Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    omdat er een achterlijke flik met zijn kutflitsertje verscholen staat
    Ik denk niet dat de meeste flikken 'achterlijk' zijn en ik denk niet dat zij zelf beslissen waar en wanneer zij snelheidscontroles moeten doen.
    Die prioriteiten worden niet door hen bepaald.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
      heb het er wel moeilijk mee geert, dat je vaak aan het rondrijden bent, zonder dat je - naar eigen zeggen - weet wat de limiet is...dan heb je andere zaken toch ook gemist mijn gedacht (omdat je door te snel rijden tunnelvisie hebt
      Verkeersborden zijn toch vaak onduidelijk? Dan heb je plaatsen waar je 50 moogt en dan weer 70 en dan weer... op den duur weet je het niet meer. Apps als Waze kunnen daar wel bij helpen, meestal up to date en verwittigen je wanneer je over de limiet gaat.

DHL regels moeten er idd zijn, maar niet zodanig dat het belachelijk wordt, maar daar weten we dan ook al de reden voor, het brengt snel veel geld op!

Maar ik val steeds in herhaling, het zit mij diep blijkbaar. :-) Er zal niets anders opzitten van gewoon de regels te volgen want heb geen zin meer om boetes te betalen voor deze geldklopperij!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra

Klinkt herkenbaar.

Mijn vorig bedrijf waar ik werkte is hieraan kapot gegaan, op het laatste was er één leidinggevende per werkkracht bij manier van spreken... der untergang !
        Bij ons is het neig ze tegenwoordig. Bord invullen met het juiste kleurtje zodat iedereen kan zien of de productie binnen norm is en dan komen er van die cheffen langs, der is bijna niemand die daaraan meedoet omdat het te kinderachtig is voor woorden, en die komen dan is kijken en als het ni ingevuld is. Geert, waarom is het bordje niet ingevuld? Zou je da is willen doen aub! Wtf kerel!?? Hou u maar is in e...
        Wetende da voor de rest alles computer gestuurd is en we daar alles mooi kunnen volgen!

Komen ze ons dan soms vertellen dat het slecht gaat, ja doe u werk ipv me kinderachtige activiteiten bezig te zijn! Echt ni normaal...

Even ter zijde... ma die problematiek zie ik dus ook vaak op de werkvloer.
        Last edited by ; 07/04/2017, 09:06.

Comment

• tigra, dat probleem van 7 stuurmannen en 1 roeier hangt daarvoor niet samen met veel regels, wij hebben een vlakke structuur met evenveel regels...dat ff terzijde

Comment

heb het er wel moeilijk mee geert, dat je vaak aan het rondrijden bent, zonder dat je - naar eigen zeggen - weet wat de limiet is...dan heb je andere zaken toch ook gemist mijn gedacht (omdat je door te snel rijden tunnelvisie hebt
            Ja ik begrijp dat toch niet goed. Ik blijf er bij, mensen moeten onder oogarts toezicht geplaatst worden want vele kunnen niet lezen als ze aan't chaufferen zijn. Het overkomt me zelden feitelijk dat ik iets van signalisatie over het hoofd zie.
            Het is me een tweetal jaar geleden nog eens overkomen aan de lichten op de Mechelse ring. In mijn geval noem ik dat dan een beroepsfout.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Ja ik begrijp dat toch niet goed. Ik blijf er bij, mensen moeten onder oogarts toezicht geplaatst worden want vele kunnen niet lezen als ze aan't chaufferen zijn. Het overkomt me zelden feitelijk dat ik iets van signalisatie over het hoofd zie.
              Het is me een tweetal jaar geleden nog eens overkomen aan de lichten op de Mechelse ring. In mijn geval noem ik dat dan een beroepsfout.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
              Kzal kik me oogkleppen rondrijden zeker e... Ofwel zie ik ze en denk ik, 50 km/u? Zot! Hier kan ik gerust wa sneller rijden. Aja want je mocht er vroeger 90 km/u!!!???

Ahja wete, snelheidsduivels gaan er altijd zijn, maar door de regels strenger te maken gaat men het probleem niet oplossen, men pest er alleen maar de goei mee.

Comment

• Ik begrijp wel wat Geert zegt, ik heb het ook vaak op plaatsen waar ik nog niet eerder gereden heb.
                En mijn auto scant automatisch verkeersborden om de limiet aan te geven, maar is soms ook verward, dus 't zal niet aan mij liggen.

Soms staan ze slecht in het zicht, bijvoorbeeld door een geparkeerde vrachtwagen ofzo, of er gebeuren zaken die even wat meer aandacht vragen dan het "scannen" van verkeersborden en je hebt er dadelijk één gemist. Allemaal geen probleem op wegen die je kent, maar als je ergens voor de eerste keer komt (nog te zwijgen's nachts en bij regenval). Hoe vaak dat ik al niet dacht dat ik buiten de bebouwde kom was en dan alsnog het bord tegenkom wat het einde van de bebouwde kom aangaf.

Los daarvan, die limieten zijn soms om te huilen. Ik kwam gisteren voor het eerst op deze steenweg en het bord viel héél goed op... kijk zelf maar waarom: https://www.google.be/maps/@50.76101...8i6656!6m1!1e1
                Verdorie in de ganse omgeving geen kat te zien en toch maar 50 per uur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Ik denk niet dat de meeste flikken 'achterlijk' zijn en ik denk niet dat zij zelf beslissen waar en wanneer zij snelheidscontroles moeten doen.
                  Zo is dat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

Los daarvan, die limieten zijn soms om te huilen. Ik kwam gisteren voor het eerst op deze steenweg en het bord viel héél goed op... kijk zelf maar waarom: https://www.google.be/maps/@50.76101...8i6656!6m1!1e1
                    Het voordeel is wel dat je een eventuele flitser in de kant goed ziet staan. Zie je niks in de bermen? Knallen maar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Het voordeel is wel dat je een eventuele flitser in de kant goed ziet staan. Zie je niks in de bermen? Knallen maar.
                      'k Wist niet wat te doen, lachen, huilen (of 200 per uur rijden uit protest, easy peasy)... maar ik kende de weg niet, er moet toch een reden voor dat bordje 50 zijn? Voor hetzelfde lag daar nog een vluchtheuvel.. je verschiet van niks meer tegenwoordig. Waarschijnlijk in het verleden een drama gebeurd, ik kan niets anders bedenken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

En binnen korte tijd kan zijnen opvolger zijn goesting doen en dat kost dan weer een pak geld.
                        Het is gelijk een grote kindertuin en als je voorganger van de rivalen was draaien ze alles wat hij gedaan heeft om.
                        Op Google Earth zie je wel een pak auto's in de berm geparkeerd staan. Misschien is daar in de buurt frequent iets te doen ofzo?

Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.

Comment

Ik kwam gisteren voor het eerst op deze steenweg en het bord viel héél goed op... kijk zelf maar waarom: https://www.google.be/maps/@50.76101...8i6656!6m1!1e1
                          Zie het nut daar ook niet van in, maar passeer daar wekelijks en bij het volgende huis staan ze dan nog regelmatig te flitsen, zelfs 's morgens heel vroeg.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Hier flitsen ze ook graag op de verkeersluwe momenten. Onlangs op een zaterdagmorgen op een plek waar je 50 mag, mooi overzichtelijk recht stuk, zonder zijstraten, weinig verkeer, geen fietsers,... . En daar stonden ze met hun anonieme. Heeft niets met verkeersveiligheid te maken.

Comment

Ik begrijp wel wat Geert zegt, ik heb het ook vaak op plaatsen waar ik nog niet eerder gereden heb.
                              En mijn auto scant automatisch verkeersborden om de limiet aan te geven, maar is soms ook verward, dus 't zal niet aan mij liggen.

Soms staan ze slecht in het zicht, bijvoorbeeld door een geparkeerde vrachtwagen ofzo, of er gebeuren zaken die even wat meer aandacht vragen dan het "scannen" van verkeersborden en je hebt er dadelijk één gemist. Allemaal geen probleem op wegen die je kent, maar als je ergens voor de eerste keer komt (nog te zwijgen's nachts en bij regenval). Hoe vaak dat ik al niet dacht dat ik buiten de bebouwde kom was en dan alsnog het bord tegenkom wat het einde van de bebouwde kom aangaf.

logic; als je ergens de eerste keer komt, en je volgt de limieten...zie je mss (door de traagheid) de borden beter
                              zeker snachts en bij regen is trager veel veiliger en heb je breder zicht op de borden einde bebouwde kom

zien jullie zelf de link niet ? rij op uw gevoel en je aandacht gaat naar de weg, volg de regels - blijf wel aandachtig natuurlijk dat blijft vereiste nr1 - en uw beeld wordt breder

uw aan de regels houden is een gewoonte ik doe dat al jaren, als ik nog eens ergens rij waar het ervoor nog hogere snelheid was...bvb de noorderlaan was 90 later 70...heb ik het gevoel van te vliegen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Op Google Earth zie je wel een pak auto's in de berm geparkeerd staan. Misschien is daar in de buurt frequent iets te doen ofzo?

https://www.google.be/maps/@50.75667.../data=!3m1!1e3
                                Ik ken die baan niet, maar ik zie wél een relatief smalle baan met aan weerszijden een fietspad, niet van de weg gescheiden...

Comment

logic; als je ergens de eerste keer komt, en je volgt de limieten...zie je mss (door de traagheid) de borden beter
                                  zeker snachts en bij regen is trager veel veiliger en heb je breder zicht op de borden einde bebouwde kom

zien jullie zelf de link niet ? rij op uw gevoel en je aandacht gaat naar de weg, volg de regels - blijf wel aandachtig natuurlijk dat blijft vereiste nr1 - en uw beeld wordt breder

uw aan de regels houden is een gewoonte ik doe dat al jaren, als ik nog eens ergens rij waar het ervoor nog hogere snelheid was...bvb de noorderlaan was 90 later 70...heb ik het gevoel van te vliegen
                                  Allemaal goed en wel, maar ergens de snelheid van 90 naar 50 verlagen om dan nadien te staan flitsen, da heeft toch niets meer met veiligheid te maken? Die 50 voelt dan als kruipen ipv rijden, zeker met een wagen van deze tijd. Gejost zedde!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

IS stijders zeggen dat ook... wij beslissen niks en vinden executeren niet leuk maar volgen de orders van emir.
                                    kwestie van het hersenloos poppetje te spelen.
                                    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Bobo, dat is het probleem hé, als ik op mijn gevoel rijd, dan rijd ik overal te snel (behalve in sommige stadskernen), want uw gevoel en de situatie is soms erg bedrieglijk. In gans Vlaanderen zie je dat de zone bebouwde kom steeds verder opschuift. Waar ik ben gaan wonen is het lintbebouwing troef en wisselt de zone 50 en 70 continu zonder dat uw gevoel een duidelijk verschil aangeeft, maar soit, één ding is hier wel duidelijk, wanneer de wegmarkeringen zoek zijn en je niet meer ziet waar je aan het rijden bent doorheen een wirwar van wegversmallingen en drempels, dan is het een bebouwde kom. 's Nachts en bij regenval zijn dat soort infrastructurele fantasietjes echt kunst -en vliegwerk, het verschil tussen mij en een lokale bewoner is dat die laatste met z'n brommobiel of traktor me nog zou voorbijsteken. En jij claimt dat je hier alles gezien hebt als je de limiet rijdt, haha, dat betwijfel ik sterk. Vlaanderen is klein en groots tegelijk, je moet eens in de ruime regio rond Heist-op-den-berg (Morkhoven, Booischot, Ramsel enzovoort) rijden, 't is hier een Vlaamse kermis in vergelijking met andere regio's van het land.

Comment

• nee, ik denk ook niet alles gezien te hebben tegen de limiet

Comment

• het is een wonder dat ik nog niet geflitst ben met m'n oud kraam... 70 km/u is echt veel te traag op de meeste plaatsen pfffff

Comment

Working...
                                          X