Mededeling

Collapse
No announcement yet.

speekseltest op drugs vanaf 1/10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• en mannen kunnen maar 1 ding tegelijk...maw als zij 's morgens de kinderen de kinderen naar school zouden brengen en dan zouden moeten nadenken wat er 's avonds op tafel komt, ai-ai-ai

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
      Je weet toch dat de gemiddelde vrouw beter rijdt dan de gemiddelde man ? Als zo'n gemiddelde "stoner" dan NOG beter rijdt dan zijn het dus alleen maar de genieën van het mannelijk ras die jointjes bezigen ??
      Om goed te rijden hoef je geen genie te zijn, je moet gewoon wat rustig rijden, uitkijken en niet het haantje uithangen. Deze dingen zijn wel typerend voor dat soort mensen.
      Ik weet dat eigenlijk iedereen al die dingen moet doen, maar dat is de realiteit niet.
      Ik wil niet zeggen dat iedereen stoned achter het stuur moet kruipen, maar ze moeten problemen aanpakken die er zijn. Ik heb nog nooit ergens alcoholcontrole gezien, mijn ouders hebben nog nooit moeten blazen, terwijl alcohol wel een groot probleem is in het verkeer en jaarlijks een te groot aantal slachtoffers eist, waarvan een deel mensen die niet gedronken hebben en dus niks mis deden. Dat ze daar dan es echt iets aan doen ipv zinloze regeltjes te maken die alleen logisch zijn als je simplistische oorzaak-gevolgredeneringen maakt gebaseerd op een onrealistisch stereotype beeld van drugs dat in de realiteit, die niet simpel is, geen postieve uitwerking gaat hebben maar enkel mensen hun vrijheid afneemt. Dat soort regeltjes leidt tot een verzuurde maatschappij waar niemand niks meer mag omdat er altijd wel iemand kan klagen.

Comment

• Dat hangt van locatie tot locatie af dan, hoor Geezer. Hier in de regio Turnhout staan iedere week op verscheidene plaatsen zowel alcohol- als drugcontroles.

Mij niet gelaten, uiteindelijk heb je niets te vrezen wanneer je nuchter achter het stuur zit.

Comment

• GeeZer,

Je zegt het zelf.

terwijl alcohol wel een groot probleem is in het verkeer en jaarlijks een te groot aantal slachtoffers eist, waarvan een deel mensen die niet gedronken hebben en dus niks mis deden.

Daar mag men de laatste jaren evenwel.... terwijl alcohol en drugs wel ...... van maken. Het is dus om dat groot aantal slachtoffers te vermijden dat er allerhande controles uitgeoefend worden om de overtreders te stekken te krijgen, om dit dus mogelijk te maken moeten er eerst zinloze (???) regeltjes opgesteld worden anders kunnen ze geen controles uitvoeren. Dus mensen verbieden van zowel alcohol als drugs te gebruiken terwijl men met de wagen onderweg is staat bij velen dus gelijk van hun vrijheid beknotten ??

Comment

Dus mensen verbieden van zowel alcohol als drugs te gebruiken terwijl men met de wagen onderweg is staat bij velen dus gelijk van hun vrijheid beknotten ??
            als iemand de dag daarvoor het leuk of nuttig vindt een jointje te roken, en de dag erna een boete van €1100 risceert...wanneer hij/zij niet meer onder invloed is, kan men van een beknotting spreken vind ik

Comment

• het erge is dat ge van wiet niet eens een kater krijgt, van alcohol wel, en serieus, en na een avond drinken moogt ge dan wel rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                het erge is dat ge van wiet niet eens een kater krijgt, van alcohol wel, en serieus, en na een avond drinken moogt ge dan wel rijden...
                dat zal ook wel van mens tot mens afhangen zeker?

Ik heb persoonlijk nooit last van een kater.

Comment

• Het zijn vooral de excessen die de mensen de das omdoen en die leiden tot regelneverij. Moest iedereen gegarandeerd binnen de 'limieten' blijven zou dat allemaal niet nodig zijn en zou alles toleranter kunnen verlopen.

Comment

GeeZer,

Je zegt het zelf.

terwijl alcohol wel een groot probleem is in het verkeer en jaarlijks een te groot aantal slachtoffers eist, waarvan een deel mensen die niet gedronken hebben en dus niks mis deden.

Daar mag men de laatste jaren evenwel.... terwijl alcohol en drugs wel ...... van maken. Het is dus om dat groot aantal slachtoffers te vermijden dat er allerhande controles uitgeoefend worden om de overtreders te stekken te krijgen, om dit dus mogelijk te maken moeten er eerst zinloze (???) regeltjes opgesteld worden anders kunnen ze geen controles uitvoeren. Dus mensen verbieden van zowel alcohol als drugs te gebruiken terwijl men met de wagen onderweg is staat bij velen dus gelijk van hun vrijheid beknotten ??
                    Nu gaat ge er van uit dat drugs een even groot probleem in het verkeer is als alcohol. Ik denk dat het niet zo is. Zowel qua effect van de drugs als hoeveel mensen er zo rondrijden. Drugs is gewoon een vies woord en dus makkelijk te veroordelen door zij die er niks van kennen en waarbij het altijd ingeprent is dat het slecht is en verbieden op eender welk vlak dus goed is.
                    Drugs is ook een probleem, maar niet in het verkeer. Drugs zijn ofwel amfetaminen die noch uw motoriek noch uw reactievermogen verslechteren, ofwel hallucinerend waardoor ge niet in staat zijt te rijden. Kijk daarentegen eens hoeveel mensen er zaterdagavond met te veel op naar huis rijden elk weekend en hoe goed die nog kunnen reageren in een noodsituatie.

Ik vraag mij trouwens af waarom het zwaarder gestraft wordt als alcohol, alcohol is echt harddrugs hoor. Ge wordt er zo fel door beïnlvoed dat zowel uw gedrag, reactievermogen als motoriek zwaar aangetast wordt, bovendien is het heel verslavend. Het enige verschil is dat alcohol maatschappelijk aanvaard is, maar dat is toch geen norm voor veiligheid??? Dit lijkt op tax op een gemakkelijk te veroordelen minderheid. Maarja, tis crisis en zolang de massa niet tegenwerkt verliezen ze geen stemmen, taxeer inkomens en de sossen verliezen 10% van hun stemmen omdat ze niet doen wat ze beloven.

Ik lijk nu vast een junk, maar das niet zo hoor, ik ben gewoon jong en niet blind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      dat zal ook wel van mens tot mens afhangen zeker?

Daar kunt ge geen regel op bouwen he, "tis voor de een zo en voor de ander zo". Als ge zo strikt met alcohol als met drugs zijt moet ge dit ook verbieden, dat bedoel ik met mensen hun vrijheid ontnemen. Gij zou niet meer kunnen rijden zondag ochtend door die regel terwijl ge dat wel veilig zou kunnen.

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                      Het zijn vooral de excessen die de mensen de das omdoen en die leiden tot regelneverij. Moest iedereen gegarandeerd binnen de 'limieten' blijven zou dat allemaal niet nodig zijn en zou alles toleranter kunnen verlopen.
                      Dat zou het mooiste zijn ja, als iedereen gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt en niet in de auto kruipt als hij niet in staat is veilig te rijden. Als ge een beetje hersens hebt en verwacht niet aangereden te worden door een zatlap is dat ook het minste wat ge zelf doet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                        alcoholiekers nooit, gelegenheidsdrinkers altijd
                        als het een keertje te veel is

Comment

• euh, 'k zie mezelf toch nog niet als alcoholieker hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            als iemand de dag daarvoor het leuk of nuttig vindt een jointje te roken, en de dag erna een boete van €1100 risceert...wanneer hij/zij niet meer onder invloed is, kan men van een beknotting spreken vind ik
                            Maar ik heb nog nergens gehoord of gelezen dat dit effectief zo is, dus ik denk nog steeds dat dit voorbeeld niet realistisch is. Volgens mij gaan ze die speekseltest enkel gebruiken om na te gaan of een verdere analyse nodig is ... En de speekseltest zal ook enkel maar worden afgenomen na een visuele controle die aanleiding geeft tot een vermoeden van intoxicatie.

Ik denk dat er hier veel spel wordt gemaakt voor niks door, al dan niet bewust, gebrekkige communicatie...
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Ik denk dat er hier veel spel wordt gemaakt voor niks door, al dan niet bewust, gebrekkige communicatie...
                              aan de artikels in de pers van de voorbije wiekeinds lijkt mij dat ook het geval

Comment

• adhd-ers op relatine kunnen hun rijbewijs voor 12 uur kwijtspelen

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

logisch ook want de werking lijkt sterk op die van speed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  adhd-ers op relatine kunnen hun rijbewijs voor 12 uur kwijtspelen

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

logisch ook want de werking lijkt sterk op die van speed
                                  Misschien een motivatie om er wat minder voor te schrijven.
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• of mss net wat meer, op speed zou een stuk van de bevolking mss wat aandachtiger rijden

Comment

• ja hallo zeg

De uiteindelijke analyse leert wel dat het om een geneesmiddel gaat", zegt Pauwels. "Die mensen riskeren dus geen boete. (...) Het klopt wel dat ze 12 uur aan de kant moeten wanneer de test positief uitvalt".
                                      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• LOL, een ADD'er die geen Relatine gebruikt als hij ah rijden is is net veel gevaarlijker op de baan. Wat een farce...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                          Misschien een motivatie om er wat minder voor te schrijven.
                                          Geen al te snugger idee, want mensen met adhd zou je kunnen vergelijken met mensen op speed. Het nemen van relatine (wat idd zeer sterk gelijkt op speed) heeft bij deze mensen een omgekeerd effect dan bij mensen zonder adhd, maw, ze worden er net rustiger en geconcentreerder door.
                                          Beetje lullig wel dat ze die gasten telkens 12u rijverbod gaan geven...

Comment

Working...
                                          X