Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trams altijd voorrang

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
    Ik denk van wel, maar ik denk niet dat ze dat veel gebruiken. (de steden zouden nogal vol liggen )

Soms spreken ze ook van zout.
    zout is natuurlijk ook korrelig, en dat is uiteindelijk de bedoeling. die zandbakken zijn eigenlijk voor noodstops als de rails te glad zijn.

aan sommige haltes was er vroeger duidelijk een probleem met de gladheid van die rails.

Comment

En dan pak je een valse start door het rood.
      dat mag niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
        dat mag niet.
        Om eerlijk te zijn, meestal gaat het vogelnestje niet af in zo een situatie.
        A Twist of the Wrist

Comment

Bolletje gaat ook aan voordat het "groen" wordt. (Soms wel handig om te weten als automobilist wanneer dat je zelf ook groen gaat krijgen. )
          Nog niet gezien in A'pen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oudbakske Bekijk Berichten
            Nog niet gezien in A'pen
            beter opletten.

'k zal het eens in de gaten houden, en er een fotootje van maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
              heeft een tram nu nog steeds een bak met zand mee om te kunnen stoppen?
              De ouden toch... en ze vullen dat nooit netjes bij waardoor heel je broek vol zand hangt als je tegen die bak leunt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oudbakske Bekijk Berichten
                boven=dwars streepje =stop
                midden= bolletje = gasgeven bedoel stoppen als je kan
                onderste = omgek.3-hoek = doorrijden

spreek enkel voor VL
                Eenen omgekeerde driehoek staat toch voor vertragen en stoppen indien nodig (toch voor het gewone verkeer)
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

waar blijft die FramF toch !!!
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Manu , mijn allesweter , zegt ook dat elke tram , hoe nieuw ook , nog steeds met een lading zand aan boord rondrijdt .
                    Voor ons deur passeren dagelijks van 5h18 ( Goodmeurning) tot middernacht bakken van die dingen en het is inderdaad een hel voor die gasten om op natte ondergrond te remmen .

MAAR : Wij leven in een voetgangersgebied waar de snelheid stapvoets moet zijn en ik heb nog niet veel trambestuurders dat zien doen ...
                    Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

De trams moeten ze maar eens afschaffen. Pokke gevaarlijk zijn die dingen...
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                        ja, maar ze houden wel x-aantal bussen van de straat (indien de trams een aparte bedding hebben).

Ik denk niet dat ze die dingen gaan afschaffen (ze zouden zelfs een nieuwe (snel-)tramlijn maken tussen Lommel en Hasselt )
                        A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Vind ik ook...

ja, maar ze houden wel x-aantal bussen van de straat (indien de trams een aparte bedding hebben).

Ik denk niet dat ze die dingen gaan afschaffen (ze zouden zelfs een nieuwe (snel-)tramlijn maken tussen Lommel en Hasselt )
                          Een bus is toch beter dan een tram.

Stevaert weer...

Comment

ze zijn natuurlijk ewa milieuvriendelijker

Comment

Bussen of trams?

Ik zeg het eerste.

Comment

ik denk het tweede

Comment

Ik geloof er niets van.

Comment

mis ik iets als ik zeg dat een tram nul uitstoot heeft ? behalve de witte wolk van doel
                                    natuurlijk is het vele duurder in aanleg etc en daar komt ook wat vervuiling bij kijken...maar eens de sporen er zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      mis ik iets als ik zeg dat een tram nul uitstoot heeft ? behalve de witte wolk van doel
                                      natuurlijk is het vele duurder in aanleg etc en daar komt ook wat vervuiling bij kijken...maar eens de sporen er zijn...
                                      Dan heb je gelijk, de tram is milieuvriendelijker. Want kernenergie is de ideale manier om energie te maken.

Sorry bobo, ik twijfel nooit meer aan jouw wijze woorden.

Comment

nou niet dat kernenergie zo zaligmakend is
                                        als de prognose klopt van voor 40 jaar olie
                                        dan is volgens diezelfde prognose er nog voor 70 jaar nucleaire energie

maar de vraag schommelt elke dag en is vooral beinvloedbaar
                                        we moeten gewoon minder energie leren vreten

Comment

Working...
                                        X