Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
    slechte schokdempers hé!

    tip, doe je tank nokvol en bandendruk op 1.8

    Of steek nieuwe schokdempers.


    Als het wegcontact onvoldoende is, is het onvoldoende.

    = onveilig.

    Leave a comment:


  • B4_avant
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
    Heb ik ook nog gehad... Gewoon vol tanken en banden iets zachter zetten (zorg dat het niet opvalt want dan controleren ze de druk)
    ze kunnen de bandenspanning afleiden aan het meettoestel, dus neem 1.7 à 1.8


    Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
    Pfff, mijn pa zijne passat met 300km op de teller is afgekeurd geweest voor uitstoot toen hij naar de keuring ging voor zijn trekhaak!
    elk voertuig met minder dan 10 000 km mag niet onderworpen worden aan een dieseltest, gaan klagen zou ik zeggen

    Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
    By the way moet je met een nieuwe wagen die af fabriek een trekhaak heeft ook naar de keuring als je er slechts remorkskes mee trekt van minder dan 750 kg?
    En wat als je dingen trekt die zwaarder zijn dan 750 kg? Dan wel veronderstel ik...²
    elk voertuig moet na plaatsing van een trekhaak naar de keuring. Als je minder dan 750kg trekt, moet je bij plaatsing naar de keuring en daarna gewoon bij de termijn van de algemene keuring.
    Trek je meer dan 750kg, moet je bij plaatsing en daarna jaarlijks naar de keuring ook al is het voertuig jonger dan 4 jaar.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
    By the way moet je met een nieuwe wagen die af fabriek een trekhaak heeft ook naar de keuring als je er slechts remorkskes mee trekt van minder dan 750 kg?
    En wat als je dingen trekt die zwaarder zijn dan 750 kg? Dan wel veronderstel ik...²
    Volgens mij maakt het niet uit of het voor meer of minder dan 750 kg is.
    Wij hebben op onze 520d fabriek af een trekhaak, garage is er eerst mee naar de keuring geweest alvorens de wagen af te leveren. Bij ons is het wel zo'n automatisch wegklapbare trekhaak, weet niet of dat een verschil geeft, maar ik vermoed dat alle trekhaken wel aan dezelfde wet onderworpen zijn?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door shakedown Bekijk Berichten
    Gisteren afgekeurd geweest voor het volgende

    "ophangingstest achteraan - onvoldoende wegcontact"

    Wat moet ik daarmee?

    Ze hadden dan de bandendruk gecontroleerd (stond goed) en nog eens de test gedaan maar nog altijd niet goed. Schokdempers zijn nog geen anderhalf jaar oud ?!
    Het nadeel van zelf te gaan en niet via je garagist. Zo goed als alle particulieren die komen met een compacte wagen (corsa, ibiza, micra,etc..) worden daarop afgekeurd, ook al steken die schokdempers nog maar pas. Laat de garage ermee gaan en die wagen is er direct door.

    Leave a comment:


  • B4_avant
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door shakedown Bekijk Berichten
    Gisteren afgekeurd geweest voor het volgende

    "ophangingstest achteraan - onvoldoende wegcontact"

    Wat moet ik daarmee?

    Ze hadden dan de bandendruk gecontroleerd (stond goed) en nog eens de test gedaan maar nog altijd niet goed. Schokdempers zijn nog geen anderhalf jaar oud ?!
    slechte schokdempers hé!

    tip, doe je tank nokvol en bandendruk op 1.8

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Allemaal geldklopperij, vooral als je met een nieuwe wagen met trekhaak naar de keuring moet... ze schoppen er eens tegen... da's dan bijna 9 euro... fokkers!!
    Ze zouden beter eens dringend werk maken van een keuring voor bromfietsen...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    De banden van de R4 stonden bijna plat toen ik terugging

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Gisteren afgekeurd geweest voor het volgende

    "ophangingstest achteraan - onvoldoende wegcontact"

    Wat moet ik daarmee?

    Ze hadden dan de bandendruk gecontroleerd (stond goed) en nog eens de test gedaan maar nog altijd niet goed. Schokdempers zijn nog geen anderhalf jaar oud ?!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
    dat is net het belachelijke aan keuring dat je chance of pech kunt hebben naargelang ze goesting hebben om de wet naar de letter of wat ruimer te interpreteren.

    Moest daar nu gewoon fantsoenlijke wetten rond zijn zonder mogelijke verschillende interpretaties. En moesten deze dan op elk keuringstation op zelfde manier toegepast worden dan wist je gewoon voordat je naar de keuring rijd of je problemen gaat hebben of niet.
    En mij lijkt mij dit nog altijd de bedoeling te zijn dat er regels zijn en dat die er altijd zo zijn.

    Op dit moment kan je een keuring vergelijken met op een baan rijden met een bord met snelheidsbeperken maar je weet pas wanneer je geflitst wordt hoeveel de snelheidsbeperking was en die was dan afhankelijk van de gemoedstoestand van de agenten die stonden te flistsen.

    Zolang het er zo aantoe gaat ga je altijd mensen horen die zich serjeus ergeren aan die toestdanen. Met dan natuurlijk de gekende overdreven verhalen die dan hun eigen leven beginnen te leiden, maar je krijgt zo'n verhalen niet als er niets aan de hand is. "Waar rook is is vuur"

    Nu ja, typisch Belgische zever noem ik dit dan maar
    Al die keuringsstations zouden de ISO norm testen moeten doorlopen éh...
    (en dan maar hopen dat ze daarna ook korrekt toegepast worden).

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Groupie Bekijk Berichten
    Ik stipuleer alleen de wet wat ze op de keuring doen kom ik niet tussen
    Je kunt chance hebben of je kunt pech hebben

    dat is net het belachelijke aan keuring dat je chance of pech kunt hebben naargelang ze goesting hebben om de wet naar de letter of wat ruimer te interpreteren.

    Moest daar nu gewoon fantsoenlijke wetten rond zijn zonder mogelijke verschillende interpretaties. En moesten deze dan op elk keuringstation op zelfde manier toegepast worden dan wist je gewoon voordat je naar de keuring rijd of je problemen gaat hebben of niet.
    En mij lijkt mij dit nog altijd de bedoeling te zijn dat er regels zijn en dat die er altijd zo zijn.

    Op dit moment kan je een keuring vergelijken met op een baan rijden met een bord met snelheidsbeperken maar je weet pas wanneer je geflitst wordt hoeveel de snelheidsbeperking was en die was dan afhankelijk van de gemoedstoestand van de agenten die stonden te flistsen.

    Zolang het er zo aantoe gaat ga je altijd mensen horen die zich serjeus ergeren aan die toestdanen. Met dan natuurlijk de gekende overdreven verhalen die dan hun eigen leven beginnen te leiden, maar je krijgt zo'n verhalen niet als er niets aan de hand is. "Waar rook is is vuur"

    Nu ja, typisch Belgische zever noem ik dit dan maar

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten


    Spelling: buisvak nummer 1?
    Soms vraag ik mij ook af hoe ik nog 70% haal voor Nederlands, gelukkig zit ik in een wiskundige richting dus als het in de toekomst ooit zo zou mogen worden als hier dan valt de schade nog wel allemaal mee.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten


    Spelling: buisvak nummer 1?
    loodgieter in wording.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    sjabloon

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
    De parallelinvoerder waar m'n pa z'n chevrolet bij gekocht heeft, heeft een schabloontje gemaakt voor dat E-keurmerk, geen kat die daar nog over valt nu.


    Spelling: buisvak nummer 1?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    De parallelinvoerder waar m'n pa z'n chevrolet bij gekocht heeft, heeft een sjabloontje gemaakt voor dat E-keurmerk, geen kat die daar nog over valt nu.
    Last edited by ; 13/08/2008, 16:40. Reden: Spelfoutje

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
    Of zou dat zijn doordat het volledige LED-modules zijn
    't zal dat wel zijn.

    Leave a comment:


  • PT Cruiser
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
    let's try.



    die achterlichten hebben ook geen E-keurmerk. en ik heb nog nooit een keuring-kerel er naar weten zoeken. 'k heb verschillende kevers gehad met volledig rode achterlichten, nooit iets van gezegd. en van amerikanen zeggen ze helemaal niets.

    Bij onze dubbelas kipper zoeken ze wel naar de E-keurmerken. Of zou dat zijn doordat het volledige LED-modules zijn die je praktisch niet ziet?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
    die hebben over het algemeen een pvg van enig voertuig oid.
    rode pinkers achteraan zijn gewoon toegelaten.

    Leave a comment:


  • PT Cruiser
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Trouwens dat van die rode pinkers... Je ziet toch om de vijf voet zo'n ingevoerde amerikaanse pick-up rijden, met onderbrekende remlichten als pinkers? Dus dat wil zeggen dat het mag, want die voertuigen worden ook gehomologeerd/gekeurd, na invoer.

    die hebben over het algemeen een pvg van enig voertuig oid.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
    nee hoor, dat deed je niet.

    ik hecht meer waarde aan wegcode.be dan aan how2tjoen.
    Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
    Zeggen dat je meer waarde hecht aan wegcode.be heeft in de ogen van sommigen zoveel waarde als .

    Leave a comment:

Working...
X