weggebruikers erg gesteld is.
        Toch plezant hé, zo tevreden zijn van jezelf!

... ik gebruik btw ook altijd mijn richtingaanwijzer, ALTIJD!
        Dan zijn er 2 mogelijkheden:
        1) Ge rijdt niet met een BMW
        2) Ge rijdt met een BMW en hebt bij de aankoop de optie 'pinkers' aangevinkt.
        Last edited by Maurice P.P.; 26/01/2017, 16:09.

Comment

• laat de flikken 1 dag op eender welk rond punt gaan staan checken op pinkers en das nog makkelijker verdient als snelheid en ze hebben geen dure cameras nodig

boetetarief ligt ook hoger dan het gros van de snelheidsovertredingen tegen 51 na correctie

Comment

• vorige week nog duitsland doorgereden en voor het eerst op een paar inhaal momenten van 150 na niet sneller gereden dan 128. veel stukken zonder limiet, ook stukken met maar 2 vakken en op/afritten en die "snelrijders" hebben mij geen moment gestoord of een onveilig gevoel gegeven. zolang je niet de asshole speelt en denkt dat je het recht hebt anderen te hinderen omdat je aan een wettelijk toegestane snelheid bolt. iets waar veel 110-120km/h belgen wel aan lijden...
            lets have some more member berries

Comment

• In België is er dan ook wel een snelheidslimiet...

Comment

• Maar die is er enkel gekomen om te overschrijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                  In België is er dan ook wel een snelheidslimiet...
                  so what? in duitsland vlammen ze ook in de zones 120 en 130... iedereen maakt mooi plaats. hier moeten die idioten de moraalridder spelen en iedereen die wat sneller wil gaan hinderen.

Comment

• doa, hoe kwam dat jij zo traag reed ? zou ik niet verwacht hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

so what? in duitsland vlammen ze ook in de zones 120 en 130... iedereen maakt mooi plaats. hier moeten die idioten de moraalridder spelen en iedereen die wat sneller wil gaan hinderen.
                      Of als het verkeer het niet toelaat om 160 te rijden hindert iedereen... en dan los ik de gas... ik,heb nog niet geweten dat ze me opzettelijk hinderen...
                      maar je hebt ook van die helden de hun richtingaanwijzer opzetten en met het groot licht flikkeren, en ja ik zie dat die gehinderd worden...

Comment

• ik heb wel al idioten gehad die gewoon omdat ik sneller ging plots naar mijn vak uitweken en bij het passeren aan het wijzen waren naar hun teller...
                        bobo, vrouw en kids in de wagen en had er ook gewoon geen zin in. de heenrit 10u aan een stuk gereden, de terugweg was van verder en was 14u. dan wil je gewoon op je gemak rijden :p

Comment

ik heb wel al idioten gehad die gewoon omdat ik sneller ging plots naar mijn vak uitweken en bij het passeren aan het wijzen waren naar hun teller...
                          bobo, vrouw en kids in de wagen en had er ook gewoon geen zin in. de heenrit 10u aan een stuk gereden, de terugweg was van verder en was 14u. dan wil je gewoon op je gemak rijden :p
                          Wat win je dan als je enkel op korte ritten doorvlamt ? Zuiver de fun...

Comment

tenzij je een uur kan doorvlammen aan +200 win je er weinig mee he. eens kort doorvlammen kan ontstressen en je terug doen glimlachen en misschien met het ouder worden doet het mij ook steeds minder maar dat wil niet zeggen dat ik het anderen niet gun om snel te rijden wanneer dit mogelijk is

Comment

... vrouw en kids in de wagen en had er ook gewoon geen zin in...
                              Dit heb ik al regelmatig gehoord: als vrouw en/of kinderen meerijden dat zij die graag eens 'doorvlammen' het een heel pak rustiger aan doen.
                              Mag ik daaruit concluderen dat ze dan toch ergens het gevaar inzien van hun snelheid?
                              En als het inderdaad zo is, waarom doen ze het dan wél zonder vrouw of kinderen er bij? Misschien hebben ze er nog niet bij stilgestaan dat ze eventueel in een ongeval kunnen betrokken raken waar in het andere voertuig ook kinderen kunnen zitten?

Het zijn zo maar enkele overpeinzingen...

Comment

Waarom moet er altijd iets te winnen zijn? Tegen 200km/h over de autobahn (al is het maar voor een kort stukje), de fun, de kik, de adrenaline?
                                En wat is er mis met eens goed doorvlammen 'voor de fun'? Zolang je andere niet in gevaar brengt...
                                2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Ik vlam ook graag eens door. Maar ben heel voorzichtig als ik anderen inhaal op de snelweg. Wanneer twee voertuigen kort achter elkaar rijden zal ik nooit sneller dan 140 rijden om te passeren. Maar als de weg vrij is... Ik zit zo snel aan 200 dat ik gerust kan doortrekken en weer tot normale snelheden komen tussen de 'peletons' door. En nee, het voelt niet oncomfortabel, ik gebruik mijn rem haast nooit en rij vooruitziend. Boven de 200 ga ik niet echt, daarvoor moet de snelweg volledig leeg zijn omwille van tunnelvisie.
                                  En nu de commentaren lol....

Ah ja, voor de liefhebbers ga je deze post zoveel mogelijk liken... ik wil een volledig groen streepke hahaha (jaloers op Bobo)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Dit heb ik al regelmatig gehoord: als vrouw en/of kinderen meerijden dat zij die graag eens 'doorvlammen' het een heel pak rustiger aan doen.
                                    Mag ik daaruit concluderen dat ze dan toch ergens het gevaar inzien van hun snelheid?
                                    En als het inderdaad zo is, waarom doen ze het dan wél zonder vrouw of kinderen er bij? Misschien hebben ze er nog niet bij stilgestaan dat ze eventueel in een ongeval kunnen betrokken raken waar in het andere voertuig ook kinderen kunnen zitten?

Het zijn zo maar enkele overpeinzingen...
                                    neen je slaat de bal volledig mis! met vrouw en kinderen zit je wel met factoren die je aandacht wat kunnen afleiden en dat is iets die ik absoluut niet wil als ik eens ff door duw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Ik vlam ook graag eens door. Maar ben heel voorzichtig als ik anderen inhaal op de snelweg. Wanneer twee voertuigen kort achter elkaar rijden zal ik nooit sneller dan 140 rijden om te passeren. Maar als de weg vrij is... Ik zit zo snel aan 200 dat ik gerust kan doortrekken en weer tot normale snelheden komen tussen de 'peletons' door. En nee, het voelt niet oncomfortabel, ik gebruik mijn rem haast nooit en rij vooruitziend. Boven de 200 ga ik niet echt, daarvoor moet de snelweg volledig leeg zijn omwille van tunnelvisie.
                                      En nu de commentaren lol....

Ah ja, voor de liefhebbers ga je deze post zoveel mogelijk liken... ik wil een volledig groen streepke hahaha (jaloers op Bobo)
                                      200 valt nog mee!

That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

Waarom moet er altijd iets te winnen zijn? Tegen 200km/h over de autobahn (al is het maar voor een kort stukje), de fun, de kik, de adrenaline?
                                        En wat is er mis met eens goed doorvlammen 'voor de fun'? Zolang je andere niet in gevaar brengt...
                                        Zeg ik toch?

Comment

neen je slaat de bal volledig mis! met vrouw en kinderen zit je wel met factoren die je aandacht wat kunnen afleiden en dat is iets die ik absoluut niet wil als ik eens ff door duw
                                          En als die andere dan met vrouw en kinderen onderweg is, en afgeleid is...

Comment

Working...
                                          X