Oorspronkelijk geplaatst door gpdude
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Kilometerheffing
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenMensen met een 5000 cc die 10.000km per jaar rijden, doen hier toch hun voordeel bij ?
Altijd zo negatief ;-)
Kunnen we eindelijk een dikke v8 kopen, en moeten we ons niet beperken in cilinderinhoud...
Nu betalen deze het gelach van iedere 1000cc...
Goed opgemerkt, ik begin al uit te kijken ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenAls ze echt de firmawagen gaan afschaffen en dan nog eens een kmheffing er bovenop dan kan de auto industrie langzaam inpakken en volop mensen uit de concessies ontslaan.
Het gros van de nieuwe BMW's, Audi's, passats, etc etc zijn leasewagens die om de 3 of 4 jaar vernieuwd worden.
Mensen die particulier een auto kopen gaan die meestal niet zo snel omruilen.
Ook mijn mening, meer nadelen aan verbonden
minder omzet in nieuwe wagens
verouderd wagenpark op termijn
...
Comment
-
Niet persé, dan komt er wel een domme koei in het stadsbestuur zeggen dat je de stad -waar je al jaren woont, torenhoge belastingen betaalt ed - niet meer in mag met je auto "omdat die vervuilend is", terwijl ze de ring rond die stad nog altijd volblazen met rommelOorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk BerichtenOok mijn mening, meer nadelen aan verbonden
minder omzet in nieuwe wagens
verouderd wagenpark op termijn
...
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Toch niet dagdromen, hé... Ook als de kilometerheffing komt zullen de huidige auto-taksen onveranderd blijven, het is geen zaak van x of y, maar wel x én y
de Staat heeft geld nodig, dat is het punt, de mobiliteit en de ecologie zijn een gemakkelike uitleg
trouwens, iedereen weet dat er geen echte alternatief is voor de wagen, de politiekers doen gewoon alsof...
Comment
-
Zo lang wij allemaal gewoon blijven ja knikken en betalen zullen ze extra belstingen blijven uitvinden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Dat is al voorzien. Duurder tijdens spits en op ringwegen. Net als jij naar je werk moet.Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichtenje kan dit ook positief bekijken,
en mocht men dan nog de km vergoeding afhankelijk maken van de plaats en tijd zou het perfect zijn. Kan perfect via GPS tol.
juist mijn gedacht ik weet dat er velen niet akkoord zullen mee zijn
Handig via GPS? Idd en dan automatisch elke boete in je bus gezien je nergens meer iets te snel kan rijden. De GPS weet hoe snel je overal mag.
Ultieme big brother. Neen dank u.
Ik heb geen bron, maar denk je dat ze de sukkel met zijn eco dieseltje even veel gaan laten betalen als de rijke kerel met z'n C63 AMG? In deze maatschappij?Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenBron ?
En wat is het verschil in co2 uitstoot tussen een 20d en een 30d...
Zie ik nog niet gebeuren. Ze zullen die vervuilende (sport) wagens wel extra belasten.
Een 330d heeft 129gr co2 uitstoot. Wat een 20d doet, dat weet ik niet.
Comment
-
De wetgeving zegt: 2 keer hetzelfde belasten mag niet...Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenToch niet dagdromen, hé... Ook als de kilometerheffing komt zullen de huidige auto-taksen onveranderd blijven, het is geen zaak van x of y, maar wel x én y
de Staat heeft geld nodig, dat is het punt, de mobiliteit en de ecologie zijn een gemakkelike uitleg
trouwens, iedereen weet dat er geen echte alternatief is voor de wagen, de politiekers doen gewoon alsof...
Comment
-
en die wet is niet rap aangepast in zo'n geval...Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDe wetgeving zegt: 2 keer hetzelfde belasten mag niet...lets have some more member berries
Comment
-
Haha.Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenGe gaat toch niet staken he?
't Moet ooit de eerste keer zijn...
King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Brandstof krijgt toch meerdere belastingen over zich. Accijnzen en btw.Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDe wetgeving zegt: 2 keer hetzelfde belasten mag niet...
Je kan het ene een belasting op bezit noemen en andere belasting op verbruik.
Comment
-
als ze willen voeren ze die km heffing in op de spitsuren op de grote wegen (E40, E19, R0, R1,...) en dan noemen ze het maar de spitsuurbelasting.
als dat het enigste argument is opdat ze het niet kunnen doorvoeren, zal dat rap aangepast zijn en betaal je wel 3-4keer hetzelfde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDe wetgeving zegt: 2 keer hetzelfde belasten mag niet...Inderdaad, bij de brandstoffen doen ze dat ook al, en ze blijven het doen.Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenBrandstof krijgt toch meerdere belastingen over zich. Accijnzen en btw.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Neen, toch niet!Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenen die wet is niet rap aangepast in zo'n geval...
Comment
-
Accijnzen en btw staan los van mekaar.Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenInderdaad, bij de brandstoffen doen ze dat ook al, en ze blijven het doen.
De jaarlijkse verkeersbelasting is Europees niet correct.
Comment
-
Dan zullen er verschillende belangengroepen daar wel een proces voor aanspannen... en winnen.Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenals ze willen voeren ze die km heffing in op de spitsuren op de grote wegen (E40, E19, R0, R1,...) en dan noemen ze het maar de spitsuurbelasting.
als dat het enigste argument is opdat ze het niet kunnen doorvoeren, zal dat rap aangepast zijn en betaal je wel 3-4keer hetzelfde
Comment
-
Ik ben pro kilometerheffing als tegelijk de BIV en jaarlijkse verkeersbelasting afgeschaft worden, én wanneer daardoor de kilometerheffing ongeveer gelijk uitkomt met die jaarlijkse verkeersbelastingen (met verrekening van de BIV), of hoogstens iets hoger dan nu.
Dan is er tenminste een incentive om op zijn kilometers te letten, want men doet er direct voordeel mee t.a.v. wat men momenteel betaalt.
Comment
-
Ah ja, op grond van?Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDan zullen er verschillende belangengroepen daar wel een proces voor aanspannen... en winnen.
Comment
-
Inderdaad dat zijn twee afzonderlijke belastingen.Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenBrandstof krijgt toch meerdere belastingen over zich. Accijnzen en btw.
Je kan het ene een belasting op bezit noemen en andere belasting op verbruik.
Trouwens, er staat nergens in de wet, noch is het een algemeen rechtsbeginsel dat iets niet dubbel belast zou mogen worden.
Er bestaan énkel specifieke wettelijke regelingen waarbij dubbele belastingen vermeden wordt (zoals dubbele belastingverdragen).
Comment

Comment