Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden in de zomer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Winterbanden in de zomer

Een vraagje:

Als je deze tekst bekijkt :

Winterbanden (M+S banden)

Indien het voertuig uitgerust is met M+S banden met een snelheidsindex lager dan deze voorzien door de constructeur, wordt deze montage aanvaard van 1 oktober tot 30 april, voor zover binnen het gezichtsveld van de bestuurder, een goed leesbaar zelfklevend etiket werd aangebracht met vermelding van de maximumsnelheid voor de betreffende M+S banden.

wil dit dan zeggen dat je met M+S banden die de juiste snelheidsindex hebben, dus die voorzien door de constructeur, het ganse jaar kan rondrijden?

Ik hoor namelijk zeggen dat je hiervoor buiten de periode van 1 oktober tot 30 april beboet kan worden?

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Een vraagje:

Als je deze tekst bekijkt :

Winterbanden (M+S banden)

Indien het voertuig uitgerust is met M+S banden met een snelheidsindex lager dan deze voorzien door de constructeur, wordt deze montage aanvaard van 1 oktober tot 30 april, voor zover binnen het gezichtsveld van de bestuurder, een goed leesbaar zelfklevend etiket werd aangebracht met vermelding van de maximumsnelheid voor de betreffende M+S banden.

wil dit dan zeggen dat je met M+S banden die de juiste snelheidsindex hebben, dus die voorzien door de constructeur, het ganse jaar kan rondrijden?

Ik hoor namelijk zeggen dat je hiervoor buiten de periode van 1 oktober tot 30 april beboet kan worden?
    Het staat er toch? Ik vat het even samen voor je
    • M+S banden met te lage snelheidsindex zijn enkel toegelaten in de periode 1 oktober tot 30 april
    • M+S banden met de juiste snelheidsindex zijn heel het jaar toegelaten
    Of het een goed idee is om heel de zomer met M+S banden rond te rijden is een andere zaak
    AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
      Het staat er toch? Ik vat het even samen voor je
      • M+S banden met te lage snelheidsindex zijn enkel toegelaten in de periode 1 oktober tot 30 april
      • M+S banden met de juiste snelheidsindex zijn heel het jaar toegelaten
      Of het een goed idee is om heel de zomer met M+S banden rond te rijden is een andere zaak
      Goed idee wellicht niet, maar je kan ze dan verder oprijden als ze als winterband (minder dan 4mm) niet meer voldoen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
        Goed idee wellicht niet, maar je kan ze dan verder oprijden als ze als winterband (minder dan 4mm) niet meer voldoen.
        Winterbanden voldoen nog bij minder dan 4mm ook hoor, bij mijn weten...
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ik vroeg het omdat er op het werk iemand was die in een politiereglement gelezen had dat men je kon beboeten indien je in de zomer met M+S banden reed.
          Hij ging zijn bronnen nog eens checken.

Volgens mij mag het, zoals hierboven al aangehaald, het staat zo in de wet.
          Het is inderdaad geen goed idee om in de zomer met winterbanden te rijden. De discussie is eerder theoretisch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            Winterbanden voldoen nog bij minder dan 4mm ook hoor, bij mijn weten...
            Niet als winterband, de wintereigenschappen zijn dan miniem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Ik vroeg het omdat er op het werk iemand was die in een politiereglement gelezen had dat men je kon beboeten indien je in de zomer met M+S banden reed.
              Hij ging zijn bronnen nog eens checken.

Volgens mij mag het, zoals hierboven al aangehaald, het staat zo in de wet.
              Het is inderdaad geen goed idee om in de zomer met winterbanden te rijden. De discussie is eerder theoretisch
              Er zijn toch heel wat SUV's die met M&S zomer en winter rondbollen.

Comment

Zijn dat dan geen "Modderbanden", om te laten uitschijnen dat die SUV's echt wel off-road capaciteiten hebben

Comment

Een week of 2 geleden stond er op de parking van mijn firma een X3 die ook nog winterbanden had liggen. Wellicht was de bestuurder te tam om ze te laten wisselen, want 't was 90% zeker een leasebak die bij ons allemaal een winterbandenregeling hebben.
                  AutoMinded.be

Comment

Je hebt de M+S banden die all-season zijn, en daar zijn veel jeeps en suvs standaard mee uitgevoerd. Op onze X5 en Defender liggen nu ook gewoon M+S banden.

Dan heb je ook nog de echte winterband, en daar is het niet aangeraden om der in de zomer ook mee rond te rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Challazer Bekijk Berichten
                      ... heb je ook nog de echte winterband, en daar is het niet aangeraden om der in de zomer ook mee rond te rijden.
                      Zweedse test: remweg 60% langer in de regen vgl. met een goed zomerband (Nokian NRVI Vs. Nokian Hakka Q)
                      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Ik heb ook nog M+S-banden op de auto liggen. Reden is het feit dat in augustus de auto verkocht wordt, en ik daarmee de moeite niet meer wil doen om zomerbanden te kopen...

Comment

Working...
                        X