Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto 2x inschrijven?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• auto 2x inschrijven?

hallo

ik zit met een vervelend probleem. Nav een verkeersongeval heb ik een nieuwe auto moeten kopen. Ik heb dat gedaan bij een ford garage waar mijn neef werkt omdat ik daar een personeelskorting op kon krijgen die niet min is.

De wagen moest op zijn naam ingeschreven zijn om de korting te krijgen, maar dit had ik over het hoofd gezien; dus nu staat die voor een 2e keer weer ingeschreven op zijn naam.
    Normaal zou ik dus de nummerplaat van de eerste inschrijving moeten opsturen en klaar is kees.

Maar: blijkbaar heb ik in leuven geen recht meer op een bewonerskaart (ondanks ik in leuven ben gedomicileerd) omdat de wagen niet op mijn naam ingeschreven staat. Maar zonder bewonerskaart zou ik moeten betalen aan de parkeermeter of boete oplopen!

Nu vraag ik me af of ik dan gewoon de vorige inschrijving met nummerplaat kan behouden en de verzekering daarop laten zodat ik toch mijn bewonerskaart kan behouden, maar de huidige inschrijving ook laten, dus deze op naam van mijn neef(ik zou dit dan puur behouden als juiste administratie voor Ford zonder verzekering uiteraard). Ik weet dat ik dan dubbele belasting per jaar zou betalen.

Maw; mag ik 2 roze kaarten hebben?

Dan betaal je toch 2x taks?

Comment

volgens mij onmogelijk om een wagen in te schrijven die nog ingeschreven staat op een andere naam.

mijn idee he

Comment

1 voertuig : 1 nummerplaat - 1 inschrijvingsbewijs

Dus je zal moeten kiezen.

Ofwel op uw naam : voordeel bewonerskaart
        Ofwel laten verder lopen op uw neef : voordeel van die korting , nadeel : parkeergeld betalen

Logisch lijkt me op uw naam het voertuig in te schrijven ( wel even controleren hoe lang
        het voertuig moet ingeschreven zijn onv uw neef - zal waarschijnlijk wel een termijn opstaan )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
          1 voertuig : 1 nummerplaat - 1 inschrijvingsbewijs

Dus je zal moeten kiezen.

Ofwel op uw naam : voordeel bewonerskaart
          Ofwel laten verder lopen op uw neef : voordeel van die korting , nadeel : parkeergeld betalen

Logisch lijkt me op uw naam het voertuig in te schrijven ( wel even controleren hoe lang
          het voertuig moet ingeschreven zijn onv uw neef - zal waarschijnlijk wel een termijn opstaan )
          voorldeel lijkt mij eerder om het te laten staan.
          met de BIV die ge nu nogeens moet betalen als je de wagen op jouw naam zouw inschrijven kan je veel parkeerboetes betalen

Comment

Juist ( maar hopelijk valt de auto in de laagste schaal 61,50 eur ) en dan kan
            het nog meevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
              volgens mij onmogelijk om een wagen in te schrijven die nog ingeschreven staat op een andere naam.

mijn idee he
              niet waar.
              Ik heb ooit m'n nummerplaat drie maand gehouden, dus niet ingeschreven op een ander voertuig. M'n oude auto werd verkocht en die persoon schreef die auto dus voor de tweede keer in. Ik heb gewoon een brief gekregen van de overheid dat persoon huppeldepup m'n voertuig wou inschrijven en met de vraag wat de toestand was (aanstiplijst) en klaar was kees. Drie maand later m'n eigen nummerplaat ingeschreven op m'n volgende wagen zonder probleem, wel taks blijven doorbetalen. Maar dat was een keuze om m'n nummerplaat te behouden.

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                niet waar.
                Ik heb ooit m'n nummerplaat drie maand gehouden, dus niet ingeschreven op een ander voertuig. M'n oude auto werd verkocht en die persoon schreef die auto dus voor de tweede keer in. Ik heb gewoon een brief gekregen van de overheid dat persoon huppeldepup m'n voertuig wou inschrijven en met de vraag wat de toestand was (aanstiplijst) en klaar was kees. Drie maand later m'n eigen nummerplaat ingeschreven op m'n volgende wagen zonder probleem, wel taks blijven doorbetalen. Maar dat was een keuze om m'n nummerplaat te behouden.
                Ja, maar op het moment dat die persoon zijn inschrijvingsbewijs ontving was de wagen op jouw naam wel uitgeschreven d.m.v. dat formulier? Wat niet wilt zeggen dat jouw kenteken geschrapt moest worden of aan een ander voertuig verbonden zijn.

Sinds webdiv en de keuring voor verkoop denk ik dat dergelijke invulformulieren ook niet langer meer bestaan. Een inschrijving van een bepaald voertuig wordt automatisch geschrapt bij de vorige eigenaar als het door een nieuwe wordt ingeschreven, dat is toch wat is steeds gelezen heb.
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

heu ... 'k ben niet goed mee maar 't ging zo:
                  auto achtergelaten bij de garage, nummerplaten en cheque mee en weg.

3 maand later schrijf ik een ander voertuig in op die platen, dat voertuig was gekeurd voor verkoop, dus met inschrijvingsformulier.

Waarschijnlijk heeft de garage ondertussen mijn oude wagen gekeurd voor verkoop en doorverkocht. Die pipo zal dan ook zo een inschrijvingsformulier ingevuld hebben en toen ging de trigger af bij de DIV.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Inderdaad, de inschrijving op jouw naam stopt als er een nieuwe inschrijving van het voertuig gebeurd (op iemand anders' naam), of als de nummerplaat geschrapt wordt, of als de nummerplaat gebruikt wordt voor een nieuwe inschrijving (ander voertuig)
                    ----------------------------------------------------------------------------------
                    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                    Pictures here: BMW 7 Series
                    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                    Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                    It might need half a starsystem to turn around,
                    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                    Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jollyke Bekijk Berichten
                      hallo

ik zit met een vervelend probleem. Nav een verkeersongeval heb ik een nieuwe auto moeten kopen. Ik heb dat gedaan bij een ford garage waar mijn neef werkt omdat ik daar een personeelskorting op kon krijgen die niet min is.

De wagen moest op zijn naam ingeschreven zijn om de korting te krijgen, maar dit had ik over het hoofd gezien; dus nu staat die voor een 2e keer weer ingeschreven op zijn naam.
                      Normaal zou ik dus de nummerplaat van de eerste inschrijving moeten opsturen en klaar is kees.

Maar: blijkbaar heb ik in leuven geen recht meer op een bewonerskaart (ondanks ik in leuven ben gedomicileerd) omdat de wagen niet op mijn naam ingeschreven staat. Maar zonder bewonerskaart zou ik moeten betalen aan de parkeermeter of boete oplopen!

Nu vraag ik me af of ik dan gewoon de vorige inschrijving met nummerplaat kan behouden en de verzekering daarop laten zodat ik toch mijn bewonerskaart kan behouden, maar de huidige inschrijving ook laten, dus deze op naam van mijn neef(ik zou dit dan puur behouden als juiste administratie voor Ford zonder verzekering uiteraard). Ik weet dat ik dan dubbele belasting per jaar zou betalen.

Maw; mag ik 2 roze kaarten hebben?
                      Wat is dat nu voor iets? En mensen met een firma/lease-wagen?

Papiertje vragen aan de stad en door de eigenaar laten ondertekenen dat jij die wagen in gebruik hebt. 'k Heb dat ook zo gedaan en dat is geen enkel probleem.
                      Om de 6 maanden stond ik daar omdat ik iedere keer een nieuwe wagen/platen had Z-platen mogen geen bewonerskaart hebben.

En anders moete maar verhuize naar Aantwaarpe

Comment

Working...
                      X