Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bewonerskaart als kotstudent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bewonerskaart als kotstudent

Is het mogelijk om een bewonerskaart aan te vragen als je kotstudent bent?

Ik zit op kot in Kortrijk en de parkeerplaatsen voor mijn kot zijn er allemaal betalende plaatsen of plaatsen waar je je parkeerschijf moet leggen.

Een bewonerskaart zou dus zeer handig zijn, maar ik weet niet of je dit kan aanvragen als kotstudent.

Zou moeten kunnen maar dan moet je wel je kot je vaste plaats maken ipv thuis. (kan niet direct op de term komen ).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
      Zou moeten kunnen maar dan moet je wel je kot je vaste plaats maken ipv thuis. (kan niet direct op de term komen ).

uw domicilie moet er staan denk ik

Comment

Ja, dacht eerst aan domiciliëring maar dat kan niet.

edit: toch wel precies http://nl.wikipedia.org/wiki/Domicili%C3%ABring

Comment

Om een bewonerskaart te krijgen, moet je op dat adres gedomicilieerd zijn.
          Alleen kan je je niet domiciliëren op een studentenkot.
          Ik vrees dus dat je geen bewonerskaart zal kunnen krijgen, wat niet wegneemt dat je altijd nog eens kan gaan informeren in het stadhuis van Kortrijk aan de balie van Parko.

Comment

Bedankt voor de snelle reacties.

Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
            Ik vrees dus dat je geen bewonerskaart zal kunnen krijgen, wat niet wegneemt dat je altijd nog eens kan gaan informeren in het stadhuis van Kortrijk aan de balie van Parko.
            ik denk dat ik dat maar eens zal doen.

Comment

Alleen kan je je niet domiciliëren op een studentenkot.

vroeger toch wel hoor , 20 jaar geleden woonde er een vriend van mij in een studentenkot in Kortrijk en zijn adres stond daar ook

Comment

wat niet wegneemt dat je altijd nog eens kan gaan informeren in het stadhuis van Kortrijk aan de balie van Parko.
                veel succes
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Check pm

Comment

en maar 2bewonerskaarten per adres...

Comment

Om je domicilie te krijgen in een woning/kot/studio zal je een aanvraag moeten indienen bij de gemeente en wordt er nadien een controle uitgevoerd door de buurtagent. Gaat het om een studentenkamer, dan ga je geen geluk hebben. Gaat het om een studio/éénpersoonsappartement dan wordt dat aanvaard.

Let op, door je domicilie te veranderen zullen je ouders geen kindergeld meer ontvangen en zal jij belastingen moeten betalen. Best dus eerst even bespreken.

Comment

Working...
                      X