Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mag je nu met dat witte papier rijden, ja of nee ? Ik heb geen uitstaans met de opgenoemde misbruiken allerhande, k'wil enkel weten of je in dat specifieke geval (inschrijving bij DIV-antenne, nummerplaat + wit papier meekrijgen, inschrijvingsbewijs 2 dagen later via de Post) die 2 dagen mag overbruggen.
Ik kreeg hier meer dan een week de tijd om mijn inschrijvingsbewijs te komen tonen iig.
Ik kreeg hier meer dan een week de tijd om mijn inschrijvingsbewijs te komen tonen iig.
Is dat A: omdat ze niet op de hoogte zijn van het bestaan en de geldigheid van dat witte papier, of B : ge hebt het voordeel van de twijfel gekregen om alsnog een écht inschrijvingsbewijs te laten zien ?
Is dat A: omdat ze niet op de hoogte zijn van het bestaan en de geldigheid van dat witte papier, of B : ge hebt het voordeel van de twijfel gekregen om alsnog een écht inschrijvingsbewijs te laten zien ?
Geen idee.
Hier in het dorp hangen van die camera's om verzekering en inschrijving te checken ahv nummerplaten.
Na 2 weken dagelijks daar voorbijkomen stond de politie aan mijn deur om uitleg te vragen
Mag je nu met dat witte papier rijden, ja of nee ?
Enkel een inschrijvingsbewijs toont de inschrijving van een voertuig aan (en vormt een verplicht bij te hebben document). Teren op het feit dat de politie 'in hun databanken' kan nagaan of iemand effectief ingeschreven is of niet, betekent niet dat de wettelijke verplichting, met name het kunnen voorleggen van een inschrijvingsbewijs, komt te vervallen. Bovendien zit er een delay op de databank.
Boba! Snel naar je dichtstbijzijnde DIV-antenne, en lustig mensen hun nummerplaat afnemen die ze net op hun auto hebben gevezen!
Ik bedoel maar, zo een criminelen kan je toch niet vrij laten lopen!
Ik vermoed dat je bewust bepaalde stukken van wat ik neerschreef niet heb gelezen, want zoals eerder gesteld doen we dit indien er misbruik is van een kentekenplaat. In dit geval zou de kentekenplaat toch bij het voertuig horen veronderstel ik, en dan kan er moeilijk sprake zijn van misbruik.
Enkel een inschrijvingsbewijs toont de inschrijving van een voertuig aan (en vormt een verplicht bij te hebben document).
Dat is hetzelfde als zeggen : "het mag niet".
Nogmaals, het gaat hier niet over 'misbruiken', maar over de common praktijk van elke DIV-antenne die dagelijks pakweg toch zo'n paar honderd mensen de baan opsturen. Het zou me verbazen dat daar géén wettelijke grond voor zou zijn. Een voorlopige (witte) inschrijving, afgestempeld door DIV, voor die bepaalde overeenkomstige wagen met die overeenkomstige nummerplaat, hou de 'misbruiken' even opzij, het gaat hier over normale mensen met goede bedoelingen die onwetend zijn over een mogelijks illegaal karakter maar door hun vertrouwenspersoon (DIV-antenne) toch de baan opgestuurd worden.
Dat is hetzelfde als zeggen : "het mag niet".
Nogmaals, het gaat hier niet over 'misbruiken', maar over de common praktijk van elke DIV-antenne die dagelijks pakweg toch zo'n paar honderd mensen de baan opsturen. Het zou me verbazen dat daar géén wettelijke grond voor zou zijn. Een voorlopige (witte) inschrijving, afgestempeld door DIV, voor die bepaalde overeenkomstige wagen met die overeenkomstige nummerplaat, hou de 'misbruiken' even opzij, het gaat hier over normale mensen met goede bedoelingen die onwetend zijn over een mogelijks illegaal karakter maar door hun vertrouwenspersoon (DIV-antenne) toch de baan opgestuurd worden.
Net zoals alle mensen die van een garage een niet-geschreven, noch verzekerde vervangwagen krijgen, waar dan de nummerplaat van het in herstelling zijnde voertuig wordt opgehangen.
Qua verzekering voor een bepaalde termijn in orde bij een eventuele controle, maar dat moet kunnen aangetoond worden. (bv een dergelijk geparkeerd voertuig wordt onmiddellijk getakeld).
Ik ga nog 1 keer de situatie setsen, ik koop een 2°de handsauto bij dealer/garage, na keuring en betaling krijg ik de papieren mee, ik ga ermee naar de verzekering, dan naar DIV om mijn nummerplaat op te halen, terug naar de garage, en ik rij goedgezind buiten met de 'nieuwe' wagen. De volgende dag wordt ik gecontroleerd en agent A zegt "niet in orde", terwijl agent B zegt "dat is wel in orde", duidend op dat witte papier van ik van DIV heb meegekregen als voorlopige inschrijving.
De laatste keer dat ik bij DIV -kontich was, vroeg ik hoeveel nummerplaten ze daar afleveren, dat waren er tussen de 100 à 150 per dag. Uiteraard zitten daar gansters tussen die stoofvlees maken van hun nummerbord en lak hebben aan inschrijving of conformiteit, maar het gaat om de gevallen zoals ik het hier zelf beschreven en meegemaakt hebt.
Daar had ik graag wat meer to the point info over gehad, niet over procentueel hoeveel niet-verzekerden er wel rondrijden en misbruiken allerhande.
Mag je nu met dat witte papier rijden, ja of nee ? Ik heb geen uitstaans met de opgenoemde misbruiken allerhande, k'wil enkel weten of je in dat specifieke geval (inschrijving bij DIV-antenne, nummerplaat + wit papier meekrijgen, inschrijvingsbewijs 2 dagen later via de Post) die 2 dagen mag overbruggen.
ja dat mag.
enkel mag je niet naar het buitenland.
Ja dat mag, nee dat mag niet ...
Zover zijn we al, maar toch graag de wettelijke omkadering.
Ge zult maar eens de chance moeten hebben dat ge agent A tegenkomt, terwijl agent B er niet bij is.
Vandaag bij DIV geweest, agent B heeft gelijk.
Op het moment dat de combinatie uitgegeven wordt, hetzij via WebDIV met de Post, of in handen van de eigenaar in een DIV-antenne, is die combinatie al beschikbaar voor controle via de centrale DIV-databank, en is het voertuig ingeschreven zoals op het roze formulier vermeld. Dit staat volledig los van het aangehaalde feit dat er eventuele vertragingen op het systeem zouden zitten, daar kon men zich niet over uitspreken.
... Maar je hebt geen roze inschrijvingsformulier, dat je wel moet hebben... en agent B weet natuurlijk niet ofdat de nummerplaat op je wagen niet op een ander voertuig hoort
. en agent B weet natuurlijk niet ofdat de nummerplaat op je wagen niet op een ander voertuig hoort
Dat is toch eenvoudig na te vragen ?
De nummerplaat heeft 'geen verleden' , want ze heeft nog niet op een ander voertuig gehangen. (misschien in een ver verleden, en is de combinatie terug in gebruik gesteld).
Ofwel komt de correcte inschrijving (mjin voertuig) ofwel onbestaand, maar dan moet er eens verder gekeken worden waarom agent B dat niet te zien krijgt.
Dat is toch eenvoudig na te vragen ?
De nummerplaat heeft 'geen verleden' , want ze heeft nog niet op een ander voertuig gehangen. (misschien in een ver verleden, en is de combinatie terug in gebruik gesteld).
Ofwel komt de correcte inschrijving (mjin voertuig) ofwel onbestaand, maar dan moet er eens verder gekeken worden waarom agent B dat niet te zien krijgt.
Stel dat ze er wel uitkomt (indien niet = probleem), dan dient men radiofonisch chassisnummer etc. te controleren, wat bij de afgifte van het - verplichte- inschrijvingsbewijs veel makkelijker was.
Bovendien kan je al een boete krijgen wegens het niet bijhebben van dat bewuste inschrijvingsbewijs. (en wat dient om een controle door politie mogelijk te maken).
Bovendien is dat niet altijd eenvoudig na te vragen, een dispatching heeft vaak dringender werk dan kentekenplaten te controleren in het repertorium nav verkeerscontrole. De controle moet, aan de hand van de boorddocumenten, ter plaatse uitgevoerd kunnen worden. (gelijkaardig aan de mensen zonder verzekeringsbewijs, en er op teren dat de politie maar contact moet opnemen met de verzekeringsmaatschappij)
Als iedereen zo begint te redeneren, en de regels aan zijn laars lapt, het gaat wat geven.
Comment