Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vevvangen van de motor, hoe zit het met BIV en taks?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vevvangen van de motor, hoe zit het met BIV en taks?

Hey,

Hoe is de wetgeving ivm het verwisselen van de motor?

Als je een 2.3 zou vervangen door een 2.5, waarbij de laatste een 40tal pk meer zou hebben dan de 2.3, moet je hem dan opnieuw laten inschrijven (lijkt mij wel logisch) maar hoe zit het met de BIV, moet je die helemaal opnieuw betalen voor die motor (alsof je een nieuw voertuig inschrijft) of hoe zit dat?
    Belastingen veranderen ook?

Wat gebeurt er overigens als je niets zegt, wordt dat dan bij de volgende keuring automatisch opgeschreven of zo? Of merkt er helemaal niemand iets van?
    Last edited by ; 15/12/2009, 23:28.

Ik denk dat het gewoonweg niet mag. 2.3 mag je enkel vervangen door een 2.3; dwz: dezelfde motor.
    Ik heb een vermoeden dat de constructeur uw wagen helemaal opnieuw moet attesteren (gelijkvormigheid enz...)

Ik heb vroeger dezelfde vraag gesteld toen ik met het idee zat om ooit een MX-5 uit te rusten met de wacko jacko 133pk 1800cc V6 van de MX-3.

Comment

Inderdaad. Motortuning bestaat niet voor de DIV, en als er ene dat ziet op de keuring heb je een probleem want het PVG klopt dan niet meer... Ziet een agent dat, dan krijg je discussies over het ontduiken van taksen want die 2,5l kost natuurlijk meer aan taksen, maar wettelijk krijg je die wagen niet ingeschreven met 2,5l bij gebrek aan PVG.

Truken bestaan erin om 'm te verkopen in Groot Brittanië, daar de motorswitch laten doen, kopen en importeren in België en dan als one-off proberen gekeurd te krijgen.

Comment

OK, jammer, en stom eigenlijk, maar bedankt!

Comment

In Nederland is het wel mogelijk dacht ik ?
          2012 E92 Bmw 335i DKG
          1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Truken bestaan erin om 'm te verkopen in Groot Brittanië, daar de motorswitch laten doen, kopen en importeren in België en dan als one-off proberen gekeurd te krijgen.
            Ella! Da ebtgij mij nie verteld!

Comment

Als je het kan doen zonder dat het zeer opvallend is dan kan het lukken maar dan is het wel elk jaar spannend wanneer je naar de keuring gaat natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
                In Nederland is het wel mogelijk dacht ik ?
                ja en nee...
                motorvolume mag meer zijn, mits je het bij de RDW (Rijksdienst van wegverkeer) meld, en op je autopapieren laat vermelden. kost een nieuw kentekenbewijs.
                je mag van 2.0 / 2.3 naar 2.5 gaan, mits het cylinderaantal gelijk blijft
                zo hier een buurman met een oude volvo 740.
                zat een 2.0i 4 cylinder in, maar naardat hij motorschade had vervangen voor een 2.3i 4 cylinder.
                en pk's.... tja. zegt niks over de auto vind ik. wel de keuring ivm CO wat dan niet meer klopt

maargoed. normaal als ik motorschade heb.... koop ik wel een ander

Comment

Working...
                X