Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boetes en keuring bij auto in reparatie: vragen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Boetes en keuring bij auto in reparatie: vragen

Hallo,

Iemand die ik ken heeft een auto-ongeval gehad. De herstelling verliep vlot door de merkgarage. De verzekeraar besloot een KNO te doen. Hier moest ze 3 weken wachten.

Na een eerste KNO bleek het niet in orde. Ze moet nu terug 4 weken wachten, wat me heel lang lijkt (streek limburg)

Nu krijgt ze boetes binnen op haar naam en met haar auto. En dit terwijl de auto bij de garage staat en wacht op keuring. Allemaal op verschillende dagen.

1. Wat is de normale wachttijd voor een KNO ?
    2. Wat met de boetes ?

iemand is aan het rondrijden met haar platen ( of toch replica's )
    kijk eens rond waar die boetes zoal plaatsvinden.
    en verwittig de politie in die streek ( die toch zo vriendelijk is de boetes op te sturen )
    dat er daar iemand rondrijd met die fake platen.

de boetes zelf hoef je niet te betalen, je kan zeggen en bewijzen dat jij niet gereden hebt omdat jou auto al die tijd al bij de garage staat.

Comment

Misschien hangt er iemand van de garage met haar auto de zot uit... ?

Comment

KNO zoals in Neus, Keel en Oren ???

Comment

Dan'ku

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darius Bekijk Berichten
            Misschien hangt er iemand van de garage met haar auto de zot uit... ?
            Inderdaad, de baas van de garage rijdt er dus lustig tourtjes mee rond. Hij vond het een leuke wagen.

Een ongekeurde wagen is dus geflitst geweest. Voor hetzelfde geld was hij tegengehouden en auto in beslag genomen.

Is dit nu gemeengoed geworden bij dealers ?

En duurt het effectief zo lang tegen dat je auto KNO gedaan heeft (3-4 weken)

Steven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svermoere Bekijk Berichten
              Inderdaad, de baas van de garage rijdt er dus lustig tourtjes mee rond. Hij vond het een leuke wagen.

Een ongekeurde wagen is dus geflitst geweest. Voor hetzelfde geld was hij tegengehouden en auto in beslag genomen.

Steven
              Over het tijdsverloop ivm KNO heb ik geen info, eens het betrokken keuringsstation contacteren? En klacht indienen tegen de garagist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svermoere Bekijk Berichten

Steven
                Leuke garage..
                Wat brengt dat op dat die daarmee rondrijden? Faktuurke sturen he.

Comment

Als je naar de garage gaat : ALTIJD je kilometerstand noteren, voor jezelf, desnoods op het werkblad. Uwe garagist moet zowieso de boete's betalen, als'm daar moeilijk over doet, zeg je maar dat je naar de pers stapt, er zijn kranten die geven geld voor dergelijke verhalen.

Comment

En inderdaad, boete nummer 3 en 4 zijn binnengekomen :-)

Comment

Stevige boetes?

Comment

Amai, ik zou toch ook niet content zijn moest er iemand gewoon wat kilometers zitten te doen met mijn wagen.
                        Laat staan dat hij er nog verschillende boetes mee krijgt ook.
                        2012 Renault Megane RS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                          Alé gast !
                          Wat heeft die dan allemaal gedaan met die kar???

Ik ben echt benieuwd om te weten om welke wagen het gaat.

Slechts een Santa-Fe , wel met veel opties en luxe leren interieur

Erg he, een Hyundai-garagist die dat al een toffe wagen vindt (want dat was de reden dat hij gaf waarom hij er mee rondreed) . Een kinderhand blijkt soms gauw gevuld.

En nu beweert de garagist dat de eigenares al aan het rondrijden was. Waarschijnlijk wel in het buitenland dan, want ze was op vakantie...

Comment

LOL wat een kloefkapper... Vier boetes, daar moet ge echt een oen voor zijn om dat te scoren, zeker met een Santa-Fe.

Zeg maar tegen uw kennis dat ze flink genomen wordt door haar dealer met valse wachttijden... Ik mag hopen dat de vervangwagen gratis is voor die 7 weken?

Comment

Man man, over stoten met garagisten kan ik een boek schrijven^^

Toen ik mijn saxo net (nieuw) gekocht had en de miserie begon (om de 5 minuten was er iets kapot) was dat de 1ste 2 jaar nog in garantie (niet dat het na die 2 jaar is gestopt).
                              Ik kreeg hem mee naar huis en merkte onderweg dat hij 1. scheef trok bij het remmen (olie op remschijf en blokken) en mijn rechtervoorvering kapot was (de 1ste km's dat ik er mee reed gasten)

Hopla, mee naar de garage, daar afgezet en paar dagen later gaan kijken. bleek de schade nog niet gemaakt, maar er stond wel 80km extra op mijn teller.

Even gaan vragen en die garagist vertelde dat zijn neef ook graag zo een vtsje had gekocht en dat hij hem er eens even (even 80km) mee laten rijden had.
                              Dus de kerel was ff gaan bollen met mijn splinternieuwe auto en had al meer km afgelegd dan ik zelf had gedaan (uiteraard wss heel voorzichtig en zonder vollegas in rodage^^) en dat met een kapotte voorvering.

Moet zeggen dat ik toen even het bloed in de ogen kreeg, maar die mannen vinden dat blijkbaar allemaal normaal^^

Comment

.....
                                Last edited by ; 07/07/2010, 13:54.

Comment

gewoon camera in auto en ze durven hem amper nog zelf binnenrijden in de garage, case closed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
                                    In mijn wagen steekt (als demo) een trace & tracking in, geloof me ge verschiet de eerste weken/maanden wel als ge ziet waar uw wagen overal "zit"

1/ parking bij twee gekende discotheken : terwijl ge binnen rustig een euh.. cola drinkt blijkt uw wagen wel "getest" te zijn door één of andere parkwachter. Dus vanaf toen dubbelparkeren en sleutels afgeven = NEEN (één had zelfs het lef om even op een gewestweg +160 km/uur te rijden, dat zie je dus op de tracking). Zelf ben ik eens voorbijgestoken door een nieuwe ferrari en toen ik op de vipparking aankwam stapte de parkwachter juist ook uit. De eigenaar zat waarschijnlijk al een tijdje binnen.

2/ carosseriewerken laten uitvoeren (wegwerken steenslag). Wat doet mijn wagen op een zaterdagnacht voor de Noxx? Terwijl volgens de carrossier zijn woorden "de lak in het cabine nog moet uitharden" en hij pas maandag mocht opgehaald worden

3/ wagen binnen voor onderhoud : iemand tijdens de middag thuis zijn boterhammekes gaan opeten met mijn wagen? testrit hé mijnheer.

4/ zeven werkuren voor iets te herstellen, tiens de wagen is maar een dik uurtje binnen geweest en staat sindsdien op de parking (melding contact af en niet meer bewogen). op de parking nog aan het herstellen geweest met de deuren dicht en vast?

Wat er dus aangehaald wordt van garagisten en andere personen die met wagens rijden zonder dat de klant het weet, dat is dagelijkse kost.
                                    al die keren dat ik daar stond en mijn sleutels moest afgeven is dat toch niet gebeurd.
                                    ze zijn me zelfs 1x binnen komen halen omdat ze de auto niet verplaatst kregen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      LOL wat een kloefkapper... Vier boetes, daar moet ge echt een oen voor zijn om dat te scoren, zeker met een Santa-Fe.

Zeg maar tegen uw kennis dat ze flink genomen wordt door haar dealer met valse wachttijden... Ik mag hopen dat de vervangwagen gratis is voor die 7 weken?

Bahneen, de verzekering betaalt dat, zegt hij.

Nu blikt dat hij 1800 km heeft gereden in 7 weken tijd. Laat ons nog zeggen dat er 2 weken reparatietijd waren, dan betekent dit 360km/week oftwel 72km/dag (oftewel 10 km/gewerkt uur ). Dit met een auto na een ongeval die moest gekeurd worden.
                                      Goed bezig, zou ik zo zeggen.

Comment

Als ge 0,3 euro per kilometer vraagt aan huur, is ie 540 euro kwijt.

Ge zijt goed gescheten.

Welke dealer is da?

Comment

Working...
                                        X