Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Idd vette bakken!

    En ja, het is zo. Mensen denken automatisch aan margimobielen met wat ongespoten polyester als ze het woord tuning horen.
    Dan nog is het toch geen probleem ... i mean ... zolang het veilig is. Laat die mensen toch gewoon doen.
    Ik zie genoeg verroeste camionettekes rijden. Das ook margi. Mij interesseert da ni. Zolang die dingen veilig zijn maakt da ni uit.

    En met veilig bedoel ik:
    - Goeie banden
    - Correcte, veilige geometrie van de ophanging, geen mega camber
    - Goeie remmen met werkende ABS op autos die met ABS af fabriek komen
    - Werkende ESP/TC met autos die daar af fabriek met uitgerust zijn
    - Werkende airbags
    - Gordels of harnassen die correct ge-installeerd zijn.

    Of dat ding nu beenhard is, over de grond schraapt, ratelt of er niet uit ziet is toch de eigenaar zijn probleem dan denk ik ... ni?

    Leave a comment:


  • CaliforniaDream
    replied
    Er is een verschil tussen ricers en tuners. Mensen die dat (nog altijd) niet snappen, zijn gewoon debielen die de woorden niet waard zijn





    Prachtig toch ?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Die maken het beeld natuurlijk.
    Awww yeeaaah ...

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
    Ik vrees dat het er gewoon zo inzit bij de mensen. Ik trek er mij al niks meer van aan.

    Voor hen is tuning een marginale corsa 1.1 vol met roest met een paar ongespoten bumpers op en geen demper.

    Die maken het beeld natuurlijk.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Gelieve ze niet allemaal over de zelfde kam te scheren.
    Ik vrees dat het er gewoon zo inzit bij de mensen. Ik trek er mij al niks meer van aan.

    Voor hen is tuning een marginale corsa 1.1 vol met roest met een paar ongespoten bumpers op en geen demper.

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150510_01673237


    "Wagen werd in beslag genomen op verdenking van "autotuning""... Het is wel op verdenking van motortuning, nogal een verschil met autotuning.

    Er is daar ook een idioot die op tv verklaart dat hij met een niet gekeurde verlaging onder zijn wagen zit... Tjoeners zijn dus niet altijd de slimste mannen van de klas zoals ik reeds zei.
    Gelieve ze niet allemaal over de zelfde kam te scheren.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150510_01673237


    "Wagen werd in beslag genomen op verdenking van "autotuning""... Het is wel op verdenking van motortuning, nogal een verschil met autotuning.

    Er is daar ook een idioot die op tv verklaart dat hij met een niet gekeurde verlaging onder zijn wagen zit... Tjoeners zijn dus niet altijd de slimste mannen van de klas zoals ik reeds zei.
    Is toch al lang geweten dat die in beslagname ging over motor tuning?

    Wat ik straf vind is dat ze hem in beslag nemen op basis van een "vermoeden". Lijkt mij helemaal niet wettelijk.

    Wat betreft die kerel die zegt dat zijn ophanging niet legaal is ... tjah den duitser is al lang terug naar huis, de oorlog is voorbij, we mogen terug dingen bespreken in het openbaar.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    In Ninove protesteerden een paar honderd autotuners tegen het in beslag nemen van zogezegde getunede wagens. Twee van die custom-made, of naar eigen smaak aangepaste auto's, zijn enkele maanden geleden in beslag genomen op verdenking van motortuning. De eigenaars willen dubbelzinnige of ontbrekende wetgeving rond getunede wagens nu aanklagen.



    "Wagen werd in beslag genomen op verdenking van "autotuning""... Het is wel op verdenking van motortuning, nogal een verschil met autotuning.

    Er is daar ook een idioot die op tv verklaart dat hij met een niet gekeurde verlaging onder zijn wagen zit... Tjoeners zijn dus niet altijd de slimste mannen van de klas zoals ik reeds zei.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    België is al veroordeeld omdat ze zeer lang geen keuringen uit andere Europese landen hebben aanvaard. Nu aanvaarden ze die wel maar moet er toch nog steeds een visuele/administratieve keuring plaatsvinden. Dikwijls proberen ze er toch nog een volledige tweedehandskeuring door te drukken, het is aan diegene die zich met zo'n wagen aanbiedt op de keuring om er op te staan dat er geen volledige keuring dient te gebeuren.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    We rijden toch met een Europees keuringsbewijs? In feite is België constant de Europe regelgeving aan het overtreden als wij onze auto in bv Duitsland zouden laten keuren.

    Leave a comment:


  • Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
    Heb zo al is een TJ met een LS1, twee kuipzetels, 35" MT's, 4" lift, 2 dana 60's, atlas dual speed, lockers, etc door de keuring gekregen.

    Nuja, de regels zeggen dat als het legaal op de baan kan en gekeurd is in de EU, dan kan het hier ook, en moeten ze hem in principe aanvaarden. Dat ze het niet respecteren verbaast mij niks.
    Wat wel belachelijk is, is dat als die kerel nu gewoon kleinere banden op zijn jeep steekt, dat die dan eigenlijk niet meer legaal is

    Belgie is ook al meermaals veroordeeld voor het blijven heffen van de inschrijvingstaks bij elke verkoop. Ook helemaal niet conform de europese wet.
    Trekken ze zich ook niks van aan ...

    Hetzelfde met heel die verkeersbelasting zever. Als gij een auto inschrijft in Duitsland, dan zegt de europese wet dat ge er hier gewoon mee moogt rond rijden.
    de overheid is ook al veroordeeld omdat ze keuringen uit Nl, D, ... niet accepteren, maar er verandert niets voor ons !!!

    Leave a comment:


  • Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Nop. Zelf dat naar Duitsland of Engeland exporteren en dan terug importeren is geen reden om door de keuring/homologatie te geraken. Als je geluk hebt lukt het, maar is geen zekerheid. Belgie is hier al voor veroordeeld maar trekt hun er geen bal van aan
    Racing seats in je '70er Chevy? Rode kaart wegens niet origineel en als ge nog eens echt pech hebt nog geen EU certificaat. Racestuur dat verre van origineel is? Rode kaart. verschillende bandenmaat vooraan en achteraan ? niet erdoor of ge moet kunnen aantonen dat het standaard was. En zo kan ik nog wel lang doorgaan.
    dat is effectief een probleem in B, de totale willekeur, vb als je eens leest op VW-forum, sommige (bijna) standaard kevers, busjes raken niet door de keuring, vb CO, gordels, roest, ...
    en op andere momenten, andere plaatsen, gaan totaal omgebouwde, niet originele motor, ... er ieder jaar weer door als of het niets is.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Nop. Zelf dat naar Duitsland of Engeland exporteren en dan terug importeren is geen reden om door de keuring/homologatie te geraken. Als je geluk hebt lukt het, maar is geen zekerheid.Belgie is hier al voor veroordeeld maar trekt hun er geen bal van aan
    Racing seats in je '70er Chevy? Rode kaart wegens niet origineel en als ge nog eens echt pech hebt nog geen EU certificaat. Racestuur dat verre van origineel is? Rode kaaart. verschillende bandenmaat vooraan en achteraan ? niet erdoor of ge moet kunnen aantonen dat het standaard was. En zo kan ik nog wel lang doorgaan.
    Heb zo al is een TJ met een LS1, twee kuipzetels, 35" MT's, 4" lift, 2 dana 60's, atlas dual speed, lockers, etc door de keuring gekregen.

    Nuja, de regels zeggen dat als het legaal op de baan kan en gekeurd is in de EU, dan kan het hier ook, en moeten ze hem in principe aanvaarden. Dat ze het niet respecteren verbaast mij niks.
    Wat wel belachelijk is, is dat als die kerel nu gewoon kleinere banden op zijn jeep steekt, dat die dan eigenlijk niet meer legaal is

    Belgie is ook al meermaals veroordeeld voor het blijven heffen van de inschrijvingstaks bij elke verkoop. Ook helemaal niet conform de europese wet.
    Trekken ze zich ook niks van aan ...

    Hetzelfde met heel die verkeersbelasting zever. Als gij een auto inschrijft in Duitsland, dan zegt de europese wet dat ge er hier gewoon mee moogt rond rijden.
    Last edited by ; 10/05/2015, 23:14.

    Leave a comment:


  • CaliforniaDream
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
    Zorg dat alles er aan gebeurd is VOOR dat ge ze invoert.
    Als de documenten in orde zijn van waar hij komt, dan is het geen probleem. Waarom denkt ge dat autos naar engeland exporteren en terug importeren zo populair is?
    Nop. Zelf dat naar Duitsland of Engeland exporteren en dan terug importeren is geen reden om door de keuring/homologatie te geraken. Als je geluk hebt lukt het, maar is geen zekerheid.Belgie is hier al voor veroordeeld maar trekt hun er geen bal van aan
    Racing seats in je '70er Chevy? Rode kaart wegens niet origineel en als ge nog eens echt pech hebt nog geen EU certificaat. Racestuur dat verre van origineel is? Rode kaaart. verschillende bandenmaat vooraan en achteraan ? niet erdoor of ge moet kunnen aantonen dat het standaard was. En zo kan ik nog wel lang doorgaan.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Er zijn zeker problemen die moeten aangepakt moeten worden, zo is de tweedehands koper op dit moment niet beschermd. Misschien zit er wel een programma op mijn Volvo waar ik niks van weet ...
    Misschien maakt het allemaal wel gene zak uit en is dit zoals veel dingen een storm in een glas water. Duur water.

    Heb het er gisteren nog met een canadees over gehad. Die ging plat van het lachen.
    "You pay taxes on horsepower?! Why?! That's not even taxable!"

    Leave a comment:


  • josenjef
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
    Gaat ge dan bij aannemers die reklame maken voor illegale verbouwingen?

    We kunnen hier over blijven doorgaan. Beide kanten hebben argumenten, heb ik nooit ontkend. Heb ook nooit verstopt voor welke kant ik pleit.
    Er zijn zeker problemen die moeten aangepakt moeten worden, zo is de tweedehands koper op dit moment niet beschermd. Misschien zit er wel een programma op mijn Volvo waar ik niks van weet ...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Ik heilig ? Gisteren nog een halve dag de baan op geweest met een combinatie die niet gekeurd was en waar ik geen rijbewijs voor heb. Maar ik steek mij nergens achter weg en ik ken mijn risico's.

    Ik snap gewoon niet dat je kan zeggen dat niemand er bij vermeld dat het illegaal is op de openbare weg als het niet gekeurd is. Van de verzekering ben ik zeker dat ze dat wel doen en ook sommige tuners doen dit zeker wel. Bovendien hoor je zoiets ook gewoon te weten als autobestuurder ...

    Als ik mijn huis laat verbouwen zonder vergunning moet ik mij toch ook niet wegsteken achter de aannemer?
    Gaat ge dan bij aannemers die reklame maken voor illegale verbouwingen?

    We kunnen hier over blijven doorgaan. Beide kanten hebben argumenten, heb ik nooit ontkend. Heb ook nooit verstopt voor welke kant ik pleit.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    Hln, nieuwsblad, tv oost, ... Op alle sites staan ze ;-)
    Rims yo.

    Ik hoop dat ze er in slagen, maar ik denk eerder dat mr. de procureur zijn ego gaat aangetast zijn, en dat het gaat leiden tot grote acties.

    Leave a comment:


  • josenjef
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
    Whatever. Ge zijt duidelijk te heilig voor deze planeet.
    Niks zal u ook ooit van iets anders kunnen overtuigen, das duidelijk.

    Als de verzekering geld aanpakt, en niks zegt, uwe tuner geld aanpakt, en niks zegt, en dan ook nog de BTW die niks zegt ... wat zegt u dat dan? Right ...

    Altijd maar met de vingers wijzen, maar ondertussen van twee walletjes eten, that's the Belgian way!
    Het mag niet, maar de staat incasseert op elke stap, inclusief de boetes.

    Neen, gelijk ik al zei ... ik hoop echt van harte dat er een wetgeving komt. Zoniet gaan er gewoon meer en meer autos in het buitenland worden ingeschreven. Nu is er al een hele handel rond het inschrijven van dure autos in het buitenland. Kwestie van tijd voor dat dit ook verder evolueert.

    En dan kan ik tegen mensen met uw mening zeggen dat het perfect legaal is ... tjah ...
    Ik heilig ? Gisteren nog een halve dag de baan op geweest met een combinatie die niet gekeurd was en waar ik geen rijbewijs voor heb. Maar ik steek mij nergens achter weg en ik ken mijn risico's.

    Ik snap gewoon niet dat je kan zeggen dat niemand er bij vermeld dat het illegaal is op de openbare weg als het niet gekeurd is. Van de verzekering ben ik zeker dat ze dat wel doen en ook sommige tuners doen dit zeker wel. Bovendien hoor je zoiets ook gewoon te weten als autobestuurder ...

    Als ik mijn huis laat verbouwen zonder vergunning moet ik mij toch ook niet wegsteken achter de aannemer?

    Leave a comment:


  • Stef69
    replied
    Hln, nieuwsblad, tv oost, ... Op alle sites staan ze ;-)

    Leave a comment:

Working...
X