Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa
Bekijk Berichten
Dus om het nogmaals te herhalen: op de stukken Autobahn ohne Tempolimit houdt de meerderheid een snelheid minder dan 160 km/u aan. Daarom dat een snelheidslimiet van 160 km/u zinvol is. Dat was jouw beginpost.
Verder, ook in Oostenrijk heeft men ooit op een traject van ik denk zo'n 10 kilometer de snelheidslimiet verhoogd tot 160 km/u. De V85 lag er ook op ongeveer 155 km/u. 50% reed sneller dan 145 km/u.
Dus nogmaals, er zit statistiek achter een snelheidslimiet van 160 km/u.
Over die tijdwinst. Ik tel het even uit:
100 kilometer met een Vmax van 120 km/u dus een gemiddelde snelheid van pakweg 110 km/u: 55 minuten
100 kilometer met een Vmax van 160 km/u dus een gemiddelde snelheid van pakweg 150 km/u: 40 minuten
Een tijdwinst van 15 minuten, of 27,27%.
Dat is een traject van bijvoorbeeld Brugge tot Brussel, of Turnhout tot Leuven, of Luik naar Antwerpen (130 km).
Op de middag in weekdagen, heel het weekend door, of 's avonds laat; heb je meestal geen file op de snelwegen in ons land.
Comment