Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijbewijs

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• fcapri
    Guest replied
    ik ben met de L beginnen rijden met een oude CB900. die weggedaan na 3maand (te veel gewicht, te traag) en dan maar overgestapt naar een CBR900RR.
    zolang ge beseft dat ge met een zwaar machien weg zijt en u verstand gebruikt, lukt da allemaal hoor. ik heb het maximum van de moto nooit gehaald op die 8jaar dat ik die had.

begint ge nu met ne 400, zijt ge da na 3maand zo gewoon dat ge altijd volgas rijd. en de problemen komen als ge erna ineens op ne 900 stapt en bij ne bocht eens wa teveel gas geeft (heb ook een drift gezet toen ik van de CB naar CBR ging. iets te wild in het schakelen in nen bocht, bijna tegen de vlakte).

de examinator verklaarde mij gek dat ik met een fireblade reed met mijn L op achteraan. k antwoorde die: ik zet helemaal geen L op zo ne moto :-). ik reed er winter en zomer mee naar de avondschool (ook op sneeuw en ijs)

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
    Ik heb ook nog snel de hele rimram gedaan voor die wijzigingen. 3 weken lessen gevolgd en rijbewijs gehaald. Ondertussen een R6 in huis. Mama is razend
    Surprised? Ik zou het toch niet durven, direct met een R6 thuiskomen. En ik moet zeggen, zelfs na een maand of 8 is mijn ma er nog niet helemaal gerust in, ook al is het maar een 500cc brommer

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik heb ook nog snel de hele rimram gedaan voor die wijzigingen. 3 weken lessen gevolgd en rijbewijs gehaald. Ondertussen een R6 in huis. Mama is razend

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
    Ik ben sinds 7 januari 21 en heb mijn A rijbewijs gehaald in april. One of the lucky few zeg maar.
    Had ik geweten dat ze nog gingen wachten tot 1 mei, voor de ingang van de wijzigingen, dan had ik examen gaan doen op mijn verjaardag. Maar ja, eerst was het begin dit jaar, dus maar geweest in november. Stom eigenlijk, maar niets meer aan te doen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik ben sinds 7 januari 21 en heb mijn A rijbewijs gehaald in april. One of the lucky few zeg maar.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Oke mannen, een vraag aan jullie hier allemaal (hopelijk weten jullie het antwoord want die mongolen van het stadhuis keken nogal raar ze ..)
    Ik ben 21 jaar geworden op 19 mei
    Mijn voorlopig motorrijbewijs gehaald 18 okt. 2012, mijn A- rijbewijs gehaald op 25/4/13 (dus nog oude regeling)
    WANNEER mag ik om mijn volledig rijbewijs? Nu al omda ik al 21 ben geworden ondertussen, of moet ik mijn A- niet eerst 1 jaar hebben, dus 25/4/14 gaan vragen?
    Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
    Je hebt bij deze dus een rijbewijs A2 en mag pas vanaf je 24 voor een volledig rijbewijs A gaan.

Of 2 jaar nadat je je rijbewijs A2 hebt behaald, maw op 25/4/15.
    Wat tuut zegt is juist.

Ik heb hetzelfde probleem, A- gehaald begin november, vorige maand 21 geworden. Maar je moet dus effectief wachten tot je 2 jaar in het bezit bent van uw rijbewijs A-. Klotesysteem, ik heb zelfs een moto moeten verkopen en dan een andere moeten kopen door die nieuwe regeling

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Het vroegere ‘rijbewijs A beperkt vermogen’ (maximumvermogen 25 kW/34 pk en een vermogen/gewichtsverhouding van maximum 0,16 kW/kg) wordt gelijkgesteld aan de categorie A2.
    Je hebt bij deze dus een rijbewijs A2 en mag pas vanaf je 24 voor een volledig rijbewijs A gaan.

Of 2 jaar nadat je je rijbewijs A2 hebt behaald, maw op 25/4/15.

Leave a comment:

• verbatim2
    replied
    Als je door u praktijk was heb je dat rijbewijs toch??

Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

Vanaf heden zijn er 3 categorien

A1 tot 125cc => 18-22
    A2 tot 400cc => 22j
    A3 tot XXX cc => 24j

*leeftijd ben ik niet zeker.

Leave a comment:

• CaliforniaDream
    replied
    Oke mannen, een vraag aan jullie hier allemaal (hopelijk weten jullie het antwoord want die mongolen van het stadhuis keken nogal raar ze ..)
    Ik ben 21 jaar geworden op 19 mei
    Mijn voorlopig motorrijbewijs gehaald 18 okt. 2012, mijn A- rijbewijs gehaald op 25/4/13 (dus nog oude regeling)
    WANNEER mag ik om mijn volledig rijbewijs? Nu al omda ik al 21 ben geworden ondertussen, of moet ik mijn A- niet eerst 1 jaar hebben, dus 25/4/14 gaan vragen?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
    Motorrijbewijs gehaald! (allez, theoretisch examen, nu lessen volgen) en dan dat examen doen.

Mama is wel boos maar trek me er niets van aan
    Komt wel goed met de mama Gewoon altijd rustig thuis vertrekken. Je gaat het je niet beklagen hoor. Ik kan mijn moto na een half jaar al niet meer missen. Het is maar een traag ding, maar toch rij ik steeds rond met een smile van oor tot oor, en daar hoef ik zelfs geen 70 voor te rijden! Zo plezant!
    Last edited by ; 25/02/2013, 22:45.

Leave a comment:

• Jona86
    replied
    Owja, toch nog even verduidelijken:
    -reeds verworven rechten blijven behouden! Wel inachtneming van de medische schiftingen

Leave a comment:

• Jona86
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Ik vraag me maar één ding af en dat is hoe het nu zit met die B96.
    De eene bron zegt dat mensen die reeeds een gewone B hadden, die 96 d'r automatisch bij krijgen; andere bronnen zeggen dat da niet het geval gaat zijn.
    Ik hoop nog steeds op het eerste, maar vrees voor het tweede.
    Het rijbewijs B laat toe een aanhangwagen te trekken met een Maximaal Toegelaten Massa (M.T.M.) tot 750 kg. Als de M.T.M. van de aanhangwagen meer bedraagt dan 750 kg, volstaat rijbewijs B op voorwaarde dat de M.T.M. van het samenstel niet meer dan 3,5T bedraagt. Als de M.T.M van het samenstel meer bedraagt dan 3,5T, maar 4250 kg niet overschrijdt, wordt de "code 96" op het rijbewijs vereist, hetgeen je verkrijgt na het volgen van een praktijkopleiding en het afleggen van een praktijkexamen.
    Rijbewijs B+E is vereist voor samenstellen van voertuigen bestaande uit een trekkend voertuig van de categorie B en een aanhangwagen of oplegger met een maximaal toegelaten massa van ten hoogste 3.500 kg. Indien je wilt rijden met een aanhangwagen met een M.T.M. hoger dan 3.500 kg, op voorwaarde dat de M.T.M. van het samenstel niet meer bedraagt dan 12.000 kg, dan dien je in het bezit te zijn van rijbewijs C1+E.

Dus wie een B96 gaat halen is een beetje idioot als je toch met de exacte dezelfde voorwaarden een B+E kunt verkrijgen en met 7000kg de baan opmoogt...

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
    Vanaf 1/5/2013 gelden nieuwe regels voor het rijbewijs - alle categoriën, er zijn ook nieuwe categoriën (Cat AM, Cat B96, ...)
    zeker ook eens de regels bekijken als je nog een rijbewijs voor iets wil halen...
    Ik vraag me maar één ding af en dat is hoe het nu zit met die B96.
    De eene bron zegt dat mensen die reeeds een gewone B hadden, die 96 d'r automatisch bij krijgen; andere bronnen zeggen dat da niet het geval gaat zijn.
    Ik hoop nog steeds op het eerste, maar vrees voor het tweede.

Leave a comment:

• Jona86
    replied
    Vanaf 1/5/2013 gelden nieuwe regels voor het rijbewijs - alle categoriën, er zijn ook nieuwe categoriën (Cat AM, Cat B96, ...)
    zeker ook eens de regels bekijken als je nog een rijbewijs voor iets wil halen...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Motorrijbewijs gehaald! (allez, theoretisch examen, nu lessen volgen) en dan dat examen doen.

Mama is wel boos maar trek me er niets van aan

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ja godver, ik had dat beter ook gekregen om mijn rijbewijs te halen

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Waalse werklozen die rijbewijs halen krijgen 1.000 euro :

http://www.autofans.be/nieuws/overheid/24512-waalse-werklozen-die-rijbewijs-halen-krijgen-1000-euro

Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik ben de papieren kwijt van mijn theorie A rijbewijs

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    @Dellie

WAARVOOR HEB JE EEN RIJBEWIJS G NODIG?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Omdat sommigen zich afvragen wat er gaat veranderen in verband met het motorrijbewijs:
    Het KB met de volledige correcte uitleg: http://www.gratisrijbewijsonline.be/...8april2011.pdf

Leave a comment:

Working...
X