Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trams altijd voorrang

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
    en wat als een tram eerder groen krijgt dan de auto's? begaan zij dan een zware overtreding? in Mortsel lijkt het mij dat de tram eerst doorgang krijgt, en dan pas de auto's.
    Als ze eigen lichten hebben gaan die natuurlijk voor. (denk ik toch )

'k Bedoelde eigenlijk gewoon dat de Wegcode op zich niet van toepassing is op trams, maar wel wat verkeerslichten betreft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
      Als ze eigen lichten hebben gaan die natuurlijk voor. (denk ik toch )

'k Bedoelde eigenlijk gewoon dat de Wegcode op zich niet van toepassing is op trams, maar wel wat verkeerslichten betreft.
      dus hun eigen lichten staan boven het algemeen geldende, volgens jou? althans, dat maak ik toch op uit je post. (denk ik toch )

Comment

dus hun eigen lichten staan boven het algemeen geldende, volgens jou? althans, dat maak ik toch op uit je post. (denk ik toch )

Soms staan ze erboven, meestal ernaast, dat hangt af van de plaatsgesteldheid.

Dus, de eigen verkeerslichten van de tram gaan voor de verkeerslichten van de Wegcode. (denk ik toch )

Comment

In mijn tijd bestonden de verkeerslichten van trams in Antwerpen en omstreken nog uit (als ik me niet vergis) vier witte lichjes, drie bovenaan en een onderaan (in het midden).

Dus ongeveer zo:

OOO
          O

Drie bovenste branden = rood
          Middenste boven + onderste branden = groen om rechtdoor te rijden
          Linkse of rechtse boven + onderste branden = groen om links of rechts af te slaan.

Volgens mij is het nu afhankelijk van stad tot stad (lees: uitbater)

Mvg,
          FramF
          juist! in van die gigantische bakeliet-achtige kasten.

was 't niet zo dat er ook een stand was waarbij enkel de twee buitenste brandden, om het gewone oranje te vervangen?

Comment

Dus, de eigen verkeerslichten van de tram gaan voor de verkeerslichten van de Wegcode. (denk ik toch )
            hoe zie je dan de gewone verkeerslichten nog, als die van de tram er voor gaan?

Comment

Das bijna een jupkes-uitleg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                Das bijna een jupkes-uitleg
                'k Doe mijn best.

Comment

• Ik heb een site gevonden met uitleg over de lichten van de tram: http://users.pandora.be/seinen/tram.htm
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik ga mijn mening herzien.

De trams moeten zich enkel aan hun eigen lichten houden; 'k was vergeten dat die ook in de Wegcode staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Ik heb een site gevonden met uitleg over de lichten van de tram: http://users.pandora.be/seinen/tram.htm
                      tof.

zoek je er nu eentje on-topic, namelijk over de voorrangsregels tegenover tramverkeer?

Comment

Ik ga mijn mening herzien.
                        kijk, zo'n dingen zijn dus altijd leuk als onderschrift.

Comment

wel, ik had eenzelfde locatie in gedachten. aan de Jan de Voslei zou er ook iets vreemd aan de hand zijn, en dan heb ik het niet over de afkomst van de meeste bewoners aldaar.

Ik denk da je bedoeld als den 2 van de VIIde Olympiadelaan komt en de J. Van Rijswijcklaan inslaat. Tis daar idd een rare situatie want daar waht den tram altijd het verkeer dat van de tegengstelde richting komt.

Comment

en wat als een tram eerder groen krijgt dan de auto's? begaan zij dan een zware overtreding? in Mortsel lijkt het mij dat de tram eerst doorgang krijgt, en dan pas de auto's.

Als den tram zelf lichten heeft, zijn enkel die geldig. En in de meeste gevallen is da zo. Vaak wordt er ook gewerkt met detectie zoals bvb op LO en ook in Mortsel als ik me ni vergis. Daar werkt da ook voor de bussen trouwens. En meestal weet de tram ook dat het groen gaat worden voor de auto's omdat dei nog 'oranje' krijgen voor het terug groen wordt. Net zoals in Duitsland.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                              Ik denk da je bedoeld als den 2 van de VIIde Olympiadelaan komt en de J. Van Rijswijcklaan inslaat. Tis daar idd een rare situatie want daar waht den tram altijd het verkeer dat van de tegengstelde richting komt.
                              ik ken geen nummertjes van trams omdat ik er geen gebruik van maak. 't kan dus best die 2 zijn, maar even zo goed een andere. de tram dwarst daar de baan, en heeft daardoor geen voorrang volgens mij, net zoals die 8 vlakbij frituur Smegma of zoiets.

Comment

Aan den Elco in a'pen.

Bijgevoegde Bestanden
                                A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                  Aan den Elco in a'pen.

den Elco is verkocht.

Comment

• wat nu met den elco ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      wat nu met den elco ?
                                      geen idee. 't spel is leeg.

Comment

geen idee. 't spel is leeg.

Och! Da was me nog ni opgevallen. Ik let dan meestal ook op de baan natuurlijk.

Comment

Och! Da was me nog ni opgevallen. Ik let dan meestal ook op de baan natuurlijk.
                                          'k sta daar regelmatig voor 't rood. of 'k spring bij de buren binnen, Permeke.

Comment

Working...
                                          X