Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trams altijd voorrang

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

of op z'n minst iets uitvinden dat een tram rapper stopt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
      zo zit het in z'n eenvoudigste vorm ineen.

heeft een tram nu nog steeds een bak met zand mee om te kunnen stoppen?
      Yep, moet er nog zand zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Het probleem is dat het ijzer op ijzer is, en da stopt natuurlijk ni zo gemakkelijk. Kstond eens vooraan bij een collega van den tram en die zag dat ze waren aan't werken aan een halte. Omdat er een bergje zand lag zei ze, kzal wa harder remmen want daar kunne de mensen ni afstappen. Ik zag die echt remmen, en da spel bleef gewoon verderrijden! Ik ben blij dat ik met een bus rijd! Veel simpeler.

Ze gaan die trams ook bijlange ni afschaffen. Integendeel, in de toekomst gaan ze de bestaande tramlijnen in A'pen nog doortrekken. Logisch ook, tis véél milieuvriendelijker en er kan meer volk op dan op een bus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
          Het probleem is dat het ijzer op ijzer is, en da stopt natuurlijk ni zo gemakkelijk. Kstond eens vooraan bij een collega van den tram en die zag dat ze waren aan't werken aan een halte. Omdat er een bergje zand lag zei ze, kzal wa harder remmen want daar kunne de mensen ni afstappen. Ik zag die echt remmen, en da spel bleef gewoon verderrijden! Ik ben blij dat ik met een bus rijd! Veel simpeler.

Ze gaan die trams ook bijlange ni afschaffen. Integendeel, in de toekomst gaan ze de bestaande tramlijnen in A'pen nog doortrekken. Logisch ook, tis véél milieuvriendelijker en er kan meer volk op dan op een bus.

Tja, het is een voordeel en een nadeel dat die trams stalen wielen en stalen rails hebben, ze kunnen niet snel stoppen zonder zand of zout, maar ze hebben wel een heel lage wrijvingswaarde zodat ze vrij zuinig zijn in het gebruik van energie om te rijden.
          A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
            Tja, het is een voordeel en een nadeel dat die trams stalen wielen en stalen rails hebben, ze kunnen niet snel stoppen zonder zand of zout, maar ze hebben wel een heel lage wrijvingswaarde zodat ze vrij zuinig zijn in het gebruik van energie om te rijden.

Ik ken niks van elektriciteit maar ze hebben me ook eens verteld dat het ijzer op ijzer moet zijn voor de wisselspanning. Van die lage wrijvingswaarde is ook iets aan. M'n collgega's waren een hele tijd terug bezig dat je een tram met 2 man kan voortduwen wanneer 'ie op sporen staat. Ik geloofde da ni omdat zo'n ding serieus wa weegt. Blijkbaar zou het toch gaan omdat er bijna geen weerstand is.

Comment

Ik ken niks van elektriciteit maar ze hebben me ook eens verteld dat het ijzer op ijzer moet zijn voor de wisselspanning. Van die lage wrijvingswaarde is ook iets aan. M'n collgega's waren een hele tijd terug bezig dat je een tram met 2 man kan voortduwen wanneer 'ie op sporen staat. Ik geloofde da ni omdat zo'n ding serieus wa weegt. Blijkbaar zou het toch gaan omdat er bijna geen weerstand is.
              Tja , rubberen banden geleiden geen stroom hé.

En rolweerstand (ik heb misschien een beetje verkeerdelijk over wrijving gesproken ) , ik dacht dat die ongeveer 10 keer lager lag in vergelijking met rubberen banden op de baan.
              A Twist of the Wrist

Comment

Daar heb je een goed punt

Die elektriciteit is nogal belangrijk zeker bij een elektrische tram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oudbakske Bekijk Berichten
                  http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...uk/index.shtml

Zelfs aan een zebrapad heeft de tram voorrang, maar schept dat geen verwarring, zowel bij ouderen als bij kinderen?
                  Men leert wel dat wanneer je aanstalten maakt om over te steken op een zebrapad, je altijd voorrang hebt (liefst na oogcontact).
                  Start de discussie....
                  Op wagens ja, maar op trams : ik zou er niet voorspringen neen ...

Trams hebben altijd voorrang, vooral omdat dat makkelijker is nadien, bij overlijden en dergelijke, dan kan de trambestuurder nooit in fout zijn, of hij moet 6 Duvels achterovergeslagen hebben, waarna hij dan op subtiele wijze overgeplaatst wordt. Idem met busschauffeurs.

Dergelijke chauffeurs zijn ambtenaren, en die kunnen geen fout maken, want zij vertegenwoordigen de staat. Als diezelfde mensen in hun eigen wagen iemand doodrijden, dan is dat hun fout, maar tram- en buschauffeurs : no way.

Dus euhm, trams hebben ALTIJD voorrang.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    Ik denk dan bijvoorbeeld aan gordels voor alle zitplaatsen en afschaffing van staanplaatsen ... dat zal het grootste verschil maken.

Comment

Dat is echt niet haalbaar hoor. Gewoon een manier waardoor de tram rapper kan stoppen zou al veel verbeteren. De Lijn hield niet voor niets een tijdje geleden een campagne in de aard van "Pas op, een tram kan niet stoppen".

Comment

In Antwerpen zou men beter al die belachelijke stootblok er vanvoor af halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                          Op wagens ja, maar op trams : ik zou er niet voorspringen neen ...

Trams hebben altijd voorrang, vooral omdat dat makkelijker is nadien, bij overlijden en dergelijke, dan kan de trambestuurder nooit in fout zijn, of hij moet 6 Duvels achterovergeslagen hebben, waarna hij dan op subtiele wijze overgeplaatst wordt. Idem met busschauffeurs.

Dergelijke chauffeurs zijn ambtenaren, en die kunnen geen fout maken, want zij vertegenwoordigen de staat. Als diezelfde mensen in hun eigen wagen iemand doodrijden, dan is dat hun fout, maar tram- en buschauffeurs : no way.

Dus euhm, trams hebben ALTIJD voorrang.

Oei, paar foutjes hier. Ten eerste, een tram heeft idd altijd voorrang, behalve wanneer er verkeerslichten komen bij kijken. Ik snap ni dat het op 't Astridplein groen kan zijn voor zowel den tram die moet afdraaien als voor de mensen die oversteken. Ik heb da gezien op ATV. Da klopt gewoon ni. Die tram moet apart groen krijgen. Veel veiliger, als de voetgangers tenminste ni door 't rood oversteken.

2de foutje: geloof me, wanneer we betrapt worden op dronken rijden, is dat, terecht trouwens, op staande voet buiten.

3de foutje: wij zijn helemaal geen ambtenaren maar arbeiders. En een trambestuurder is idd in 99% van de gevallen in z'n recht. Maar voor ons (buschauffeurs) gelden net dezelfde regels als voor de andere weggebruikers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                            In Antwerpen zou men beter al die belachelijke stootblok er vanvoor af halen.

Die stootblok is gewoon om 2 trams aan elkaar te koppelen. Doe die weg, en je kan altijd maar met een enkele tram rijden.

Comment

Die stootblok is gewoon om 2 trams aan elkaar te koppelen. Doe die weg, en je kan altijd maar met een enkele tram rijden.
                              Dat kan, maar de kusttram doet het er ook zonder. Ik kan best begrijpen dat dat ding onmisbaar is om trams aan elkaar te koppelen, maar voor een voertuig dat alle andere voertuigen en weggebruikers reduceert to zwakke weggebruikers, mag veiligheid best wel primeren. Veiligheid primeert trouwens altijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                                Dat kan, maar de kusttram doet het er ook zonder. Ik kan best begrijpen dat dat ding onmisbaar is om trams aan elkaar te koppelen, maar voor een voertuig dat alle andere voertuigen en weggebruikers reduceert to zwakke weggebruikers, mag veiligheid best wel primeren. Veiligheid primeert trouwens altijd.

Maar ne kusttram zijn toch geen 2 aan elkaar gekoppelde tramstellen? Of wel, kheb dar ni echt veel ervaring mee. Die nieuwe trams zijn even lang als 2 van de vorige generatie. Da kan wel. Maar ze kunne moeilijk al die ouw trammekes op pensioen zetten é. Als ge weet wat zo'n nieuwe kost...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                  Bussen of trams?

Ik zeg het eerste.
                                  Trolleybussen.......waarom ze dat in A'pen hebben afgeschaft ooit
                                  Alsook die lijn, waar nu bus 23 rijdt !
                                  In Gent rijden die toch weer hé, dacht ik toch?(Trolleybussen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                    dat mag niet.
                                    Vloeken ook niet godverdomme.
                                    1976 Porsche 924 (verkocht)
                                    2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                                    2011 Volvo V60 T6 AWD
                                    2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oudbakske Bekijk Berichten
                                      Trolleybussen.......waarom ze dat in A'pen hebben afgeschaft ooit
                                      Alsook die lijn, waar nu bus 23 rijdt !
                                      In Gent rijden die toch weer hé, dacht ik toch?(Trolleybussen)
                                      Trolleybussen rijden idd nog steeds in Gent rond.

Comment

Hoe pakken die hunne mass eigenlijk?

Comment

die hangt ook boven

Comment

Working...
                                          X