Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lichte vrachtwagens vanaf 1 februari 90km/u?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
    De snelheidsbegrenzing op 90km/h is al bijna een jaar in voege, meer bepaald vanaf 1 juni 2006. Alle voertuigen met een MTM van +3.500kg zouden ondertussen stilaan een begrenzing moeten hebben (in principe uiterlijk op 1 juni 2007).
    dat wist ik niet, zwaar vervoer is niet echt iets voor mij, ik beperk me tot de personenauto's en consoorten.
    vrachtwagens laat ik over aan de verkeersdienst ( die technische eisen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
      dat wist ik niet, zwaar vervoer is niet echt iets voor mij, ik beperk me tot de personenauto's en consoorten.
      vrachtwagens laat ik over aan de verkeersdienst ( die technische eisen )
      Dit was een "fout" van de Belgische regering... Normaal moest de wet die overmorgen in voege treedt al langer van kracht zijn. België is hiervoor al veroordeeld geweest en vorig jaar dachten ze het "snel snel" op te lossen door de technische bepalingen te wijzigen. Hierbij kwam dus dat voertuigen met een MTM van +3.5 ton voorzien moesten zijn van een snelheidsbegrenzer die gelimiteerd werd op 90km/h. Typisch op zijn Belgisch natuurlijk...

Volgens de wegcode echter mochten voertuigen met een MTM tot 7.5 ton nog netjes 120km/h rijden. Maw: de technische bepalingen spraken de wegcode tegen en vica versa. Resultaat: een nieuwe veroordeling...

Met als gevolg dat de wegcode nu ook aangepast is... Normaal moest eerst de wegcode en dan pas de technische bepalingen aangepast worden...

Maw: Op z'n Belgisch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
        De snelheidsbegrenzing op 90km/h is al bijna een jaar in voege, meer bepaald vanaf 1 juni 2006. Alle voertuigen met een MTM van +3.500kg zouden ondertussen stilaan een begrenzing moeten hebben (in principe uiterlijk op 1 juni 2007).
        Betekent dit dat alle nieuwe voertuigen dit moeten hebben of dat je ook de oude voertuigen moet laten begrenzen?
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Betekent dit dat alle nieuwe voertuigen dit moeten hebben of dat je ook de oude voertuigen moet laten begrenzen?
          Nieuwe voertuigen zijn normaal begrenst en oude voertuigen moeten begrenst worden als de MTM van het voertuig +3.5 ton is.

Comment

mijn T2 is standaard begrensd zo ergens rond de 90.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arktiaxs Bekijk Berichten
              ander voorbeeld

mijn passat (mtm 2450 kg) en paardentrailer (mtm 2000 kg)

totale sleep dus meer dan 3500 kg mtm

ook 90 ???
              aanhangwagens +750kg zijn in bijna de meeste europesche landen al even 80 per uur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                aanhangwagens +750kg zijn in bijna de meeste europesche landen al even 80 per uur
                Hier in België dus nog 120km/h indien getrokken door een voertuig met een MTM die gelijk of kleiner is dan 3.500kg

Comment

en als ik met mijn landrover (mtm 2700 kg) en met mijn aanhanger (mtm 3500 kg) op de autostrade rijdt mag ik ook maar 90 ???

ander voorbeeld

totale sleep dus meer dan 3500 kg mtm

ook 90 ???
                  Hmm ,
                  ik heb altijd gehoord dat een Defender max 125 kan , dus als je er zo ééntje hebt zal je toch niet veel sneller kunnen met zware aanhanger /

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                    Hmm ,
                    ik heb altijd gehoord dat een Defender max 125 kan , dus als je er zo ééntje hebt zal je toch niet veel sneller kunnen met zware aanhanger /
                    het is een geen defender maar een discovery
                    top 148 geweldig harde km's

het gewicht er achter maakt niet zoveel uit qua top, vooral de luchtweerstand en de versnellingsbakverhoudingen.

dus bij een vierkante doos met kort verhoudingen (120 is al +3000 tr) maakt een doos meer of minder erachter niet veel uit qua top.

Comment

Wat voor een versie is je passat? En gaat dat goed met die paardentrailer?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                        Het zal nooit zo goed gaan als met de discovery

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                          Het zal nooit zo goed gaan als met de discovery

dat besef ik wel. Ik ben gewoon aan het rondkijken voor een geschikte auto die geen SUV of dergelijke is.

Comment

dat besef ik wel. Ik ben gewoon aan het rondkijken voor een geschikte auto die geen SUV of dergelijke is.
                            En moet je een trailer trekken?

Comment

het is een break
                              4motion (4x4 dus)
                              2.5 v6 tdi 180 pk

en dat gaat heel goed, zolang je niet boven de 2000 kg trekt eigenlijk beter dan de discovery op gewone weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                En moet je een trailer trekken?
                                ja

Comment

het is een break
                                  4motion (4x4 dus)
                                  2.5 v6 tdi 180 pk

en dat gaat heel goed, zolang je niet boven de 2000 kg trekt eigenlijk beter dan de discovery op gewone weg.
                                  lol, blijkbaar heb ik gewoon over je signature gelezen. Ferm ding

Comment

ja
                                    Ne dubbele

Comment

Working...
                                    X