Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Volgens mij zijn er hier een hoop postings verwijderd...

Wat een scheve vergelijking: auto's en wapens...

Voor wie het zich nog herinnert: toen vroeger de brommers werden opgedreven wasten de verkopers van de stukken om brommers op te drijven hun handen eerst ook in onschuld. Zij verkochten het alleen maar en de koper was verantwoordelijk voor het gebruik ervan... Het heeft niet lang geduurd alvorens hun handel illegaal werd verklaard met sluitingen en inbeslagnames tot gevolg. Zo kan het de chiptuners eveneens vergaan en ze zullen nergens terecht kunnen als het zo ver komt, zeker niet als de constructeurs er gezamenlijk tegen opkomen.
    Ik ben niet degene die die vergelijking heeft aangehaald. Ik heb er enkel op gereageerd en aangetoond dat die belachelijk is.

De staat wordt ook niet slechter van de status quo. Rustig belastingen innen en boetes uitschrijven...

De staat gaat helemaal niet optreden tegen tuners. Dit brengt al te veel geld op. Brommerkes ... tjah ... hoeveel geld heeft nen bengel van 16 he?
    De markt is al veel te groot, en de opbrengst dus ook. Er zal ook wel genoeg lobby-werk gaande zijn om er voor te zorgen dat dit ook zo blijft.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Volgens mij zijn er hier een hoop postings verwijderd...

Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
    Niemand zegt hier dat er ook maar iets gesloten moet worden. Dat het al niet gebeurd is toont aan dat heel dit gedoe een grijze zone is.
    Om een wapen te kopen dat onderhevig is aan een vergunning hebt ge ... een vergunning nodig.
    Om uwen auto te laten chippen hebt ge gewoon een beke geld nodig ...

Soit, ge hebt gelijk in elk opzicht, behalve het "illegaal" gedeelte ... daar is nog niemand ECHT uit.
    Wat een scheve vergelijking: auto's en wapens...

Voor wie het zich nog herinnert: toen vroeger de brommers werden opgedreven wasten de verkopers van de stukken om brommers op te drijven hun handen eerst ook in onschuld. Zij verkochten het alleen maar en de koper was verantwoordelijk voor het gebruik ervan... Het heeft niet lang geduurd alvorens hun handel illegaal werd verklaard met sluitingen en inbeslagnames tot gevolg. Zo kan het de chiptuners eveneens vergaan en ze zullen nergens terecht kunnen als het zo ver komt, zeker niet als de constructeurs er gezamenlijk tegen opkomen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Het is niet de schuld van de verzekering of de tuner of de politie. Er is maar 1 schuldige in dit verhaal. Overal staan duidelijk de voorwaarden en beperkingen vermeld maar blijkbaar is dat niet genoeg voor sommigen ...

En tunen goedkoop?? Alleen als je het niet legaliseert voor de openbare weg dan toch ...
    Whatever. Ge zijt duidelijk te heilig voor deze planeet.
    Niks zal u ook ooit van iets anders kunnen overtuigen, das duidelijk.

Als de verzekering geld aanpakt, en niks zegt, uwe tuner geld aanpakt, en niks zegt, en dan ook nog de BTW die niks zegt ... wat zegt u dat dan? Right ...

Altijd maar met de vingers wijzen, maar ondertussen van twee walletjes eten, that's the Belgian way!
    Het mag niet, maar de staat incasseert op elke stap, inclusief de boetes.

Neen, gelijk ik al zei ... ik hoop echt van harte dat er een wetgeving komt. Zoniet gaan er gewoon meer en meer autos in het buitenland worden ingeschreven. Nu is er al een hele handel rond het inschrijven van dure autos in het buitenland. Kwestie van tijd voor dat dit ook verder evolueert.

En dan kan ik tegen mensen met uw mening zeggen dat het perfect legaal is ... tjah ...
    Last edited by ; 09/05/2015, 17:44.

Leave a comment:

• josenjef
    replied
    Stukken kopen voor het eenderst wat is niet hetzelfde als uwen auto binnen doen en de software laten herschrijven, of het werk gewoon laten uitvoeren. Die mensen zijn zelfs wettelijk verplicht om uw nummerplaat en km stand op faktuur te zetten ... dusja ... waar begint de discussie, en waar houdt ze op? Zij geven alles gewoon door elk kwartaal in hun BTW aangifte (dus ook u plaat, en de km stand wanneer ge hem gechipt hebt)... daar kraait geen haan om. Waarom? Dat brengt geld op ...

Als uw auto verzekerd is, is er geen reden om hem in beslag te nemen. Als uw verzekering geld aanpakt om het extra vermogen bij te verzekeren zullen ze zich niet kunnen verdedigen in een rechtbank. Als dat extra vermogen verzekerd is, hebben de flikken dus ook geen reden om uw auto in beslag te nemen. Ze kunnen een PV maken, u laten verschijven in de rechtbank, noem maar op, maar auto in beslag nemen is gewoon niet wettelijk.

Het feit dat ze naar de rechtbank moeten toont wederom aan hoe een grijze zone het wel niet is.
    Het is niet de schuld van de verzekering of de tuner of de politie. Er is maar 1 schuldige in dit verhaal. Overal staan duidelijk de voorwaarden en beperkingen vermeld maar blijkbaar is dat niet genoeg voor sommigen ...

En tunen goedkoop?? Alleen als je het niet legaliseert voor de openbare weg dan toch ...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    om u wagen legaal te tunen, moet je het ook laten weten aan de verzekering en div (beetje als de wapenvergunning).
    als er wettelijk geen manier bestaat om dit te legaliseren, dan mag je niet tunen.

wat die tuners nu doen is: er bestaat nog geen vergunning voor ons tunen, dus is het niet illegaal om het te gebruiken.
    das net hetzelfde als zeggen: er bestaat geen wapenvergunning voor wapen X, dus ik mag het kopen en legaal gebruiken (want een vergunning aanvragen kan je 'nog' niet).
    zolang er geen wettelijke manier is voor het hogere vermogen te legaliseren, dan mag je zo een getuned voertuig niet op de openbare weg gebruiken.
    je kan ook gewoon naar een autowinkel gaan en een openlucht k&n filter kopen. er staat ook in het groot op de doos dat het niet op de openbare weg mag. als ik die koop en monteer, en wordt aan kant gezet door de politie, ben ik in overtreding. ik moet dan ook niet gaan zagen dat ze het spul dan maar niet mogen verkopen als het illegaal is
    Stukken kopen voor het eenderst wat is niet hetzelfde als uwen auto binnen doen en de software laten herschrijven, of het werk gewoon laten uitvoeren. Die mensen zijn zelfs wettelijk verplicht om uw nummerplaat en km stand op faktuur te zetten ... dusja ... waar begint de discussie, en waar houdt ze op? Zij geven alles gewoon door elk kwartaal in hun BTW aangifte (dus ook u plaat, en de km stand wanneer ge hem gechipt hebt)... daar kraait geen haan om. Waarom? Dat brengt geld op ...

Als uw auto verzekerd is, is er geen reden om hem in beslag te nemen. Als uw verzekering geld aanpakt om het extra vermogen bij te verzekeren zullen ze zich niet kunnen verdedigen in een rechtbank. Als dat extra vermogen verzekerd is, hebben de flikken dus ook geen reden om uw auto in beslag te nemen. Ze kunnen een PV maken, u laten verschijven in de rechtbank, noem maar op, maar auto in beslag nemen is gewoon niet wettelijk.

Het feit dat ze naar de rechtbank moeten toont wederom aan hoe een grijze zone het wel niet is.

Leave a comment:

• fcapri
    Guest replied
    om u wagen legaal te tunen, moet je het ook laten weten aan de verzekering en div (beetje als de wapenvergunning).
    als er wettelijk geen manier bestaat om dit te legaliseren, dan mag je niet tunen.

wat die tuners nu doen is: er bestaat nog geen vergunning voor ons tunen, dus is het niet illegaal om het te gebruiken.
    das net hetzelfde als zeggen: er bestaat geen wapenvergunning voor wapen X, dus ik mag het kopen en legaal gebruiken (want een vergunning aanvragen kan je 'nog' niet).
    zolang er geen wettelijke manier is voor het hogere vermogen te legaliseren, dan mag je zo een getuned voertuig niet op de openbare weg gebruiken.
    je kan ook gewoon naar een autowinkel gaan en een openlucht k&n filter kopen. er staat ook in het groot op de doos dat het niet op de openbare weg mag. als ik die koop en monteer, en wordt aan kant gezet door de politie, ben ik in overtreding. ik moet dan ook niet gaan zagen dat ze het spul dan maar niet mogen verkopen als het illegaal is

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    ge moogt ook geen mensen afschieten, ge moogt ook geen wapen hebben als ge geen vergunning hebt. dus alle zaken die wapens verkopen, kan je dus sluiten???
    chiptunen is nog altijd toegelaten voor circuitwagens, rallywagens... dat mensen dat gebruiken om illegaal op de weg te rijden, is niet de fout van die tuningfirma. die firmas doen ook meer dan chiptunen alleen. als die dicht moeten, mag je ook direct alle zaken sluiten die grotere turbos bouwen, grotere injectoren, winkels waar je slicks kan kopen, openluchtfilterproducenten...

wat als je eens een oldtimer hebt, waar de sproeiers en de carbu moeten afgesteld worden na revisie? dan heb je een rollentestbank nodig en iemand met de nodige ervaring hierin. dit vind je niet bij de dealer.
    als je de zaken hier sluit, gaan ze morgen allemaal de grens over naar de dichtsbijzijnde tuner
    Niemand zegt hier dat er ook maar iets gesloten moet worden. Dat het al niet gebeurd is toont aan dat heel dit gedoe een grijze zone is.
    Om een wapen te kopen dat onderhevig is aan een vergunning hebt ge ... een vergunning nodig.
    Om uwen auto te laten chippen hebt ge gewoon een beke geld nodig ...

Soit, ge hebt gelijk in elk opzicht, behalve het "illegaal" gedeelte ... daar is nog niemand ECHT uit.

Leave a comment:

• fcapri
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Hebben de politie dan nog niet de websites van Heinz en co gezien? Als het niet mocht konden die toch gelijk sluiten?
    ge moogt ook geen mensen afschieten, ge moogt ook geen wapen hebben als ge geen vergunning hebt. dus alle zaken die wapens verkopen, kan je dus sluiten???
    chiptunen is nog altijd toegelaten voor circuitwagens, rallywagens... dat mensen dat gebruiken om illegaal op de weg te rijden, is niet de fout van die tuningfirma. die firmas doen ook meer dan chiptunen alleen. als die dicht moeten, mag je ook direct alle zaken sluiten die grotere turbos bouwen, grotere injectoren, winkels waar je slicks kan kopen, openluchtfilterproducenten...

wat als je eens een oldtimer hebt, waar de sproeiers en de carbu moeten afgesteld worden na revisie? dan heb je een rollentestbank nodig en iemand met de nodige ervaring hierin. dit vind je niet bij de dealer.
    als je de zaken hier sluit, gaan ze morgen allemaal de grens over naar de dichtsbijzijnde tuner
    Last edited by ; 09/05/2015, 11:56.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Uiteraard mag dat wel en dat is maar normaal ook.

Maar overal gelden andere regels, er zijn zelfs verschillen tussen circuits. De openbare weg heeft dus ook zijn regels ...
    Ja want dat tuningpakket voor die transit is uitsluitend voor circuit gebruik ...
    Give me a break ...

Leave a comment:

• josenjef
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Hebben de politie dan nog niet de websites van Heinz en co gezien? Als het niet mocht konden die toch gelijk sluiten?
    Uiteraard mag dat wel en dat is maar normaal ook.

Maar overal gelden andere regels, er zijn zelfs verschillen tussen circuits. De openbare weg heeft dus ook zijn regels ...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Maar sommigen laten toch via Engeland auto's overkomen om bepaalde zaken in orde te krijgen? Weet niet juist hoe of wat...
    Dat je niet mag chiptunen is inderdaad belachelijk, maar er zou een wetgeving en een grens of toezicht moeten op zijn.
    Uiterlijk tunen, tja, zolang het veilig blijft heb ik er ook niks op tegen, ik zie het doorgaans niet graag maar dat doet niets terzake. Toen ik jong was zag ik ook graag een spoilertje en extra mistlichten, dus begrijp heel goed dat er hiervoor liefhebbers zijn.
    Maar de vraag is natuurlijk, hoe giet je dat in een wetgeving en hoe ga je controleren? Nu kiest men de gemakkelijkste oplossing door niks meer toe te laten.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
    dat is toch al ene die we kunnen bekeren hebben.
    nu Int3x0r nog. :-)
    6fe.jpg

Leave a comment:

• Ralphke
    replied
    dat is toch al ene die we kunnen bekeren hebben.
    nu Int3x0r nog. :-)

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
    Haha, ge zult sinds vandaag moeten zeggen "dieje me zijnen dikken Volvo"

Zo is het.
    Zeg afvallige, ga je je Zweed nog voorstellen ergens?

Ga je je nick laten wijzigen, verrader?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ah cool! Proficiat!
    Tnx

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
    Ah cool! Proficiat!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Thx. Mss mijn licht is gaan opsteken. Extra prijzen vragen kan nooit geen kwaad.
    Kzal wel zeggen da "dieje me zijnen dikken bmw" mij gestuurd heeft

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    BA is het allemaal geen probleem.

Vanaf omnium gaat het omhoog.

voor mijn leon betaalde ik +2k voor een omnium. krel had amper 105pk.
    BA daarop was 600 en een klets.

mijn bmw nu is amper 400€ BA.
    Zo is het.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Maar sommigen laten toch via Engeland auto's overkomen om bepaalde zaken in orde te krijgen? Weet niet juist hoe of wat...
    Dat je niet mag chiptunen is inderdaad belachelijk, maar er zou een wetgeving en een grens of toezicht moeten op zijn.
    Uiterlijk tunen, tja, zolang het veilig blijft heb ik er ook niks op tegen, ik zie het doorgaans niet graag maar dat doet niets terzake. Toen ik jong was zag ik ook graag een spoilertje en extra mistlichten, dus begrijp heel goed dat er hiervoor liefhebbers zijn.
    Maar de vraag is natuurlijk, hoe giet je dat in een wetgeving en hoe ga je controleren? Nu kiest men de gemakkelijkste oplossing door niks meer toe te laten.
    Auto inschrijven in het buitenland, keuren, en terug invoeren is een mogelijkheid. Een lange, vermoeinde, verraderlijke mogelijkheid.
    Auto inschrijven in het buitenland tout court is veel makkelijker.

Maar neen. Ik ben Belg. Ik wil er gerust voor betalen. Het moet toch gewoon kunnen?
    ALS er al iets komt denk ik dat het gewoon mega mega duur gaat worden.

Laat het aan de Belgen om zoiets royaal ingewikkeld te maken he ... als het moeilijk kan, waarom het dan gemakkelijk maken.

Trouwens ... ik weet zeer goed dat hier politie mee kijkt. Ik weet ook heel goed dat dat gewoon mensen zijn zoals gij en ik, en mss hebben die ook wel eens een mening ... en mss is dat nog VEEL gevaarlijker voor hen om een mening te hebben dan dat het voor ons is ...
    Misschien willen die ook wel is gewoon hun gedacht er over geven, maar ik denk dat ze daar hard voor zouden gestraft worden.
    Last edited by ; 07/05/2015, 17:27.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    wat ik mij dan afvraag hoe doen ze dat in andere landen, vb US, UK, ... en wagens zoals gebouwd bij Gasmonkey, ...
    die hebben toch ook inschrijving, verzekering, ...

zijn toch ook "veilig"

waarom in B altijd zo moeilijk doen? :-(
    Das een heel goeie vraag!
    Als ik een tunermobiel zie rijden, dan is het enige wat mij interesseert dat dat ding veilig is.
    Voor de rest ben ik blij dat die mens blij is met zijn/haar wagen.

Ik begrijp evengoed niet waarom mensen bvb vrijwillig met faggy eco spul willen rondrijden ... maar erger ik mij daaraan?
    Neje ... laat die maar doen he ... ik ben blij dat die blij zijn met hun wagen.

Leave a comment:

Working...
X