Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heritage certificaat.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heritage certificaat.

Ik zou graag nog deze zomer een oldtimer inschrijven onder O-plaat (Austin Healey 100-4, jaren '50)
    De auto heeft zijn chassisnummers ingeslagen in het chassis (zo is hij toegekomen uit de USA), maar iemand van de AH-club België zei me dat ik een dat ik een heritage certificaat nodig zou hebben om de auto in te schrijven.
    Ik heb echter alle papieren die volgens mij nodig zijn om de auto in te schrijven (US title en Bill of sale)

Heb ik nu echt een heritage certificaat nodig of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
    Ik zou graag nog deze zomer een oldtimer inschrijven onder O-plaat (Austin Healey 100-4, jaren '50)
    De auto heeft zijn chassisnummers ingeslagen in het chassis (zo is hij toegekomen uit de USA), maar iemand van de AH-club België zei me dat ik een dat ik een heritage certificaat nodig zou hebben om de auto in te schrijven.
    Ik heb echter alle papieren die volgens mij nodig zijn om de auto in te schrijven (US title en Bill of sale)

kijk hier eens op ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
      Staat toch niks in over inschrijven?

(Mijn auto ligt niet in onderdelen ofzo, hij heeft in 2008 nog gereden en het enige wat aan vervanging toe was, waren de waterdarmen, het stuur en de waterpomp. Natuurlijk ook nog es de vloeistoffen vervangen.)

Comment

Normaal gezien moet je met zo'n oude wagen een speciale keuring ondergaan. Dat is niet gewoon voorrijden en zeggen dat 't voor oldtimer is. Dat gaat niet bij oldtimers. Je zal een afspraak moeten maken voor een keuring voor alleenstaand geval. Vergeet ook niet dat je een douanevignet nodig hebt.

i.v.m. je chassisnummer issue : Wanneer er geen invoerder meer bestaat van het merk hier in België moet je contact opnemen met de FOD mobiliteit. Die kunnen u zo'n attest leveren.

Ga eens langs bij het keuringstation in je buurt en leg je probleem voor aan de verantwoordelijke, diene mens zal u wel verder helpen.

Comment

Is dat deze die te koop stond in De Pinte? Die rode?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk Berichten
            Is dat deze die te koop stond in De Pinte? Die rode?
            Stond er één te koop in de pinte? (Stond die soms toevallig bij de citroen garage in Latem?)

De mijne is groen trouwens, dit is hem(toen hij nog in amerika stond).

Comment

ik zou niet weten waar dat heritage certificaat goed voor zou zijn.

in mijn ogen heb je dat niet nodig, maarjah keuring kan daar anders over beslissen.

Comment

Stond er één te koop in de pinte? (Stond die soms toevallig bij de citroen garage in Latem?)

De mijne is groen trouwens, dit is hem(toen hij nog in amerika stond).
                Ik weet niet zeker of het een Austin was, heb het maar even vluchtig gezien, maar tzal die dus niet zijn... Niet opgemerkt bij Citroën in Latem ook...
                De groene kleur staat hem wel nog, veel plezier ermee!

Comment

Eerst en vooral: wauw

Om een antwoord te geven op uw vraag: het zou me heel hard verwonderen dat je een heritagecertificaat nodig zou hebben.
                  Wat je nodig hebt is inderdaad de verkoopsfactuur en de US papieren; liefst ook de nummerplaten, of Z-platen waarop hij gekeurd kan worden.

Voor de rest: douane passeren; en naar de keuring. Komt goed; wat belet u van het gewoon eens te proberen?
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

als je trouwens de auto wilt inschrijven als daily raad ik u aan om de auto eerst aan te bieden als oldtimer. waardoor die al belgische papieren krijgt.
                    en hem dan te alten herkeuren als daily. ( kwestie van ook snachts enz te mogen rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                      Jammer genoeg verkocht voor een E-type V12.
                      E-Type lijkt me dan toch vetter dan een AH.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                        Ik heb er ook zoeen gehad vroeger (als daily in de zomer ).

Knappe bak voor een jonge gast!!!!
                        Uzelf aan het bestoefen?

Comment

Working...
                        X