Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Trams altijd voorrang
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door oudbakske Bekijk Berichtenhttp://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...uk/index.shtml
Zelfs aan een zebrapad heeft de tram voorrang, maar schept dat geen verwarring, zowel bij ouderen als bij kinderen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichtenverkeerslichten al zeker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtentrams hebben hun eigen verkeerslichten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichtendus als die voor het rood (of wat dat op z'n trams dan ook moge wezen) staan moeten ze voorrang geven he.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenweet jij wanneer het voor een tram rood is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenweet jij wanneer het voor een tram rood is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichtennope, ik hoop wanneer het voor mij groen is
een van de uitzonderingen is volgens mij een tram die de baan dwarst, bijvoorbeeld om van de middenberm in te slaan in een zijstraat. 't kan zijn dat ik me vergis, ik laat het over aan de immer van vriendelijkheid én eruditie overlopende FramF om een behoorlijk lijstje van uitzonderingen te plaatsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oudbakske Bekijk BerichtenZelfde volgorde als bij gewone lichten, alleen is het bovenste een horizontaal streepje, het middenste een bolletje, het onderste een omgekeerde driehoek, allemaal in gewoon wit licht .
Comment
-
Althans in Vlaanderen. In Frankrijk hebben de trams ook groen, oranje en rood, en mogelijk ook 4 witte lampen.
edit: en uitzonderingen voor een afslag en dergelijke.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenWanneer ze een wit dwars streepje hebben, denk ik. "groen" is een wit verticaal streepje. en daartussen een wit bolletje (systeem zoals in Duitsland van rood naar groen).
Althans in Vlaanderen. In Frankrijk hebben de trams ook groen, oranje en rood, en mogelijk ook 4 witte lampen.
edit: en uitzonderingen voor een afslag en dergelijke.
midden= bolletje = gasgevenbedoel stoppen als je kan
onderste = omgek.3-hoek = doorrijden
spreek enkel voor VL
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenWanneer ze een wit dwars streepje hebben, denk ik. "groen" is een wit verticaal streepje. en daartussen een wit bolletje (systeem zoals in Duitsland van rood naar groen).
heeft een tram nu nog steeds een bak met zand mee om te kunnen stoppen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oudbakske Bekijk Berichtenboven=dwars streepje =stop
midden= bolletje = gasgevenbedoel stoppen als je kan
onderste = omgek.3-hoek = doorrijden
spreek enkel voor VL)
A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten(Soms wel handig om te weten als automobilist wanneer dat je zelf ook groen gaat krijgen.)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenzo zit het in z'n eenvoudigste vorm ineen.
heeft een tram nu nog steeds een bak met zand mee om te kunnen stoppen?)
Soms spreken ze ook van zout.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtensoms, want op vrij veel plaatsen krijgt een tram eerder groen.A Twist of the Wrist
Comment
Comment