Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Lussenpalen werken op magnetisme zeg maar, eigenlijk is het een inductief veld dat opgewekt wordt, en de auto/motor verstoort het, daar wordt op gemeten. Radarbundels werken op een enkele radarbundel, het signaal wordt uitgezonden, wordt terug opgevangen, en de frequentie-verschuiving (bewegend!) van het gereflecteerde signaal is een maat voor de snelheid. Radar-detectoren hebben totaal geen uitstaans met lussenpalen.
Lussenpalen werken op magnetisme zeg maar, eigenlijk is het een inductief veld dat opgewekt wordt, en de auto/motor verstoort het, daar wordt op gemeten. Radarbundels werken op een enkele radarbundel, het signaal wordt uitgezonden, wordt terug opgevangen, en de frequentie-verschuiving (bewegend!) van het gereflecteerde signaal is een maat voor de snelheid. Radar-detectoren hebben totaal geen uitstaans met lussenpalen.
Werken die dingen eigenlijk ook voor Fietsers? Als ik voorbij een flitspaal in een zone 30 aan 45kmh knal, word ik dan geflitst (met de fiets uiteraard)?
Met die fietssnelwegen die eraankomen gaat de markt voor fiets-flitspalen nog booming business worden
Werken die dingen eigenlijk ook voor Fietsers? Als ik voorbij een flitspaal in een zone 30 aan 45kmh knal, word ik dan geflitst (met de fiets uiteraard)?
Met die fietssnelwegen die eraankomen gaat de markt voor fiets-flitspalen nog booming business worden
rijde gij te snel met uwe fiets in een zone 30?
goed zot zijde gij! tis door ZOTTEN gelijk gij dat er duizenden gruwelijke verkeersongevallen gebeuren! Gelukkig zijn er de sossen nog om torenhoge boetes te innen zodat ge wel twee keer na zult denken voor je te snel jogt/fietst/rijdt !
Hoe ze ook werken, blijft één grote geldklopperij. Vanmorgen ook weer, voor wie het daar kent: Diestsesteenweg Diest-Leuven, 100-tal meter nadat je "bebouwde kom" (echter in niets te onderscheiden van de 5 km ervoor) van Kessel-Lo binnenrijdt staat een paal. De 2 auto's voor mij hadden prijs, flits en flits. Zullen nog ongeveer 70 gereden hebben. Zelf ben ik nog op tijd op de rem kunnen gaan staan. Hoewel ik er élke dag passeer, en toch, even verstrooid, plus, je hebt altijd wel wat de neiging om de auto voor jou gewoon te volgen. Walgelijk, die palen.
De radarbalk ( eerste 2 foto's ) reageren op alles, tenminste, als ze geladen zijn. Er bestaan foto's van vliegende ganzen, vogels etc, die geflitst worden omdat ze in de beam rijden, dus fietsers zeker. Voor de RoodLichtCamera ( tegenwoordig ook in digitale versie langs de ASW) ben ik niet 100% zeker of je als fietser ook nog genoeg 'gewicht' in de schaal legt om de camera te activeren. Vogels al zeker niet, maar t'is een interessant stukje praktijk natuurlijk. Als het ooit zover komt, ben je de eerste die het mag weten.
Comment