Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chauffeurs met firmawagens zijn brokkenpiloten
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjefDaar gaat het hier niet over.
motor mag ijskoud zijn, direct tot 4000tpm...
wat kan hen een deuk schelen? de firma betaalt toch allesBMW E10 1600ti 1967
BMW E10 2002tii 1973
BMW E30 325i sedan 1986
BMW E36 318is cabrio 1995
BMW E36 320i cabrio 1994
BMW E91 318d touring 2006
MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003
Comment
-
Dat kan er bij mij echt niet in. Meestal als je een bedrijfswagen krijgt is het toch omdat je baas potentieel in je ziet. Dit zijn ook geen auto's die je voor een appel en een ei kunt kopen. Respecteer dit dan toch ook! Als je zelf de auto moet financieren kan het goed zijn dat het je niet lukt wegens een te dure aankoop....
Comment
-
ik ben zelf al jaren firmawagen rijder en heb er nog geen abnormale kosten moeten doen, ik respecteer en onderhoud de wagen zoals het hoort, hij krijgt zelfs af en toe een wax laagje van mij.
feit is ook dat als je met een firmawagen rijdt en er zit een deuk in dat je wel verplicht bent dit aan te geven omdat je het naderhand toch op je doos zou krijgen. prive kan dit allemaal anders geregeld worden.
nu heb ik wel het geluk gehad altijd een wagen te mogen kiezen, het verschil ligt hem volgens mij daar dat er firma's zijn die geen keuze mogelijk maken en aan iedereen hetzelfde geven. Als je een autofan bent en je moet met tegenzin met een wagen rijden, dan kan ik mij voorstellen dat je het ding al eens afragt.
van mijn vorige firma wist ik dat er geen enkele verzekeraar het wagenpark nog wou verzekeren. de gemiddelde leeftijd lag er vrij laag, sommigen hadden nog geen rijbewijs toen ze begonnen, wat wil je ...
een groot deel van de schuld ligt volgens mij bij de werkgever ook, ze moeten maar strenger optreden tegen de recidivisten.4 rings driver
Comment
-
Chauffeurs met firmawagens zijn brokkenpiloten ??? B..ll Sh..t. Iemand die veel moet rijden, rijdt toch automatisch met een firmawagen. Neem alle firmawagens weg uit België en je krijgt toestanden zoals Berlijn 1945. Een enkeling die nog met zijn eigen betaalde tuffer naar de beenhouwer, bank en zijn werk rijdt.
Die stelling van "Chauffeurs met firmawagen ... " is belachelijk.AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIOChauffeurs met firmawagens zijn brokkenpiloten ??? B..ll Sh..t. Iemand die veel moet rijden, rijdt toch automatisch met een firmawagen. Neem alle firmawagens weg uit België en je krijgt toestanden zoals Berlijn 1945. Een enkeling die nog met zijn eigen betaalde tuffer naar de beenhouwer, bank en zijn werk rijdt.
Die stelling van "Chauffeurs met firmawagen ... " is belachelijk.
En dat heeft nog jaren geduurd eer Jan met de pet zijn eigen wagen had!
Het is een feit dat de automobilisten met een firmawagen een meer asociale rijstijl. Maar ze rijden ook een pak meer, wat hun hogere aantal botsingen vooral verklaart.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIONeem alle firmawagens weg uit België en je krijgt toestanden zoals Berlijn 1945. Een enkeling die nog met zijn eigen betaalde tuffer naar de beenhouwer, bank en zijn werk rijdt.
T'is nie omda gij geen privé wagen hebt of kan kopen dat de rest van België ook zo is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjefDat leasingrijders minder op een schadegeval kijken zou kunnen maar ik betwijfel dat toch. Wij hebben thuis 2 leasingwagens en die worden verzorgd alsof het onze eigen wagens zijn.
Voor ons is het namelijk even lastig als er een wagen naar de garage moet, zeker bij een onderhoud want dan hebben we geen recht op een vervangwagen. Ook voor herstellingen is dat lastig, want dat is een verschrikkelijke papierwinkel om alles in orde te krijgen, nog erger dan bij een eigen wagen. Ook al krijgen we dan wel een vervangwagen dan moeten wij die ook nog gaan oppikken bij onze werkgevers wat ook niet altijd evident is aangezien dat vaak ritjes zijn tijdens de middagpauze van meer dan 100 kilometer.
Wij geven ook wel het minste schadegeval aan, omdat we anders op het einde van de leasing zelf moeten opdraaien voor de schade die aan de wagen is. Bij een ongeval in fout moeten wij trouwens de franchise ook zelf betalen, dus botsen voor het plezier is er niet bij.
Onze wagens staan wel niet altijd even netjes, maar als je meer dan 1000 kilometer per week doet is het niet evident om steeds met een propere wagen rond te rijden.
Tot nu toe hebben wij in de laatste twee jaar nog maar 1 ongeval gehad met 1 van de 2 wagens en dat was een aanrijding op een parking. Die twee jaar staan wel voor een 150 000 kilometer. Sommigen doen daar 10 jaar over om die kilometers bij elkaar te rijden.
Ik wil niet alles goed praten, ik weet dat we geen klagen hebben, maar enige nuancering is toch gewenst. Vergelijkingen met Nederland zijn moeilijk te trekken aangezien daar het hele systeem van leasing totaal verschillend is dan in Belgie.
PS: Bij mijn werkgever krijg je voor elk schadevrij jaar 5 euro op je maandelijks budget bij voor je volgende wagen. Dus ze proberen er vanuit de bedrijven wel iets aan te doen in veel gevallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIOChauffeurs met firmawagens zijn brokkenpiloten ??? B..ll Sh..t. Iemand die veel moet rijden, rijdt toch automatisch met een firmawagen. Neem alle firmawagens weg uit België en je krijgt toestanden zoals Berlijn 1945. Een enkeling die nog met zijn eigen betaalde tuffer naar de beenhouwer, bank en zijn werk rijdt.
Die stelling van "Chauffeurs met firmawagen ... " is belachelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-WDat kan er bij mij echt niet in. Meestal als je een bedrijfswagen krijgt is het toch omdat je baas potentieel in je ziet.
En dat is bij 80% van de bedrijfswagens zo. Praktisch al 't gene dat niet kaderpersoneel of vertegenwoordig (of iets in die trend is) en aanspraak maakt op een firmabak is puur te doen omwille van de financiele omweg. Potentieel komt daar ver achter!
Dit zijn ook geen auto's die je voor een appel en een ei kunt kopen. Respecteer dit dan toch ook! Als je zelf de auto moet financieren kan het goed zijn dat het je niet lukt wegens een te dure aankoop....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus'k Heb er 2 gehad en dat was in de eerste plaats omdat een loonsverhoging te vermijden omdat me dat een hogere belasting zou opleveren.
En dat is bij 80% van de bedrijfswagens zo. Praktisch al 't gene dat niet kaderpersoneel of vertegenwoordig (of iets in die trend is) en aanspraak maakt op een firmabak is puur te doen omwille van de financiele omweg. Potentieel komt daar ver achter!
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusWaarom? Er rijden toch heel veel Golfjes, Astra's, Focussen, Passats rond...Zooo exclusief duur zou ik die niet durven noemen hoor!) bij moet tellen. Het is dan misschien om de loonsverhoging te vermijden en dergelijke, het gaat toch nog over een bedrag waar een gewone mens bijna een jaar voor moet gaan werken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-WJa, ik sprak wel enkel over de hogere functies, en ik kan je daarin wel volgen moest je zeggen dat dit is omwille van een loonsverhoging te vermijden. Maar in plaats van deze auto kreeg je toch een loonsverhoging, dat is ook niet zomaar he...
Na 5 jaar kwam het de werkgever en ook de werknemer gewoon financieel veel beter uit een wagen te geven dan de loonsopslag waar ze recht op heeft!
Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-WJe zit toch ook al snel aan 20 000 euro, wat misschien niet overdreven duur is, maar je werkgever steekt het toch maar in je, waar je dan ook nog de omnium(is het juist geschreven?) bij moet tellen. Het is dan misschien om de loonsverhoging te vermijden en dergelijke, het gaat toch nog over een bedrag waar een gewone mens bijna een jaar voor moet gaan werken...
Je hebt gelijk als je zegt dat een mooi 'cadeau' is maar puur financieel gezien kost het de werkgever na een jaar meer loonsopslag te geven dan een auto te geven.
Comment
-
Ja, we zijn allebei eigenlijk van het standpunt: verzorgen die handel. Ik kan uw redenering ook wel volgen, ja. En het is toch ook wel iets wat een werknemer stimuleert. Bij mijn pa op t werk heeft de boekhouder een Audi A6, de afgevaardigd bestuurder een BMW 5, de vrouwelijke planner(plannster
) een Saab 9-3 en de mannelijke planner een Audi A3 Sporthatch(of hoe heet het?) S-line, een sublieme auto...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-WJa, we zijn allebei eigenlijk van het standpunt: verzorgen die handel. Ik kan uw redenering ook wel volgen, ja. En het is toch ook wel iets wat een werknemer stimuleert. Bij mijn pa op t werk heeft de boekhouder een Audi A6, de afgevaardigd bestuurder een BMW 5, de vrouwelijke planner(plannster
) een Saab 9-3 en de mannelijke planner een Audi A3 Sporthatch(of hoe heet het?) S-line, een sublieme auto...
Ik heb een bedrijfswagen en heb totaal geen hoge functie of verloning of wat dan ook. Veel mensen redeneren zo van gij hebt een bedrijfswagen, gij moet wel veel verdienen.
De enige reden dat ik dat krijg is omdat ik mijn dagen bij klanten moet presteren en ze mijn loon willen drukken. Soms moet ik meer dan 100 kilometer rijden en dan pas begint mijn werkdag van minstens 8 uur waarna ik nog is 100 kilometer terug mag. Als ik dat uitleg aan de mensen zijn ze vaak al veel minder jaloers.
Bij mijn vorige werkgever moest ik maar sporadisch naar klanten en reed ik met mijn eigen wagen tegen een vergoeding aan 12 frank de kilometer. Toen kreeg ik eigenlijk meer dan ik nu heb. Uiteraard kan ik mijn bedrijfswagen ook prive gebruiken nu.
Mensen met een bedrijfswagen mogen niet klagen, maar mensen zonder moeten het ook allemaal niet te rooskleurig inzien. Dan zou dergelijke berichtgeving misschien door iedereen genuanceerd worden.
Voor mij zijn deze cijfers enkel iets waard als iedereen elke schade zou aangeven en de verreden kilometers in rekening zouden gebracht worden.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIONeem alle firmawagens weg uit België en je krijgt toestanden zoals Berlijn 1945. Een enkeling die nog met zijn eigen betaalde tuffer naar de beenhouwer, bank en zijn werk rijdt.
Comment
-
Jongens wees eens eerlijk, iemand met een firmawagen zal veeeel minder voorzichtig zijn dan iemand met een eigen wagen. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel maar in regel zijn die meer uitzondering dan regelUiteraard rij je meer kilometers en uiteraard wordt ieder miniem schadegeval aangegeven maar op het eind van de dag is het toch de baas die betaalt. Der zijn daar al kweeniehoeveel studies over verschenen en ook de verzekeraars zijn op de hoogte van deze "moral hazard", getuige daarvan de aangepaste polissen en tarieven.
Nu ja, dat raakt me minder want liever een accident met iemand in een firmawagen met omniumverzekering dan iemand in een piepklein peugeootje van 20 jaar oud die al 3 jaar onverzekerd rondrijdt.
Wat me wel raakt is het feit dat dit systeem nog in de hand wordt gewerkt door de perverse fiscale behandeling van het concept firmawagen. Doordat werken in België zo zwaar belast wordt, is men steeds op zoek naar een manier om zijn personeel te stimuleren op extra-legale wijze en het type-voorbeeld daarvan is de firmawagen met tankkaart. Je kan dus niet zeggen dat je een firma-wagen krijgt op basis van verdienste maar gewoon omdat het goedkoper geven is voor uw baas dan een loonsverhoging. Immers de baas heeft niets dan voordelen en ook als werknemer betekent dit een forse besparing in het maandelijkse budget. Ik kan dan ook de frustratie begrijpen van de groep zonder bedrijfswagen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FaustJongens wees eens eerlijk, iemand met een firmawagen zal veeeel minder voorzichtig zijn dan iemand met een eigen wagen. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel maar in regel zijn die meer uitzondering dan regelals het de spuigaten uitloopt zullen zij zelf wel ingrijpen, oplossingen genoeg.
De topictitel is als uitspraak nogal overroepen.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
heb vandaag weer een achterdeur mogen uitdeuken van een sprinter van op mijn werk
er stond een ferme voetafdruk in
zielig gewoon hoe die placeurs omgaan met die camionettesBMW E10 1600ti 1967
BMW E10 2002tii 1973
BMW E30 325i sedan 1986
BMW E36 318is cabrio 1995
BMW E36 320i cabrio 1994
BMW E91 318d touring 2006
MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003
Comment
Comment