Mededeling

Collapse
No announcement yet.

boete na rood licht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• boete na rood licht

Ik schets even de situatie.
    Ik stond in een file (carnotstraat Antwerpen), schuin voor een verkeerslicht- was er dus al voorbij (kon niet zien of rood, oranje of groen was). Ik volgde het verkeer en achter mij stond een politiewagen mee aan te schuiven.
    Nu blijkt dat ik toen door een rood licht reed.
    Nu de vraag, niets opschrijven en gewoon betalen of beroep aantekenen...
    Ik ken zelf niet veel van de regelgeving hieromtrent, aangezien ik al voorbij het verkeerslicht stond...
    Alvast bedankt voor jullie raadgevingen.

Als je de stopstreep al voorbij bent, telt het rode licht niet meer...

Maar, je mag niet het kruispunt oprijden als je niet het kruispunt kan verlaten.

Dus hmmm... Als je kan bewijzen dat je de stopstreep en het licht al gepasseerd was, én het kruispunt hebt verlaten toen de kruisende richting groen kreeg, maak je een kans.

Probeer dat maar eens te bewijzen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Als je de stopstreep al voorbij bent, telt het rode licht niet meer...

Maar, je mag niet het kruispunt oprijden als je niet het kruispunt kan verlaten.

Dus hmmm... Als je kan bewijzen dat je de stopstreep en het licht al gepasseerd was, én het kruispunt hebt verlaten toen de kruisende richting groen kreeg, maak je een kans.

Probeer dat maar eens te bewijzen...
      Idd, gewoon betalen, heb geen zin om weer een dienst te vragen aan mijn politierechter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
        Idd, gewoon betalen, heb geen zin om weer een dienst te vragen aan mijn politierechter
        Wat staat er juist in het PV?

Comment

Ik snap niet dat politiemensen zo snel een boete geven. Je doet het niet expres, je bent je er niet van bewust. Kunnen die agenten niet gewoon een waarschuwing geven ofzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
            Je doet het niet expres, je bent je er niet van bewust.
            Onwetend zijn over uw verkeersomstandigheden lijken me nu niet een reden om niét een boete te geven...

Als je onbewust fouten maakt in het verkeer, doe je het fout.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
              Ik schets even de situatie.
              Ik stond in een file (carnotstraat Antwerpen), schuin voor een verkeerslicht- was er dus al voorbij (kon niet zien of rood, oranje of groen was). Ik volgde het verkeer en achter mij stond een politiewagen mee aan te schuiven.
              Nu blijkt dat ik toen door een rood licht reed.
              Nu de vraag, niets opschrijven en gewoon betalen of beroep aantekenen...
              Ik ken zelf niet veel van de regelgeving hieromtrent, aangezien ik al voorbij het verkeerslicht stond...
              Alvast bedankt voor jullie raadgevingen.
              Carnotstraat is toch volledig opengebroken of bedoel je de Turnhoutsebaan?

Comment

Onwetend zijn over uw verkeersomstandigheden lijken me nu niet een reden om niét een boete te geven...

Als je onbewust fouten maakt in het verkeer, doe je het fout.
                Ja maar iedereen vergist zich wel eens of is verstrooid ofzo..

Als je altijd onbewust fouten maakt, kan je inderdaad niet rijden

Comment

als je al voorbij het licht was, dan kunnen ze je niet veel maken denk ik!
                  je kon trouwens niet meer zien welke kleur het was aangezien je door het groen bent gereden en dan moest stoppen voor de fille+ je moet het kruispunt asap vrijmaken e..

dus ik zou wel bezwaar aantekenen met deze argumenten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                    je kon trouwens niet meer zien welke kleur het was aangezien je door het groen bent gereden en dan moest stoppen voor de fille+ je moet het kruispunt asap vrijmaken e..

en toch mag je het kruispunt niet oprijden, zelfs al is het groen, wanneer het verkeer zodanig belemmerd is zodat je waarschijnlijk op het kruispunt zou moeten stoppen.
                    (zie reply wooter)
                    boete dus gewoon betalen.....
                    Last edited by saabi; 13/03/2010, 08:26.
                    saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                    saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                    saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                    saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                    saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                    renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                    Porsche 993 (1994)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                      Carnotstraat is toch volledig opengebroken of bedoel je de Turnhoutsebaan?
                      op pv staat carnot straat, je kan nog altijd richting centrum rijden, is gebeurd aan die voetgangerslichten bij chapeau als ik me niet vergis...

Comment

dat is het juist, die lichten staan er enkel voor een zebrapad, kan geen verkeer door (zijn daar al maanden aan het werken...)
                        Mja, als ik bezwaar aanteken komt dat sowieso voor rechter zeker, kheb echt geen zin om daar dan weer tijd in te steken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
                          en toch mag je het kruispunt niet oprijden, zelfs al is het groen, wanneer het verkeer zodanig belemmerd is zodat je waarschijnlijk op het kruispunt zou moeten stoppen.
                          (zie reply wooter)
                          boete dus gewoon betalen.....
                          En dan nog.... zelfs heb je groen en is het kruispunt voor jou vrij, moet je blijkbaar nog kunnen voorzien dat er niet links of rechts "iets" vandaan komt.
                          Misschien als je niet betaald en het voor de politierechtbank laat komen, je hebt een goede uitleg, zal je misschien geen boete krijgen voor het "rode licht" maar eentje om het kruispunt niet vrij gehouden te hebben.
                          Zal misschien "iets" goedkoper worden en met een begripvol rechter ga je misschien zelfs "voorwaardelijk" krijgen.
                          Veel misschienen maar het blijft gokken natuurlijk, dus best betalen, jammer....
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

tja, als je het argument aanneemt van 'je mag het kruispunt niet oprijden als het niet 'vrij' is', dan zullen de mensen lang voor de lichten moeten staan...op elk kruispunt waar je moet afslaan, moet je zowiezo even op het kruispunt (achter het groene licht) wachten tot het verkeer van de tegenovergestelde richting voorbij is gereden....

Comment

Een OI zal 150 euro kosten. Elke boete die de rechter zal uitspreken voor het rode licht of het oprijden van het kruispunt zal meer kosten + bijdrage voor het fonds van slachtoffers van geweldsdelicten (ja idd) + gerechtskosten + vermelding op je strafblad.

Comment

tja, als je het argument aanneemt van 'je mag het kruispunt niet oprijden als het niet 'vrij' is', dan zullen de mensen lang voor de lichten moeten staan...op elk kruispunt waar je moet afslaan, moet je zowiezo even op het kruispunt (achter het groene licht) wachten tot het verkeer van de tegenovergestelde richting voorbij is gereden....
                                DAT is het hem juist. Volgens een Europese richtlijn moeten er VEILIGE kruispunten aangelegd worden. Zie http://www.autoforum.be/showthread.p...58#post3779358 en hier http://www.autoforum.be/showthread.php?t=44614 Moest ik ooit de pech hebben dat ik bij het afslaan links of naar rechts een ongeluk veroorzaak zal mijn advocaat bovenstaande ZEKER in zijn pleidooi moeten zetten.
                                Onze kruispunten zijn helemaal niet veilig en zeker niet als het GROEN is. Feitelijk zouden de verkeerslichten hier steeds op GROEN+ORANJE moeten staan.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Een OI zal 150 euro kosten. Elke boete die de rechter zal uitspreken voor het rode licht of het oprijden van het kruispunt zal meer kosten + bijdrage voor het fonds van slachtoffers van geweldsdelicten (ja idd) + gerechtskosten + vermelding op je strafblad.
                                  Dat is niet altijd zo, als hij bv voorwaardelijk= geen overtreding(voordeel v/d twijfel) zou krijgen zal hij enkel de gerechtskosten moeten betalen. Vermelding op strafblad klopt wel natuurlijk.

Comment

Bottom line is: als je niet door het parket zelf gedagvaard wordt, is het simpelweg betalen van een boete altijd goedkoper. Zelfs als je onschuldig bent.

Comment

Working...
                                    X