Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Ik ben vandaag met de auto naar de keuring geweest, en ja hoor, hij is goedgekeurd.

    Wel moet ik even iets kwijt. Nu, het is niet echt een ergernis, maar eerder zoiets van: Ok, jij doet je job goed.

    Mijn silent blocs vooraan moesten dus vervangen worden. Die zijn donderdag vervangen en ik kom vandaag toe op de keuring. Na de keuring van de lichten mocht ik de brug op rijden. Ik doe dat, stap uit, en meneer doet de brug omhoog. Hij kijkt nog gauw waarvoor ik daar ben. Hij gaat in het midden onder de auto staan(zowel in de lengte als in de breedte). Hij kijkt even wat rond en het is in orde Goed gecontroleerd dus...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door nico156ti Bekijk Berichten
    Meestal kunnen ze de remtestbank op 4*4 zetten, zodat de rollen in tegengestelde richting draaien waardaar elk wiel apart getest wordt = geen probleem bij 4*4
    Misschien dat ze in bepaalde stations op de moeite zien en daarom geen 4x4 remtesten doen ??

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
    bij mijn delta heb je:

    vooraan limited slip diff
    achteraan torson diff
    en tussen de twee in een "front/rear torque-splitting Ferguson viscous-coupling-controlled epicyclic central differential" zoals ze dat zo mooi zeggen. ( http://www.rallycars.com/Cars/4wd_turbo_cars.html#vc )

    daar even lezen leert hefvolgende over het tussen diff:

    The discs are pierced and the viscous fluid completely surrounds them. Minor speed differences are allowed between discs. Increased slip (i.e. rotational speed difference between discs) leads to a rapid increase in the viscosity of the fluid which, in turn, locks up the coupling.

    verschil in draaisnelheid tussen voor en achter is op het moment van remmentest extreem groot. waardoor het diff volledig blokkeert en alle kracht die op de voorwielen door de remmentest-rollen gezet wordt naar achter word gebracht. De achterste wielen staan vast op de grond en dan gaat de kracht van de remmentest-rollen ofwel die aan het draaien krijgen (heel heel heel onwaarschijnlijk) ofwel begeeft iets anders het.
    Uw achterste differentiëel is geen torson maar wel een torsen (torque sensitive). Re uw middelste viscous coupling, heb op mijn Freelander ook zo'n VCU.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Meestal kunnen ze de remtestbank op 4*4 zetten, zodat de rollen in tegengestelde richting draaien waardaar elk wiel apart getest wordt = geen probleem bij 4*4

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
    Zou er mss iemand eens kunnen zeggen waarom het al dan niet mag?
    bij mijn delta heb je:

    vooraan limited slip diff
    achteraan torson diff
    en tussen de twee in een "front/rear torque-splitting Ferguson viscous-coupling-controlled epicyclic central differential" zoals ze dat zo mooi zeggen. ( http://www.rallycars.com/Cars/4wd_turbo_cars.html#vc )

    daar even lezen leert hefvolgende over het tussen diff:

    The discs are pierced and the viscous fluid completely surrounds them. Minor speed differences are allowed between discs. Increased slip (i.e. rotational speed difference between discs) leads to a rapid increase in the viscosity of the fluid which, in turn, locks up the coupling.

    verschil in draaisnelheid tussen voor en achter is op het moment van remmentest extreem groot. waardoor het diff volledig blokkeert en alle kracht die op de voorwielen door de remmentest-rollen gezet wordt naar achter word gebracht. De achterste wielen staan vast op de grond en dan gaat de kracht van de remmentest-rollen ofwel die aan het draaien krijgen (heel heel heel onwaarschijnlijk) ofwel begeeft iets anders het.

    Leave a comment:


  • PT Cruiser
    replied
    Zou er mss iemand eens kunnen zeggen waarom het al dan niet mag?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    ja dat lijkt me dus ook logisch, maar gezien de lage snelheid (geen idee hoe snel die rollen draaien) zou het me niet verbazen moesten ze het alsnog doen.

    m'n 100 cs quattro heeft op de remmenbank gestaan vorig jaar.
    als ze mijn delta op de remmentest-bank smijten dan garandeer ik dat die mens die dat doet in het ziekenhuis ligt. En het kan mij niet schelen wat er dan gebeurd.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    met echte jeeps mss alleen

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    op de noorderlaan en in sintjob ook geen test met 4x4's

    Leave a comment:


  • Ugeken
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    geen ergernis, maareuh...

    is het normaal dat je met een 4x4 geen remmentest moet doen?

    ik ging vandaag met m'n audi naar de controle, en die keurder zo "ah een quattro, is dat permanente 4x4?"
    ik zeg ja, waarop hij nog eens vraagt of het zeker niet uit te schakelen valt, wat niet zo is. "ah ok dan geen remmentest".
    Tiens, hebben bij mij dezelfde vraag gesteld en daarna hebben ze dat wel uitgevoerd denk ik.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik ben nu ook al een paar maal met mijn Freelander naar de keuring geweest en die werd toch iedere maal voor de remmen getest hoor, en dit in twee verschillende stations. In beide stations volgden ze hetzelfde stramien, met een kastje (afstandsbediening) werd er wat naar die controlekast van de remmen gewezen, terwijl op knopkens duwend, en dan werden gewoon eerst de voorste remmen, dan terug wat knopkes duwen en daarna de achterste remmen plus handrem nagezien??

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    ja dat lijkt me dus ook logisch, maar gezien de lage snelheid (geen idee hoe snel die rollen draaien) zou het me niet verbazen moesten ze het alsnog doen.

    m'n 100 cs quattro heeft op de remmenbank gestaan vorig jaar.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
    als je je aandrijfas van voor naar achter in twee stukken wil, of je differentie(e)l(en) dood wil dan mag je hem op de testbank zetten.
    Ik hoop dat je weet dat als je hem ooit moet laten afslepen dat hij ofwel met 4wielen op de grond moet staan ofwel met alle 4 van de grond
    Dit staat ook meestal duidelijk in het gebruiksboekje.

    Leave a comment:


  • B4_avant
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    geen ergernis, maareuh...

    is het normaal dat je met een 4x4 geen remmentest moet doen?

    ik ging vandaag met m'n audi naar de controle, en die keurder zo "ah een quattro, is dat permanente 4x4?"
    ik zeg ja, waarop hij nog eens vraagt of het zeker niet uit te schakelen valt, wat niet zo is. "ah ok dan geen remmentest".
    je kan die test doen, maar dan moet je op de remmentester van de vrachtwagens, en ik denk dat je 100 zijn bodemvrijheid daar net niet groot genoeg voor is

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    geen ergernis, maareuh...

    is het normaal dat je met een 4x4 geen remmentest moet doen?

    ik ging vandaag met m'n audi naar de controle, en die keurder zo "ah een quattro, is dat permanente 4x4?"
    ik zeg ja, waarop hij nog eens vraagt of het zeker niet uit te schakelen valt, wat niet zo is. "ah ok dan geen remmentest".

    als je je aandrijfas van voor naar achter in twee stukken wil, of je differentie(e)l(en) dood wil dan mag je hem op de testbank zetten.
    Ik hoop dat je weet dat als je hem ooit moet laten afslepen dat hij ofwel met 4wielen op de grond moet staan ofwel met alle 4 van de grond

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    geen ergernis, maareuh...

    is het normaal dat je met een 4x4 geen remmentest moet doen?

    ik ging vandaag met m'n audi naar de controle, en die keurder zo "ah een quattro, is dat permanente 4x4?"
    ik zeg ja, waarop hij nog eens vraagt of het zeker niet uit te schakelen valt, wat niet zo is. "ah ok dan geen remmentest".

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    0.136 op de roettest, geen idee of het veel is...iemand anders wel ?

    wel goed genoeg om groen te krijgen
    Ik had 0.60

    Ik ben vandaag trouwens niet op de keuring geraakt, maandag dan maar gaan.

    Leave a comment:


  • PT Cruiser
    replied
    @FrederikA112,

    bedankt voor de uiteenzetting.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied


    na wat gegoegel zegt dit mij dat ùijn waarde wel 1.36 zal zijn geweest

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ik moet morgen

    heb in geen eeuwen planchee gegeven met deze stoof, kurjeus of ik rood krijg
    0.136 op de roettest, geen idee of het veel is...iemand anders wel ?

    wel goed genoeg om groen te krijgen

    Leave a comment:

Working...
X