Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wikango One - Millenium

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
    Wikangoo kan je voor elk 'obstakel' ( flitspaal , rood licht, snelheidsradar, risicozone , wegenwerken , mobiele radar ) instellen of je GEEN melding wil, als je toch kiest voor melding dat je scherm moet knipperen of niet, met geluid of zonder geluid, en als je voor geluid kiest, wil je een biep of wil je gesproken stem. Voorts is het algemene volume van al die toeters en bellen gezamelijk instelbaar. Nog nooit gezien dat hij 'optelt' voor een vaste paal, bij welke paal bijvoorbeeld doet hij dat gegarandeerd ? Dan ga ik daar eens ter plaatse kijken.
    Laten we duidelijk stellen dat ik de Android applicatie gebruik, en die dateert van een paar maanden terug, dus niet vergelijkbaar met het vaste apparaat vrees ik. Een flitspaal waar ik het zéker voorheb is die op de E40 aan Merelbeke, van Gent richting Brussel.

Wil vooral weten van andere Android gebruikers of zij hetzelfde hebben. Als het bij hen goed werkt, ligt het aan mijn gsm, en niet aan Wikango.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Wikangoo kan je voor elk 'obstakel' ( flitspaal , rood licht, snelheidsradar, risicozone , wegenwerken , mobiele radar ) instellen of je GEEN melding wil, als je toch kiest voor melding dat je scherm moet knipperen of niet, met geluid of zonder geluid, en als je voor geluid kiest, wil je een biep of wil je gesproken stem. Voorts is het algemene volume van al die toeters en bellen gezamelijk instelbaar. Nog nooit gezien dat hij 'optelt' voor een vaste paal, bij welke paal bijvoorbeeld doet hij dat gegarandeerd ? Dan ga ik daar eens ter plaatse kijken.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Decat, telt de Wikango applicatie bij jou correct af wanneer je een flitspaal nadert?

Bij sommige flitspalen zie ik het ding correct aftellen vanaf 500m tot 0m op het moment dat ik de paal passeer, maar bij andere palen doet hij het net omgekeerd... Op 500m van de paal staat er 0m in Wikango, en op moment dat ik de paal passeer heeft hij opgeteld naar 500m...

Verder zie ik niet meteen een mogelijkheid om het getuut van Wikango uit te schakelen bij het naderen van een paal. Bij iCoyote kan je op het pictogram van een speaker 'klikken' zodat het geluidssignaal stopt, maar bij Wikango lijk ik dat niet te hebben. Ik moet wel melden dat ik bij Wikango zéker ben dat ik niet alles op mijn scherm zie door de te kleine schermgrootte.

Leave a comment:

• decat
    replied
    Heb ik ondertussen gedaan, thanks

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Melding van gevarenzones kun je instellen bij iCoyote.

Leave a comment:

• decat
    replied
    Vanmorgen bij het naar huis rijden Icoyote en Wikango beide naast mekaar laten draaien, af en toe eens geswitched om stand van zaken te bekijken.
    Op Brussel -> Luik E40 rond 8h had ik:

ICoyote:

- constant rond de 60 a 80 verkenners, straal onbekend maar vermoed dat Coyote daar ruim in gaat -> +50 km
    - melding van een vaste flitspaal dat er niet staat (st stevens woluwe)
    - geen actieve melding van gevarenzones

Wikango:

- max 25 a 30 verkenners in een straal van 0.1 tot 20 km
    - melding van een flitspaal dat er niet staat, idem als coyote
    - actieve melding van gevarenzones

Overall vind ik de applicatie van Wikango beter, lijkt een beetje op Avertino.
    Bij Coyote heb je dan weer meer verkenners.

Leave a comment:

• Dino737
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
    Mijn maand gratis coyote op Android gaat binnenkort ook aflopen.
    Die Wikango lijkt me een ideale vervanger.
    Op appbrain blijkt dat die niet op de achtergrond kan draaien? GPS en Wikango zou dus samen niet mogelijk zijn, iemand die dit kan bevestigen?
    Idd (althans op de iPhone):

Oorspronkelijk geplaatst door Dino737 Bekijk Berichten
    Juist nog een nadeel ondervonden aan de iPhone app.

De app blijft niet draaien in de achtergrond. Als je dus je scherm wilt afzetten om de batterij een beetje te sparen krijg je geen waarschuwingen meer!
    Een ander nadeel van de app is dat je cte 3G nodig hebt wat het dus wel duur maakt als je regelmatig in buitenland zit. Maar dat is zelfde natuurlijk bij de Coyote app.
    Last edited by Dino737; 17/02/2011, 10:20.

Leave a comment:

• decat
    replied
    Mijn maand gratis coyote op Android gaat binnenkort ook aflopen.
    Die Wikango lijkt me een ideale vervanger.
    Op appbrain blijkt dat die niet op de achtergrond kan draaien? GPS en Wikango zou dus samen niet mogelijk zijn, iemand die dit kan bevestigen?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Beide toestellen zijn aan elkaar gewaagd, de Wiki heeft een iets groter slaagpercentage op de autosnelweg, maar minder op de secundaire wegen dan de concurrent. Slaagpercentage = mobiele melding op't scherm, ongeacht het aantal verkenners. Met de Wiki nog nooit geen valse mobiele melding gehad, en dat kan ik van de Coyote niet zeggen. Ik heb voor beide toestellen de radarpalen en risicozone's uitgeschakeld, de Wiki maakt meer en regelmatiger lawaai dan de Coyote, maar persoonlijk hecht ik daar geen waarde aan. Als je moet oppassen voor elke risicozone of mogelijke flitsplaats, dan haal je nooit een deftig gemiddelde.
    En 250 euro éénmalig voor levenslang, of 150/200 aankoop + 150jaarlijks/250tweejaarlijks ... do the math.
    Last edited by ; 05/02/2011, 11:58.

Leave a comment:

• Wouter
    replied
    Ook eventjes m'n post van in het Coyote topic even hier copy pasten als toevoeging in dit topic:

Gisteren Mini Coyote V1 vs Wikango One Millenium 's naast mekaar gehad in de auto en getest.

In de ene richting op de E17: Wikango 53 verkenners, Coyote 55
    In de andere richting: Wikango 20-tal, Coyote nog altijd rond de 50

Denk 2x na voor je een Mini Coyote koopt met abo kosten..

Coyote: fragiel design, lijkt soms achter te komen, hoge abo kosten, voorlopig wel nog iets meer verkenners gemiddeld maar..

Wikango One: komt sowieso met duidelijk kleurenscherm, supergoed afgewerkt, duidelijke meldingen met stem, en hoe langer hoe meer verkenners er bij komen.. Ze zijn hun schade serieus aan het inhalen, én met het millenium pack heb je een abo voor het leven..
    Dat ding heeft mij al GOED geholpen tot nu toe, valt me ook op dat er risicozone's inzitten die de Coyote niet heeft zitten. Zo passeerde ik (met beide toestellen) op een punt waar de Wikango een risicozone aangaf, en de Coyote niet. 2 weken terug stonden ze op die risicozone effectief te flitsen.. Op die manier ben ik gered (ging niets ergs zijn maar gelukkig toch gezien en kunnen melden in de Wikango).

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik begin heel dat wikango spelletje dik beu te worden.
    Gisteren een nieuw toestel gaan halen omdat na een week er nog steeds niets geactiveerd was. Ik had ook geen enkel antwoord gekregen vanuit Frankrijk.

Dus ik gisteren aan de slag met het nieuwe toestel. Software installeren, product registreren en nieuwe firmware downloaden... En daar loopt het weer mis. Het toestel start niet meer op... Het logo en het blauwe lichtje voor 5 seconden en daarna valt ie uit.
    Ook komt de reset knop niet in beeld, dus dat kan ook niet meer...

Iemand een idee? Want anders gaan hij opnieuw naar de winkel....

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Alles ottomatiek. Komt tevoorschijn zodra je er voorbij bent in principe.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik heb gisteren zo'n sirene gehoord, maar ik kon niet bevestigen/annuleren, denk ik. Moet je dan nog eens apart op je scherm tikken vooraleer je in dat menu van bevestigen/annuleren komt, zwarte(ondertussen al wat grijzere) vos?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Inderdaad, maakt serieus lawaai als je een echte tegenkomt

Leave a comment:

• Wouter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
    Vandaag de eerste keer deftig de Wikango op mijn foon kunnen testen: constant rond de 20 verkenners op de E314. Ook gaf hij een melding aan ter hoogte van Houthalen, op een plaats waar ik nog nooit iemand heb weten staan. Ook stond er op dat moment niemand. Hoe kan je deze melding 'annuleren', zodat deze niet meer gemeld wordt aan andere gebruikers?

In 't begin snapte ik dat ook niet goed, ff ter verduidelijking:

vaak krijg je dus idd een melding bvb. "Opgelet, radar met statief", dit zijn enkel risicozone's die de Wikango aangeeft waar ze vaak staan. Deze kan je niet "annuleren/bevestigen". En geloof me die risicozone's zijn best te respecteren! Zo heb ik een paar dagen terug effectief eentje zien staan op zo'n risicozone.

Wanneer je een "échte" (= door een andere Wikango gebruiker ingegeven) melding krijgt, dan (enfin, toch mijn Wikango, heb een normale dus niet op iPhone) hoor je een sirenegeluid. Ook zie je hoe lang geleden terug (aantal minuten) de melding is gemaakt.
    In dit geval moet je bevestigen/annuleren (en evt. de richting nog 's selecteren) of 'ie er al dan niet nog staat.

Ik kan nu toch na een paar weken wel zeggen dat dit bakske goed zijn werk doet.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Vandaag de eerste keer deftig de Wikango op mijn foon kunnen testen: constant rond de 20 verkenners op de E314. Ook gaf hij een melding aan ter hoogte van Houthalen, op een plaats waar ik nog nooit iemand heb weten staan. Ook stond er op dat moment niemand. Hoe kan je deze melding 'annuleren', zodat deze niet meer gemeld wordt aan andere gebruikers?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Nu 49 Euro bij Auto5 (Wikango One incl. 1 maand abo)

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Nog mensen die hem recentelijk bij Krëfel hebben gekocht ?

Leave a comment:

• FvDm
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BartVP Bekijk Berichten
    Ik heb hem nu al 3 dagen en nog steeds geen live activatie.
    blokje blijft op rood staan en als ik de code indruk op het toestel blijft dat al minstens een uur staan op 'verwerken'!!! Verder is mijn geduld nog niet gegaan.

Nog iemand met deze ervaringen?
    Mailen naar contact@wikango.com
    Liefst in het Frans (of Engels, maar zeker geen NL want die mails belanden in de poubelle)

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Deze morgen dus getest:

Traject Hillegem --> Wommelgem:
    N42 Zottegem - Wetteren ==> 1 verkenner
    E40 Wetteren - Merelbeke ==> 6 verkenners
    R4 Merelbeke - Destelbergen ==> 3 verkenners
    E17 Destelbergen - Ring Antwerpen ==> over ganse stuk 1 verkenner
    E313 Ring Antwerpen - Wommelgem ==> 13 verkenners

Blijkbaar toch iets fout op dat stuk E17. Da's 40 km met 1 verkenner voor mij, kan toch niet? Op een piekuur nochtans deze morgen. Al beter dan gisteren, dan had ik 0 verkenners. Gisteravond in terugkeren naar huis (zelfde traject maar omgekeerd) wel rond de 40 verkenners op E17 en 70 verkenners op E40...

Leave a comment:

Working...
X