Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nummerplaat afdekken op parking

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nummerplaat afdekken op parking

Hey,

vanaf vandaag gaat er in knokke heist een nieuw parkeerreglement in werking waarbij de bewoners (waaronder ik) een bewonerskaart van 30 € moeten kopen, maar dan ook nog eens 1€ per vakantiedag, feestdag, weekenddag moeten betalen ! op een jaar komt dit uit op meer dan 250 € !!!!
    en dat om voor je eigen deur te mogen staan op de openbare weg!

schandalig gewoon maar bon, als ik nu mijn auto voor mijn deur zet en de nummerplaat afdek dan kunnen ze in feite geen boete uitschrijven... maar mag dit ? als je op de openbare weg rijd mag het niet maar wat als je auto nu stilstaat voor je deur geparkeerd?

En het zijn btw de parkeerwachters die de boetes uitschrijven ivm het parkeerbeleid, niet de politie dus.

weet iemand dit?

Mvg
    Last edited by ; 10/02/2010, 08:21.

Oorspronkelijk geplaatst door beachboy8300 Bekijk Berichten
    Hey,

vanaf vandaag gaat er in knokke heist een nieuw parkeerreglement in werking waarbij de bewoners (waaronder ik) een bewonerskaart van 30 € moeten kopen, maar dan ook nog eens 1€ per vakantiedag, feestdag, weekenddag moeten betalen ! op een jaar komt dit uit op meer dan 250 € !!!!

schandalig gewoon maar bon, als ik nu mijn auto voor mijn deur zet en de nummerplaat afdek dan kunnen ze in feite geen boete uitschrijven... maar mag dit ? als je op de openbare weg rijd mag het niet maar wat als je auto nu stilstaat voor je deur geparkeerd?

En het zijn btw de parkeerwachters die de boetes uitschrijven ivm het parkeerbeleid, niet de politie dus.

weet iemand dit?

Mvg
    Neen dat mag niet

Koninklijk besluit van 20 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen.
    (B.S. 08.08.2001)

De plaatsing van de kentekenplaat en haar reproductie op het voertuig

Artikel 29

De kentekenplaat wordt achteraan het voertuig aangebracht, hetzij in het midden, hetzij aan de linkerzijde. Als de bouwer van het voertuig daarvoor een plaats heeft voorbestemd, wordt daarvan gebruikgemaakt.
    De kentekenplaat en haar reproductie moeten zich bovendien in een nagenoeg verticaal vlak loodrecht op het symmetrievlak van het voertuig bevinden en wel met hun bovenrand op hoogstens twee meter boven de grond en hiermee evenwijdig.
    Zij worden stevig aan het voertuig vastgemaakt. Zij blijven ten alle tijde zichtbaar en overdag bij helder weer leesbaar op een afstand van tenminste veertig meter.
    Deze leesafstand wordt terug gebracht op tenminste 30 meter voor kentekenplaten of reproducties die kleiner zijn dan het Europees formaat voor autoplaten (520 mm x 110 mm) en tot 20 meter voor kentekenplaten voor motorfietsen
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

als uw wagen zich op de openbare weg bevind ( ook al staat die stil op een parkeevak )
      moet nummerplaten hebben
      indien niet word deze niet alleen getakeld maar mag je je ook nog verwachten aan een boete van rond de 250 euro

Comment

Als inwoner van Knokke gaat ge toch ni wakker liggen van 250€ zeker. Das de gemiddelde fooi in een restaurant daar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Als inwoner van Knokke gaat ge toch ni wakker liggen van 250€ zeker. Das de gemiddelde fooi in een restaurant daar
          Knokke-Heist is niet gelijk aan Knokke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
            Knokke-Heist is niet gelijk aan Knokke.
            tut tut... allemaal dezelfde gemeente
            Met wat ge uitspaart aan gemeentebelasting kunt ge al eens een parkeerticketje kopen

Comment

Hey,

weet iemand dit?

Mvg
              Inderdaad een schandalige maatregel ... Helaas niet veel aan te doen vrees ik. Ik woon pal in het centrum van Knokke en de dichtstbijzijnde, nooit-betalende parkeerplaats is op twintig minuten stappen
              1963 Land Rover Series IIa
              1994 Mercedes SL320
              2015 Land Rover Discovery SDV6
              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                Inderdaad een schandalige maatregel ... Helaas niet veel aan te doen vrees ik. Ik woon pal in het centrum van Knokke en de dichtstbijzijnde, nooit-betalende parkeerplaats is op twintig minuten stappen
                Is dat dan in een buurtgemeente?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Is dat dan in een buurtgemeente?
                  N e e n
                  1994 Mercedes SL320
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Misschien al ter hoogte van La Reserve?..

Ondergrondse parking kopen hé (voor de prijs van een modaal rijhuis in een gewonde gemeente)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                      Misschien al ter hoogte van La Reserve?..

Ondergrondse parking kopen hé (voor de prijs van een modaal rijhuis in een gewonde gemeente)
                      Ik heb een ondergrondse parking maar 2 MINI's kunnen er nét niet in.
                      1994 Mercedes SL320
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Dus, wacht... Nu willen Knokke-bewoners medeleven van niet-Knokke-bewoners?

Good Luck With That

Comment

1 euro/dag tijdens weekends,
                          op feestdagen en tijdens
                          schoolvakanties onbeperkt
                          parkeren in de oranje zone
                          Volgens mij wil die komma na de 1ste zin toch zeggen: 1 euro/dag tijdens weekends
                          Op feestdagen en tijdens schoolvakanties onbeperkt...?

Ik werk niet ver van de Lippenslaan, gelukkig net in zo'n oranje zone.
                          Volgende week is't schoolvakantie dus dat zal leuk worden...
                          Alternatieven voor mij zijn 1 straat verder parkeren aan 3 euro/dag, of nog een straat verder waar het blauwe zone is dacht ik. 'k zou dan 's morgens m'n schijf op 11u moeten zetten en tegen 15u eens gaan verdraaien...

edit: net dit gevonden: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=RI2M467J
                          Met andere woorden: moest ik me volgende week gewoon in de straat van m'n werk parkeren (oranje zone) zoals altijd en geen ticketje nemen gaan ze dit door de vingers zien?
                          Last edited by SilentSpring; 11/02/2010, 22:22.
                          2018 BMW X1 18d

Comment

Hey,

Ik kom aan 150 uit ... hoeveel vakantiedagen worden hier gerekend ... 100 ?

Comment

Ik weetniet welke berekening u maakt maar er zijn 52 weekends in een jaar dus dat komt al op 104 €, daarboven komen nog eens alle dagen in de grote vakantie, krokus, herfst, kerstvakantie. EN nog eens de feestdage in belgie

opgeteld zit je tegen de 250€

Comment

Beste is gewoon van niet te betalen. Als je dan een boete krijgt en die ook niet betaalt, innen ze hem toch niet.
                                1994 Mercedes SL320
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Ik weetniet welke berekening u maakt maar er zijn 52 weekends in een jaar dus dat komt al op 104 €, daarboven komen nog eens alle dagen in de grote vakantie, krokus, herfst, kerstvakantie. EN nog eens de feestdage in belgie

opgeteld zit je tegen de 250€
                                  Aan 2 euro/dag wel, maar niet aan 1 euro zoals in openingspost.

Comment

een weekend bestaat uit 2 dagen zeker
                                    2015 BMW F11 520dA
                                    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

dus een auto die niet ingeschreven is, mag niet op de openbare weg staan?
                                      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

nope. staat hier wat verder eentje geparkeerd, zou beter de flikken eens bellen.
                                        2015 BMW F11 520dA
                                        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Working...
                                        X