Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trams altijd voorrang

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Neen, het "serieuze mensen onder elkaar"-topic.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
      Een tram die afslaat heeft voorrang. Begin je het nu bijna te begrijpen?

Er is toch nog het voorbeeld in Deurne, ga daar eens poolshoogte nemen.
      Daar heb je de situatie waarbij tram 8 afslaat (van de Boekenberglei in de Cruyslei) en toch voorrang heeft op de andere weggebruikers.

Een ander voorbeeld van een gevaarlijke situatie waar de tram toch voorrang heeft is die in Antwerpen waar (opnieuw o.m. tram 8 ) vanuit de Broulastraat (naast/achter de Nationale Bank) even richting Leopolstraat rijdt om op het Leopoldplein te rijden (volgens mij niet het normale traject). De tram rijdt dat vanuit z'n eigen bedding plots de rijbaan op. De tram heeft daar voorrang.

Kunne we besluiten dat de tram, als spoorvoertuig, steeds voorrang heeft op de andere weggebruikers?

Klopt idd wat je zegt. Raar dat tram 8 daar gewoon gaat, en tram 2 ad JVRlaan ni.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
        inderdaad. de tram stopte in het midden, om het tegemoetkomend verkeer voor te laten. waarschijnlijk omdat hij bij het dwarsen van de baan geen voorrang heeft/had.
        dan was er nog geen probleem want de mocht de tram gewoon me over met het verkeer dat van de VIIde olympiadelaan afdraaide naar de jan van Rijswijcklaan of gewoon zijn weg vervolgde in de zijstraat van de Van Rijswijcklaan (naast die app. gebouwen daar)

De tram volgde gewoon het verkeer in dezelfde richting mee. Dus nood aan voorrang was er toen ook niet.

Comment

• eigenlijk interesseert het mij allemaal geen zak. de paar keren dat ik geconfronteerd word met zo'n situatie, zijn tegenwoordig op 1 hand te tellen.

anderzijds weet mijn inmiddels oude maar daarom niet echt wijze vader het volgende te zeggen:

Oorspronkelijk geplaatst door Pappie Loosveld

in Mortsel staan nu verkeerslichten voor die kaffers.
          zekerheid heeft 'ie me nooit kunnen bieden, op gelijk welk gebied, en nu kan 'ie dat ook niet. helaas.
          wel is 't hem opgevallen dat op veel plaatsen het zebrapad niét doorloopt over de trambedding, om op die manier de verwarring te verkleinen. of vergroten. of zo.

Comment

Working...
          X