Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw rijbewijs vanaf juli 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ze zouden het beter overal invoeren.
    Ik zit voor't moment met 3 verschillende rijbewijzen in mijn portefeuille, vast B, voorlopig A- en voorlopige BE.
    Niet echt handig als ge't mij vraagt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
      Meer dan €100 voor chromé bandenventieldopkes is hier perfect normaal en €20000 voor een 'dikke' BMW van 10jaar oud is een scherpe prijs, maar -hel en verdoemenis- €25 voor een nieuw rijbewijs per 10 jaar, nee hoor, dàt is geldklopperij Die papieren vod wat we nu hebben is zo achterhaald als iets (en toen had ik nog haar )
      Ik ben benieuwd wat er hier aan reacties gaat komen als onze 'leiders' (of lijders eerder) in Brussel vanalles uit hunne mouw gaan beginnen schudden om ons Belgenlandje financieel terug op de rails te krijgen
      De ganse levensfilosofie van velen hier op het forum samengevat in een paar lijnen tekst. Vermits er geen "normaal te verwachten" reactie opgekomen is tot dusver zal het wel redelijk accuraat geformuleerd zijn.
      Goed gezien en gedaan.

Comment

Meer dan €100 voor chromé bandenventieldopkes is hier perfect normaal en €20000 voor een 'dikke' BMW van 10jaar oud is een scherpe prijs, maar -hel en verdoemenis- €25 voor een nieuw rijbewijs per 10 jaar, nee hoor, dàt is geldklopperij Die papieren vod wat we nu hebben is zo achterhaald als iets (en toen had ik nog haar )
        Ik ben benieuwd wat er hier aan reacties gaat komen als onze 'leiders' (of lijders eerder) in Brussel vanalles uit hunne mouw gaan beginnen schudden om ons Belgenlandje financieel terug op de rails te krijgen
        Met als enig verschil dat we zelf kiezen wat we kopen. Jij kiest zelf of je ventieldopjes van 10 euro of van 150 euro koop. Daarvoor is het dan ook een hobby, en daaraan geef je zoveel uit als je zelf wilt.

En dat nieuw rijbewijs moet je verplicht betalen, en dit is dan ook niet meer of minder dan pure geldklopperij. Het geld moet blijkbaar weer van de gewone man komen, die al zoveel mag dokken aan belastingen en dergelijke. Als de overheid echt in dienst was van de burger, en het nieuwe rijbewijs echt zoveel beter was, dan hadden ze hem wel gratis gegeven.

Hier vond iemand trouwens het woordje geldklopperij 'pure sensatie'. Wel, volgens de overheid zal het nieuwe rijbewijs 20 euro kosten (blijkbaar meer, zie hierboven) en zijn er circa 6 miljoen rijbewijzen in omloop (zullen er waarschijnlijk meer zijn). Een rap rekensommetje leert dan dat dit de overheid zo'n 120 miljoen euro zal opleveren. En om de 10 jaar mag je terug gaan betalen. Als dit geen geldklopperij is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten
          Met als enig verschil dat we zelf kiezen wat we kopen. Jij kiest zelf of je ventieldopjes van 10 euro of van 150 euro koop. Daarvoor is het dan ook een hobby, en daaraan geef je zoveel uit als je zelf wilt.

En dat nieuw rijbewijs moet je verplicht betalen, en dit is dan ook niet meer of minder dan pure geldklopperij. Het geld moet blijkbaar weer van de gewone man komen, die al zoveel mag dokken aan belastingen en dergelijke. Als de overheid echt in dienst was van de burger, en het nieuwe rijbewijs echt zoveel beter was, dan hadden ze hem wel gratis gegeven.

Hier vond iemand trouwens het woordje geldklopperij 'pure sensatie'. Wel, volgens de overheid zal het nieuwe rijbewijs 20 euro kosten (blijkbaar meer, zie hierboven) en zijn er circa 6 miljoen rijbewijzen in omloop (zullen er waarschijnlijk meer zijn). Een rap rekensommetje leert dan dat dit de overheid zo'n 120 miljoen euro zal opleveren. En om de 10 jaar mag je terug gaan betalen. Als dit geen geldklopperij is...
          Wie verplicht jou een rijbewijs te hebben? Er is openbaar vervoer ook he...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Wie verplicht jou een rijbewijs te hebben? Er is openbaar vervoer ook he...
            Niemand, maar daar gaat het hier niet over. Maar aangezien ik een 'oud' rijbewijs heb die volgens de overheid moet vervangen worden door een nieuw exemplaar, ben ik wel degelijk verplicht te betalen.

Comment

Niemand, maar daar gaat het hier niet over. Maar aangezien ik een 'oud' rijbewijs heb die volgens de overheid moet vervangen worden door een nieuw exemplaar, ben ik wel degelijk verplicht te betalen.
              Neen he.
              Als jij het jouwe laat schrappen, moet je dat niet betalen

Comment

Neen he.
                Als jij het jouwe laat schrappen, moet je dat niet betalen
                En wie gaat dat nu doen?

Inderdaad, niemand.

Comment

En wie gaat dat nu doen?

Inderdaad, niemand.
                  Dan moet je niet liggen zagen over dat geld ook niet.
                  Er is een alternatief, maar als typische belg ga je liever klagen over hoe slecht het hier wel niet is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                    Ze zouden het beter overal invoeren.
                    Ik zit voor't moment met 3 verschillende rijbewijzen in mijn portefeuille, vast B, voorlopig A- en voorlopige BE.
                    Niet echt handig als ge't mij vraagt.
                    Dit nieuwe rijbewijs gaat niks aan jou situatie veranderen.
                    Voorlopige rijbewijzen zouden trouwens papier blijven.

En zodra je voor je A en BE je definitief rijbewijs hebt, komt dat bij de papieren versie ook samen met je B op 1 papiertje.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Er is een alternatief, maar als typische belg ga je liever klagen over hoe slecht het hier wel niet is.
                      Veel mensen kunnen niet zonder auto om op hun werk te geraken, en dan kunnen ze dus ook niet zonder rijbewijs.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Laat ik het dan zo zeggen, als die 25€ al pijn doet, dan kunt ge beter een ander en goeiekoper hobby zoeken en stoppen met auto's
                        En dan nog, 25€ kan iedereen missen (allez, die wat nen auto hebben, ga ik dan van uit) en als dat dan effectief zoveel opbrengt is dat voor mij prima. Die 25€ (of hoeveel dat het ook is) is peanuts in vergelijking met hetgeen boven onze kop hangt...

Comment

Neen, ik heb geen alternatief. Als jij dat klagen vind, dan moet jij dat weten.

Comment

Laat ik het dan zo zeggen, als die 25€ al pijn doet, dan kunt ge beter een ander en goeiekoper hobby zoeken en stoppen met auto's
                            En dan nog, 25€ kan iedereen missen (allez, die wat nen auto hebben, ga ik dan van uit) en als dat dan effectief zoveel opbrengt is dat voor mij prima. Die 25€ (of hoeveel dat het ook is) is peanuts in vergelijking met hetgeen boven onze kop hangt...
                            Voor mij gaat het niet om die 25 euro

Comment

Awel dan, doe eens wild voor 100bef per jaar en schaf u zo een schoon blinkend plastiekske aan.
                              Dexia dankt u

Kunt ge dat trouwens ook vrijwillig aanvragen ? Ik ben beschaamd voor die foto op mijn rijbewijs, ik zou wel ne nieuwe willen haha

Comment

In vele landen moeten ze wel om de zoveel tijd hun rijbewijs opnieuw gaan afleggen, dat kost ook geld.

Nu van al die rijbewijzen gaan ze wel niet rijk worden, de administratie om die om de zoveel tijd te vervagen, je een herinneringsbrief te sturen, ... zal dat geld wel opsoeperen.

Het is toch ook maar 25euro om de zoveel jaar, niet elke maand?

Nuja ik ben eens benieuwd wat de fransen gaan vinden van de rijbewijzen, ze gaan er op wel op staan zagen zeker zodat iedereen nog snel een nieuw komt aanvragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Veel mensen kunnen niet zonder auto om op hun werk te geraken, en dan kunnen ze dus ook niet zonder rijbewijs.
                                  So? ANder werk zoeken he, of verhuizen.

Neen, ik heb geen alternatief. Als jij dat klagen vind, dan moet jij dat weten.
                                  Iedereen heeft een alternatief.
                                  Ga in de stad wonen en werken, dan heb je geen auto en rijbewijs nodig.
                                  Een rijbewijs moet je verdienen, dat is geen plicht.
                                  Je bent nooit verplicht (toch niet vanuit de overheid) om een rijbewijs te halen/houden.

Trouwens, ik kan me best voorstellen dat die nieuwe kaartjes meer kosten dan die €25.
                                  Ik ben er in ieder geval blij mee, eindelijk iets dat past bij al die andere kaarten en geen papieren buitenformaat meer.
                                  Ik kan niet wachten tot ik een nieuw mag gaan halen.

Voor mijn part mag daar trouwens om de 10 jaar een nieuw examen aan gekoppeld worden.
                                  Direct minder files en ongevallen.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Check is even wat het de overheid of een bedrijf kost om 1 iemand gedurende een jaar full time aan het werk te zetten en kom dan nog eens klagen

Ik ben zelf ne simpele werkmens en ik geloof dat er zeker veel dingen beter kunnen maar je moet ergens redelijk blijven ...

20 euro op 10 jaar om dat oud vodje te vervangen door iets nuttig, dat juich ik alleen maar toe. Liever zo dan dat ik 2 euro meer belastingen zou moeten betalen per jaar waarvan ik niet weet waar ze naartoe gaan. Een rijbewijs is ook iets individueel, dus maar normaal dat de gemeenschap niet voor de kosten van het rijbewijs moet opdraaien.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Een rijbewijs is ook iets individueel, dus maar normaal dat de gemeenschap niet voor de kosten van het rijbewijs moet opdraaien.
                                      Da's eigenlijk nog het beste argument! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!!
                                      We vergeten inderdaad nogal eens gemakkelijk dat niet iedereen een rijbewijs heeft.
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

De overheid moet geen winst maken op je rijbewijs, no way dat zo'n plastic ding €25 kost.

Comment

Dat kaartje op zich misschien niet maar er komt nog personeel en administratie bij kijken ook he.

Comment

Working...
                                          X