Mededeling

Collapse
No announcement yet.

flitspalen en consoorten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• flitspalen en consoorten

Hoe werken die dingen eigenlijk technisch. Weet iemand dat? Zijn er verschillende technologiën die in belgië gebruikt worden?

Puur uit interesse
    bmw 116d sportshatch

Flitspalen werken met dubbele lussen in het wegdek zijn deze rechthoeken dat je kunt zien.

Eerste lus= eerste meting, tweede lus = tweede meting. Indien de tolerantie is overschreden volgt een foto sommige nemen twee foto's.

Fliswagens werken op hetzelfde principe maar dan met een dubbele radarbundel.

Technische uitleg en nog veel meer hier te vinden
    Last edited by ; 29/01/2010, 11:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
      Flitspalen werken met dubbele lussen in het wegdek zijn deze rechthoeken dat je kunt zien.

Eerste lus= eerste meting, tweede lus = tweede meting. Indien de tolerantie is overschreden volgt een foto sommige nemen twee foto's.

Fliswagens werken op hetzelfde principe maar dan met een dubbele radarbundel.

Technische uitleg en nog veel meer hier te vinden
      aha, interessant. thnx (ook voor de link)!

een lus in het wegdek die meet hoe snel je aan de tweede lus bent, dan betekent dat een radardetector daar niet tegen helpt? of zie ik het fout?
      bmw 116d sportshatch

Comment

Lussenpalen werken op magnetisme zeg maar, eigenlijk is het een inductief veld dat opgewekt wordt, en de auto/motor verstoort het, daar wordt op gemeten. Radarbundels werken op een enkele radarbundel, het signaal wordt uitgezonden, wordt terug opgevangen, en de frequentie-verschuiving (bewegend!) van het gereflecteerde signaal is een maat voor de snelheid. Radar-detectoren hebben totaal geen uitstaans met lussenpalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
          Lussenpalen werken op magnetisme zeg maar, eigenlijk is het een inductief veld dat opgewekt wordt, en de auto/motor verstoort het, daar wordt op gemeten. Radarbundels werken op een enkele radarbundel, het signaal wordt uitgezonden, wordt terug opgevangen, en de frequentie-verschuiving (bewegend!) van het gereflecteerde signaal is een maat voor de snelheid. Radar-detectoren hebben totaal geen uitstaans met lussenpalen.
          Werken die dingen eigenlijk ook voor Fietsers? Als ik voorbij een flitspaal in een zone 30 aan 45kmh knal, word ik dan geflitst (met de fiets uiteraard)?

Met die fietssnelwegen die eraankomen gaat de markt voor fiets-flitspalen nog booming business worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
            Werken die dingen eigenlijk ook voor Fietsers? Als ik voorbij een flitspaal in een zone 30 aan 45kmh knal, word ik dan geflitst (met de fiets uiteraard)?

Met die fietssnelwegen die eraankomen gaat de markt voor fiets-flitspalen nog booming business worden

rijde gij te snel met uwe fiets in een zone 30?

goed zot zijde gij! tis door ZOTTEN gelijk gij dat er duizenden gruwelijke verkeersongevallen gebeuren! Gelukkig zijn er de sossen nog om torenhoge boetes te innen zodat ge wel twee keer na zult denken voor je te snel jogt/fietst/rijdt !

asshole!
            bmw 116d sportshatch

Comment

Hoe ze ook werken, blijft één grote geldklopperij. Vanmorgen ook weer, voor wie het daar kent: Diestsesteenweg Diest-Leuven, 100-tal meter nadat je "bebouwde kom" (echter in niets te onderscheiden van de 5 km ervoor) van Kessel-Lo binnenrijdt staat een paal. De 2 auto's voor mij hadden prijs, flits en flits. Zullen nog ongeveer 70 gereden hebben. Zelf ben ik nog op tijd op de rem kunnen gaan staan. Hoewel ik er élke dag passeer, en toch, even verstrooid, plus, je hebt altijd wel wat de neiging om de auto voor jou gewoon te volgen. Walgelijk, die palen.

Comment

De radarbalk ( eerste 2 foto's ) reageren op alles, tenminste, als ze geladen zijn. Er bestaan foto's van vliegende ganzen, vogels etc, die geflitst worden omdat ze in de beam rijden, dus fietsers zeker. Voor de RoodLichtCamera ( tegenwoordig ook in digitale versie langs de ASW) ben ik niet 100% zeker of je als fietser ook nog genoeg 'gewicht' in de schaal legt om de camera te activeren. Vogels al zeker niet, maar t'is een interessant stukje praktijk natuurlijk. Als het ooit zover komt, ben je de eerste die het mag weten.

Comment

Working...
                X