Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijbewijs

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    'k peis dat eerder het feit is dat er geen verplichting is om je ogen te laten testen, als die het plots laten afweten merk je dat zelf niet.
    zo heb ik nog ruzie gehad met m'n pa omdat ik ooit eens iets niet zag, maar na jaartje bleek dat ik een bril mocht dragen (lenzen)

Eigenlijk is dit wel goed want mensen weten soms zelf niet dat ze minder goed zien dan iemand anders.
    maar ik zou dit eerder bij de jaarlijkse controle van de dokter laten doen dan ..

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Zou wel goed zijn.
    Want er zijn veel mensen die een auto niet zien aankomen.

Hoe vaak hoor je het niet bij een ongeval: "Ik had hem niet gezien"

Leave a comment:

• Mr. JN.
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
    Wathelet wil autobestuurders elke tien jaar oogtest opleggen

http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1...pleggen-2.aspx
    Met een oogtest bereik je niet voldoende.
    Er zijn mensen die schrik hebben om op autostrade, door een tunnel, in het donker of zelfs als het zou kunnen regenen te rijden zonder en bril te moeten dragen.
    Als ze de baan al opgaan zijn ze zo ontzettend onzeker dat ze met moeite 40km/u halen en zo alles en iedereen vertragen.
    Periodiek rijbewijs zou op dat vlak beter zijn, maar gaat gegarandeerd voor veel protest zorgen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Wathelet wil autobestuurders elke tien jaar oogtest opleggen

Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Rijopleiding motor strenger en dubbel zo duur

Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

Leave a comment:

• C'Mon
    replied
    Hier in Geraardsbergen zijn er 2 rijscholen nl Vlaamse Ardennen en VAB. Iemand ervaring met 1 van deze rijscholen?
    In de loop van volgende week gaan we ook al eens gaan informeren.

Leave a comment:

• C'Mon
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
    E34 zegt u niks ?
    Ook toffe bakken, Geert zijn broer heeft net een 525i gekocht en die is even snel als zijn E30 325.
    In iets mindere mate maar het zijn ook fantastische bakken.
    Helaas staat er nog niets vast dus eerst ouders overtuigen en op het gemak verder kijken voor/dromen over een E28.

Leave a comment:

• Ambi
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
    Inderdaad een E28
    Er is enkel 1 probleem; vind maar eens een E28 520i (Ideale mix tussen kosten en plezier van een 6cyl) in België. Je vind ze amper in deftige staat.
    En ik ben (positief) jaloers op uw 320i, zalig om daar nu al mee kunnen rond te rijden. En idd, ik ben een 5-man
    E34 zegt u niks ?
    Ook toffe bakken, Geert zijn broer heeft net een 525i gekocht en die is even snel als zijn E30 325.

Leave a comment:

• C'Mon
    replied
    E28 of E39

Hier komt de E30 ook goed van pas nu pa DKG op de 335 genomen heeft.
    Gij zijt toch meer eene "5-man" als ik het mij goed herinner hé ?
    Inderdaad een E28
    Er is enkel 1 probleem; vind maar eens een E28 520i (Ideale mix tussen kosten en plezier van een 6cyl) in België. Je vind ze amper in deftige staat.
    En ik ben (positief) jaloers op uw 320i, zalig om daar nu al mee kunnen rond te rijden. En idd, ik ben een 5-man

Leave a comment:

• C'Mon
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Baiden Bekijk Berichten
    Vergeet wel niet dat je hiervoor 18 jaar moet zijn.
    Beter goed leren rijden met een automatique dan, en een paar uur rijschool doen om met een manuele te leren rijden imo.
    Een paar vrienden van mij hebben het alleszins zo gedaan
    Bedankt voor de opheldering, ik dacht dat het al vanaf je 17e mocht aangezien er geen leeftijd vermeld stond.
    Mijn ouders gaan mij sowieso inschrijven voor 20u les, dus dan kan ik al rijden met een manuele. Maar nadien wil ik verder rijden met manueel, anders riskeer ik misschien zoals mijn moeder het te verleren. Zij heeft haar examen met manueel gedaan en sindsdien reed ze altijd al automaat. Daarmee dat ik er graag een manuele auto bij wil, ik wel hem zelfs verzekeren op mijn naam enal

Leave a comment:

• Ambi
    replied
    Zo is het eigenlijk en 20u rijervaring is zo goed als niks. Rijervaring doe je op door km's te rijden en dat ben ik ook van plan om te doen. Maar mijn pa wil persé dat ik 20u volg.
    Ik moet hem enkel nog overtuigen om er een auto met manuele boite bij te kopen anders ga ik niet veel rijervaring kunnen op doen met een manuele.
    E28 of E39

Hier komt de E30 ook goed van pas nu pa DKG op de 335 genomen heeft.
    Gij zijt toch meer eene "5-man" als ik het mij goed herinner hé ?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik heb net gelezen dat als je 20u rijles neemt met de rijschool en je alle 20u gevolgd hebt, je daarna mag oefenen zonder begeleider. Klopt dit?
    Vergeet wel niet dat je hiervoor 18 jaar moet zijn.
    Beter goed leren rijden met een automatique dan, en een paar uur rijschool doen om met een manuele te leren rijden imo.
    Een paar vrienden van mij hebben het alleszins zo gedaan

Leave a comment:

• C'Mon
    replied
    Inderdaad, spijtig dat het zo een geldklopperij is...
    Ik vind dat dikke zever eigenlijk er zijn mensen die beter kunnen rijden dan sommige met 20 uur rijles en die mogen niet alleen rijden, ik zie dat dus een beetje als een rijbewijs kopen.
    Zo is het eigenlijk en 20u rijervaring is zo goed als niks. Rijervaring doe je op door km's te rijden en dat ben ik ook van plan om te doen. Maar mijn pa wil persé dat ik 20u volg.
    Ik moet hem enkel nog overtuigen om er een auto met manuele boite bij te kopen anders ga ik niet veel rijervaring kunnen op doen met een manuele.

Leave a comment:

• Ambi
    replied
    Ik heb net gelezen dat als je 20u rijles neemt met de rijschool en je alle 20u gevolgd hebt, je daarna mag oefenen zonder begeleider. Klopt dit?
    Inderdaad, spijtig dat het zo een geldklopperij is...
    Ik vind dat dikke zever eigenlijk er zijn mensen die beter kunnen rijden dan sommige met 20 uur rijles en die mogen niet alleen rijden, ik zie dat dus een beetje als een rijbewijs kopen.

Leave a comment:

• C'Mon
    replied

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    mja op zich kan het idd, want het is gelinkt aan uw nummerplaat. Denk ook da het sterk afhangt van uw makelaar/agent ;-)

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Bwa, ik had al een autorijbewijs eh, en in principe kan dat perfect verzekerd worden. Niet vergeten dat er in de lettertjes van het verzekeringscontract altijd staat dat de bestuurder een rijbewijs moet hebben, dus ook al is 'm verzekerd - zonder rijbewijs mag je er niet mee rijden.

Ik heb 'm van BMA gekocht, ingeschreven, verzekerd en een vriend 'm naar huis laten rijden. En een paar weken later pas mijn eerste les gehad .

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Uw lessen kunt ge enkel volgen op de moto van de rijschool. Tenzij ge al een voorlopig rijbewijs hebt.
    Als ge een voorlopig hebt, doen ze daar ni moeilijk over.

Wooter, da ge uw moto verzekerd krijgt (op uw naam) zonder rijbewijs, is wel sterk...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik heb mijn fiets toch verzekerd gekregen vooraleer ik mijn voorlopig of definitief rijbewijs had.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommeh Bekijk Berichten
    Hi, ik heb een vraagje omtrend het motorrijbewijs.

Hoeveel praktijklesuren zijn er nu eigenlijk verplicht? 6 of 8?

En ik had graag vooraf een motor gekocht, om de kosten van de rijlessen en examen wat te drukken, gezien ik uiteindelijk toch er 1 zou kopen dacht ik van, waarom dat niet direct doen...? Maar mij lijkt het dat ik daar geen nummerplaat voor zal kunnen krijgen gezien ik die zonder rijbewijs niet kan verzekeren... Bestaat er hier een oplossing voor? Of zal ik op die manier verplicht zijn de rijlessen te volgen met een motor van de rijschool?

Alvast bedankt voor de raad.
    6u minimum (en ik denk een jaar met "voorlopig rijden)
    en 8u kan je onmiddellijk je examen doen

weet enkel zeker dat het 6u minimum is van de rest durf ik het niet 100% met zekerheid zeggen.
    zoek eens op goca.be ofzo

Leave a comment:

Working...
X