Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorrang bussen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voorrang bussen.

Voor zover ik weet hebben de bussen (enkel de Lijn?) voorrang in de bebouwde kom bij het wegrijden van bij de bushalte.

Vandaag moest ik een bus kruisen die langs werkzaamheden reed in de bebouwde kom. Het was zeer smal en ik werd op de trottoir gedwongen door mijnheer de buschauffeur.

Heeft de bus hier ook voorrang of mag ik de volgende keer in't midden van mijn rijvak blijven staan en de bus achteruit doen rijden?

Soms denken de buschauffeurs dat ze alles mogen, tot hoever is dit ook zo?

Een situatieschets zou wel kunnen helpen.
    Wie moest van z'n "oorspronkelijke" route wijken? Jij of hij?
    Op het trotor hoor je trouwens sowieso niet te rijden.

Er gelden hoe dan ook geen extra voorrangsregels voor bussen denk ik, behalve dan het bushalte-binnen-de-bebouwde-kom-ding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk Berichten
      Voor zover ik weet hebben de bussen (enkel de Lijn?) voorrang in de bebouwde kom bij het wegrijden van bij de bushalte.

Vandaag moest ik een bus kruisen die langs werkzaamheden reed in de bebouwde kom. Het was zeer smal en ik werd op de trottoir gedwongen door mijnheer de buschauffeur.

Heeft de bus hier ook voorrang of mag ik de volgende keer in't midden van mijn rijvak blijven staan en de bus achteruit doen rijden?

Soms denken de buschauffeurs dat ze alles mogen, tot hoever is dit ook zo?
      Jij mag dat, kheb dat hier zo ook eens gedaan.

Mijnheer de buschauffeur mag niet achteruit rijden zei ie.
      Kheb mezelf een boekje gepakt dat naast me lag, motor stilgelegd en beginnen lezen.
      Na 20 min stond er een opel vectra van de lijn bij me.

Heb daardoor wel een les gemist, maar mijnheer de buschauffeur kon achteruit rijden plots

Comment

zwart = ik, groen=bus, oranje=obstakel (staat zelfs verder op dat rijvak, komt tot de helft)
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

Bus moet wachten
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
            Een situatieschets zou wel kunnen helpen.
            Wie moest van z'n "oorspronkelijke" route wijken? Jij of hij?
            Op het trotor hoor je trouwens sowieso niet te rijden.

Er gelden hoe dan ook geen extra voorrangsregels voor bussen denk ik, behalve dan het bushalte-binnen-de-bebouwde-kom-ding.
            Het was een stuk laag trottoir aangezien er een poort was op die plaats. Anders rij ik op geen borduren.

Ik dacht dat het wel duidelijk was dat de werken aan de kant van de bus waren, toch schets hierboven.

Volgende keer blijf ik staan.

Comment

-edit: never mind-

Comment

bus moet wachten, een tegenligger op het fietspad/trottoir dwingen is verboden. op weg naar het rijexamen gooide mijn rij-instructeur ook zo opeens de remmen toe.
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Working...
                X