Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom betalen voor bestek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waarom betalen voor bestek

Hoi,

Enige tijd heeft er iemand achteraan mijn wagen gebotst. Alle papieren ingevuld en de verzekering vroeg naar een bestek. Ik dus naar de garage voor een bestek.

Ondertussen heb ik van de garage een factuur gekregen voor het opmaken van het bestek en geraak er blijkbaar niet zo eenvoudig vanaf.

Is dit wel wettig? Moet de verzekering dit niet betalen, zij wenste ten slotte een bestek?

Groeten,

DIL

Is de garage die beslist om dit al dan niet aan te rekenen. Is niet normaal dat er bestek gevraagd
    wordt. Meestal is er sowieso expertise.

Garage zal dat aftrekken van je herstelfactuur. Is gewoon om te vermijden dat de garage met
    niks anders bezig zou zijn dan gratis bestekjes opmaken é...

En anders ja, bij je verzekering binnen dragen hé.

Comment

verzekering heeft geen expert ofzo aangesteld?
      In veel garages moet je 50€ betalen ofzo voor bestek maar die kosten vervallen als je de herstelling dar laat doen. Dat is om tegen te gaan dat er alle dagen 10 van die mensen staan zagen achter een bestek waarna je ze nooit meer terugziet

Comment

Dat is inderdaad de normale gang van zaken.

Comment

't ja, 115€ voor het opmaken van een bestek, wat gevraagd werd door de verzekering.
          Kan ik dit niet verhalen op de verzekering?

Btw, ik heb ondertussen het geld reeds gestort gekregen en garage zal bestek kosten terug betalen als ik bij hun kom herstellen. Maar ik weet nog niet of ik ga laten herstellen of zelf ga herstellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dil Bekijk Berichten
            't ja, 115€ voor het opmaken van een bestek, wat gevraagd werd door de verzekering.
            Kan ik dit niet verhalen op de verzekering?

Btw, ik heb ondertussen het geld reeds gestort gekregen en garage zal bestek kosten terug betalen als ik bij hun kom herstellen. Maar ik weet nog niet of ik ga laten herstellen of zelf ga herstellen.
            Voila, voor mensen als u is dat ingevoerd.
            Bestek laten opmaken bij garage om lekker veel geld van verzekering te trekken, en dan zelf goedkoop (laten) maken.
            Het wordt tijd dat iedere verzekering begint zoals Ethias en rechtstreeks aan de garage betaald, is het gedaan met die oplichterij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Voila, voor mensen als u is dat ingevoerd.
              Bestek laten opmaken bij garage om lekker veel geld van verzekering te trekken, en dan zelf goedkoop (laten) maken.
              Het wordt tijd dat iedere verzekering begint zoals Ethias en rechtstreeks aan de garage betaald, is het gedaan met die oplichterij.
              Zware woorden.

Schade betekent bij mij: verkopen

En het lijkt mij dat de verzekering mij de geleden schade gewoon dient te vergoeden.

Het is logisch dat de garagisten een bestek aanrekenen, het is een schande dat de verzekering dit niet terugbetaald.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                Zware woorden.

Schade betekent bij mij: verkopen

En het lijkt mij dat de verzekering mij de geleden schade gewoon dient te vergoeden.

Het is logisch dat de garagisten een bestek aanrekenen, het is een schande dat de verzekering dit niet terugbetaald.
                Ik zeg niet dat ze het niet moeten vergoeden he.

Maar als je een bestek laat maken voor 1000 euro, en je krijg 1000 euro, moet je het niet maken voor 100 euro en 900 euro winst maken op een accident.

Zulke oplichterij zorgt ervoor dat de verzekeringen voor iedereen in feite te duur zijn.

Comment

Maar als je een bestek laat maken voor 1000 euro, en je krijg 1000 euro, moet je het niet maken voor 100 euro en 900 euro winst maken op een accident.

Zulke oplichterij zorgt ervoor dat de verzekeringen voor iedereen in feite te duur zijn.
                  Ik kan je volgen.

Maar als je het op een derderangs manier laat maken, zal je wagen toch nooit meer die waarde bereiken die deze had voorafgaand aan het ongeval.
                  In die zin ben je geen oplichter als je het op een derderangsmanier laat maken. Enkel een dief van je eigen portemonnee, maar dan wel op de lange termijn.

Comment

Reageerde iedereen maar op die manier

Betaal de bestekkosten aan de garage en daarmee is de kous af.
                    Die mensen werken daar ook niet gratis hé.
                    Ofwel laat je hem ginder herstellen en vervallen de bestekkosten.

Comment

Als iemand op uw wagen inrijdt dan ondervindt jij schade (waardeverlies aan de auto), en die dient vergoed te worden. Of jij daarna nu die auto laat herstellen met dat geld, of het geld zelf bijhoudt en verder rijdt met een wagen die minder waard is, dat is uw zaak. Is helemaal geen oplichterij.

En nee dat maakt de verzekeringen helemaal niet duurder. Of jij nu rondrijdt met een schadewagen en geld in de pocket hebt, of je laat hem herstellen, het kost precies evenveel. En als je de keuze niet laat, dan laat iedereen zijn auto herstellen, dat wordt dan zelfs duurder, omdat de garagisten dan zeker zijn dat ze mogen gaan herstellen.
                      Last edited by ; 05/05/2010, 13:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                        Als iemand op uw wagen inrijdt dan ondervindt jij schade (waardeverlies aan de auto), en die dient vergoed te worden. Of jij daarna nu die auto laat herstellen met dat geld, of het geld zelf bijhoudt en verder rijdt met een wagen die minder waard is, dat is uw zaak. Is helemaal geen oplichterij.

En nee dat maakt de verzekeringen helemaal niet duurder. Of jij nu rondrijdt met een schadewagen en geld in de pocket hebt, of je laat hem herstellen, het kost precies evenveel. En als je de keuze niet laat, dan laat iedereen zijn auto herstellen, dat wordt dan zelfs duurder, omdat de garagisten dan zeker zijn dat ze mogen gaan herstellen.

²²

en hetgeen de verzekeringen duur maken zijn de hoge herstellingskosten, en zo is de cirkel ver rond

Comment

Gisteren cursus schaderegeling gehad. Bij ongevallen na 1 januari 2010 die in RDR geregeld
                          worden (regeling door eigen maatschappij, gezien geen discussie enzo is), dan worden de
                          bestekkosten terugbetaald door je verzekeringsmaatschappij.

Je zult het wel moeten vragen, want deze kost wordt niet achter de schermen terug betaald
                          door verzekeraar tegenpartij.

Comment

Working...
                          X