Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BIV vanaf 2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het is zowiezo een beetje dom om een diesel te kopen in een stadswagen waar constant mee rond de kerk wordt gereden, het milieu buiten beschouwing gelaten (want geef toe zouden nu zonder de korting er nog zoveel eco wagens verkocht worden, ik vrees van niet) maar een dieselmotor die moet starten en stoppen na 5km terug koud wordt en weer 5 km moet rijden die motor die ziet meer af dan wanneer ge u diesel warm rijd en 50 km autostrade gaat doen.
    Persoonlijk rijd ik veel liever met benzine maar heb me nu mijn tweede keer een diesel gekocht omdat ik 40 000 km per jaar rijd , niks uit milieuoverwegingen maar gewoon voor mijn eigen rekening.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
      Wie heeft het weer bedacht?????????????

Een Ford Fiesta 1.6 diesel gaat van 123 naar 346 euro
      En VW polo 1.6 diesel van 123 naar 346 euro
      Een Audi A7 3.0 diesel gaat van 4957 naar 619 euro
      Een Lexus RX Hybride van 4957 naar 187 euro
      Mondeo 1.6 benzine van 1239 naar 217 euro

Kopers van LUXE wagens hebben weer eens een goudader gevonden. (Zijn dit soms niet de bedenkers van dit systeem?)

Het perverse van het systeem is dat vooral de koper van een kleine diesel het gelag betaalt.
      Het gaat om de uitstoot, niet om de prijs van de wagen.
      Lijkt me redelijk, iedereen die zit te kappen op dieselwagens kan blij zijn, een benzine is goedkoper om in te schrijven.

Comment

• Mijn echtgenote rijdt rond met een Audi A1 en maakt meer dan 25000 km per jaar, dus hier is een diesel zeker verantwoord.

Maar dat in de nieuwe regeling de BIV van een Audi A1 maar een fractie minder wordt dan van een Audi A7 3.0 diesel?

Ik begrijp het wel die A7 zal milieutechnisch niet veel vervuilender zijn dan een A1. Maar die A7 stoot in verhouding toch meer CO2 en N0x als een A1.

Een mondeo 1.6 benzine wordt ongeveer 1000 euro goedkoper en een 3.0 liter audi diesel wordt 4300 euro goedkoper. Dus luxediesels worden veel goedkoper om in te schrijven.

Dus in de klasse van kleine wagens betaald de diesel het gelag en in de grote klasse is hij weer de winnaar.

Ik ga niet klagen, ben ook toe aan een nieuwe wagen en degene die ik op het oog heb wordt ook een pak goedkoper om in te schrijven. (een diesel van een merk met 4 ringen).

Comment

• De BIV is in die zin gewijzigd van een zuivere luxetaks naar een milieutaks.
          Vanuit de oude ideologie bekeken lijkt het pervers dat een luxe wagen zoveel goedkoper wordt, maar de realiteit is dat de oude taks veel perverser was... Alles boven 211pk viel in de hoogste schaal, of het zo'n dieseltje als de mijne is of een Ferrari, of een Alfa Giulietta 1.8 benzine... Gelukkig is die situatie rechtgetrokken.

Die luxewagens hebben ze via de VAA (alias afgunsttaks) op een andere manier bij hun pietje, don't worry.

Comment

• ²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²
            Last edited by ; 03/02/2012, 15:37.

Comment

• De nieuwe BIV zou er komen vanaf 1 maart, maar nergens lijkt meer een berekeningstool te vinden te zijn?

België...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                De nieuwe BIV zou er komen vanaf 1 maart, maar nergens lijkt meer een berekeningstool te vinden te zijn?

België...
                Nee, ze zijn die tool al een week aan het aanpassen.....

Comment

• Al de kranten publiceren al de nieuwe tarieven maar er is nog niets definitief

Info : http://belastingen.vlaanderen.be/nla...ult.asp?id=382

In het kader van de goedkeuringsprocedure in het Vlaams Parlement werden op 31 januari 2012 in de verenigde commissievergadering (bevoegd voor Financiën en voor Leefmilieu) een aantal aanpassingen aan de berekeningsformule van de nieuwe belasting op inverkeerstelling (BIV) voorgesteld. De gewijzigde regelgeving moet aansluitend verder nog in de plenaire vergadering van het Parlement worden behandeld. Pas na goedkeuring door het voltallige Vlaams Parlement zijn de voorgestelde wijzigingen definitief.

Comment

• Hoe zit 't nu met LPG wagens ? Zin in een V8 op LPG met weinig jaarlijkse rijktaks, thx

Comment

• Een nieuwe Mustang 3.7L V6 305PK Benzine met 260 Co² uitstoot zal wel 10000€ Biv gaan kosten zeker ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                        Hoe zit 't nu met LPG wagens ? Zin in een V8 op LPG met weinig jaarlijkse rijktaks, thx
                        das een goeie vraag. Wat gaan ze doen met lpg?

Wss de originele co2 laten tellen zeker..
                        Ah ja, ge kunt nog op naft rijden hé.
                        Wilde gok van mij maar aangezien de regering geld nodig heeft....

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HyPnOTiZeR Bekijk Berichten
                          Een nieuwe Mustang 3.7L V6 305PK Benzine met 260 Co² uitstoot zal wel 10000€ Biv gaan kosten zeker ?
                          Nee denk het niet.

die domme formule is weg gehaald maar ik denk rond de 4000€ voor die co uitstoot afgaande op berekeningen die ik al gemaakt heb tijdje geleden op wagens met 240-250 co²

schiet me niet neer als ik fout ben he

Comment

• Hoe lang gaan die teksten nog onbeschikbaar zijn? Van de rapsten zijn ze daar blijkbaar niet.

De nieuwe formule nu al gekend?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk Berichten
                              http://www.vlaamsparlement.be/Proteu...bId=-682091350
                              Hoe lang gaan die teksten nog onbeschikbaar zijn? Van de rapsten zijn ze daar blijkbaar niet.

De nieuwe formule nu al gekend?
                              Bettyke zal ziek zijn zeker? Ofwel ligt het bij Verastenhoven, ook gene rappe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HyPnOTiZeR Bekijk Berichten
                                Een nieuwe Mustang 3.7L V6 305PK Benzine met 260 Co² uitstoot zal wel 10000€ Biv gaan kosten zeker ?
                                Ik gok op € 7653,26 maar gezien er nu nog niks zeker is.... kan het alle kanten op.
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Begin januari een Citroën DS3 1.6VTi (9pk, 88 kW, 120 din pk, 136 co2,...) besteld, levering voorzien in april...

Ik had betreffende de BIV mijn vraag is doorgespeeld naar Touring...
                                  Deze wisten mij vandaag het volgende te antwoorden...

Geachte Heer,
                                  In antwoord op uw e-mail vervat onder rubriek kunnen wij u mededelen dat indien u vandaag uw Citroën DS3 (benzineversie – 1598 cc – 9 PK – 88 kW – 120 dinPK – 136 co2 )zou inschrijven de BIV hiervoor momenteel 495 euro zou bedragen.
                                  U gaat dat pas doen in april 2012 en volgens de berekeningsformule van de Vlaamse regering zou de BIV op dat moment 216,86 euro bedragen ; volgens de formule van het Vlaams Parlement zou de BIV u voor uw wagen in april € 131,97 kosten. Volgens de laatste (niet-officiële) berichten die wij in dat verband hebben ontvangen zou het dat laatste bedrag moeten zijn. Deze info is in de huidige stand van zaken louter puur informatief… In ieder geval zal u minder betalen in het nieuwe systeem dan in vergelijking met het huidig BIV-systeem, zo lijkt het ons toch.
                                  Mocht u hierover nog vragen hebben, dan verzoeken wij u vriendelijktelefonisch contact op te nemen metTouring Info, dit op het nummer02/286.33.84 (elke werkdag, van 9 u. tot 12 u. en van 14 u. tot 17 u.) ; let wel : deze dienst is er enkel voor leden van Touring.
                                  Met de meeste hoogachting.

Comment

• hoe wordt de uitstoot (en dus de biv) bij oude (+15 j) wagens eigenlijk bepaald? Staat dat al vermeld op enkele papieren, of wordt dit gewoon uit de duim gezogen?

Comment

• Oude wagens vallen nog voor 2/3 onder het oude biv-systeem.

Comment

• De teksten staan er:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk Berichten
                                          Na een eerste vluchtige lezing lijkt het mij dat het voorstel dat nu op tafel ligt en naar het parlement zal gaan woensdag (en pas dan zal alles duidelijker worden of net niet indien niet aanvaard ) het zo zal zijn dat het nieuwe voorstel voor nieuwe benzine wagens uiteindelijk beter zal zijn bij diesels is het zo dat (met uitzondering van euro 6 diesel wagens) de nieuwe berekening duurder zal worden (tov de eerder voorgestelde berekening).
                                          Een vlugge voorlopige berekening leert mij dat in vergelijking tot de huidige BIV (welke werkte met de fiscale pk's en of KW's) dat het vooral de kleine minder krachtige diesels (die nu vielen onder de € 123 regeling) en de "grote" vervuilers de rekening zullen moeten betalen (als ze het vooropgestelde budgetaire evenwicht willen bewaren).... een klein overzicht

oude biv 8pk 70KW € 61,5: benzine tot 116 gr CO² goedkoper, diesel altijd duurder
                                          oude biv 10pk 85KW € 123: benzine tot 133 gr CO² goedkoper, diesel altijd duurder
                                          oude biv 11pk 100KW € 495: benzine tot 172 gr CO² goedkoper, diesel tot 143 gr CO² goedkoper
                                          oude biv 14pk 110KW € 867: benzine tot 189 gr CO² goedkoper, diesel tot 175 gr CO² goedkoper
                                          oude biv 15pk 120KW € 1239: benzine tot 201 gr CO² goedkoper, diesel tot 191 gr CO² goedkoper
                                          oude biv 17pk 155KW € 2478: benzine tot 226 gr CO² goedkoper, diesel tot 220 gr CO² goedkoper
                                          oude biv € 4957: benzine tot 253 gr CO² goedkoper, diesel tot 251 gr CO² goedkoper
                                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                                          X