Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rijbewijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• rijbewijs

Even een vraagje: weten jullie als het rijbewijs B ingetrokken wordt voor een verkeersovertreding ook de C ingetrokken worden?
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

als uw rijbewijs ingetrokken wordt mag je met niks meer rijden dat nog een rijbewijs nodig voor is
    dus enkel nog een bromfiets a klasse dat 25 doet mag nog of zo een wagentje dat 45 doet miss :s

Comment

Wat hebt gij uitgespookt?

Comment

als er effectief op staat enkel schorsing B , dan is het C rijbewijs nog geldig

ik ben ooit eens mijn rijbewijs kwijt geweest voor 3 maand
        categorie B en BE
        doordat het voor de moto rijbewijs A is , mocht ik wel met de moto blijven rondrijden .

de andere keer(en) stond er op -schorsing voor elk voertuig met eigen beweegkracht

Comment

Ik heb een beetje (veel) te snel gereden......Maar men heeft het volledige rijbewijs gevorderd. Ik heb dus geen documentje meer: vermoedelijk denk ik dat ik ook niet meer met trucks mag rijden.....
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof D Bekijk Berichten
            als uw rijbewijs ingetrokken wordt mag je met niks meer rijden dat nog een rijbewijs nodig voor is
            dus enkel nog een bromfiets a klasse dat 25 doet mag nog of zo een wagentje dat 45 doet miss :s
            ik dacht zelfs dat je nog niet meer met de fiets, paard of duwkar op weg mocht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              ik dacht zelfs dat je nog niet meer met de fiets, paard of duwkar op weg mocht
              Men moet het verschil maken tussen een rijverbod opgelegd door een politierechter (een verval van het recht tot sturen) , een onmiddellijk intrekking door een Pdk (nav een verkeersinbreuk), of een inhouding nav een tijdelijk rijverbod bij een positieve alcoholcontrole.

Een inhouding van het rijbewijs nav een positieve alcoholcontrole heeft betrekking op "alle voertuigen', dus men mag zelfs niet meer met een fiets of een ander 'niet-gemotoriseerd' voertuig rijden. Een rechter kan het verval van het recht tot sturen beperken tot bepaalde categorieën, maar dat betekent dus dat je reeds werd veroordeeld. Een onmiddellijke intrekking heeft betrekking op alle categorieën die op het rijbewijs staan aangegeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                Ik heb een beetje (veel) te snel gereden......Maar men heeft het volledige rijbewijs gevorderd. Ik heb dus geen documentje meer: vermoedelijk denk ik dat ik ook niet meer met trucks mag rijden.....
                Voor het rijden spijts intrekking moeten we kijken naar artikel 58bis Wet 16/03/1968.

§ 3. Met gevangenisstraf van drie maanden tot een jaar en met geldboete van 200 euro tot 2 000 euro of met een van die straffen alleen, en met het verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig voor een duur van ten minste drie maanden en ten hoogste vijf jaar of voorgoed, wordt gestraft hij die een motorvoertuig bestuurt terwijl zijn rijbewijs of het als zodanig geldende bewijs dat vereist is voor het besturen van dat voertuig met toepassing vanartikel 55 onmiddellijk is ingetrokken.

Comment

Ik had geen druppel alcohol gedronken. Test was ook uiteraard S (ik drink nooit als ik rij). Dus mischien wel nog fietsen ed maar geen auto's (uiteraard) en trucks meer meen ik te begrijpen.

Comment

Ik had geen druppel alcohol gedronken. Test was ook uiteraard S (ik drink nooit als ik rij). Dus mischien wel nog fietsen ed maar geen auto's (uiteraard) en trucks meer meen ik te begrijpen.
                    Idd, het rijbewijs werd ingetrokken op bevel van de Procureur des Konings, dus heeft enkel betrekking op voertuigen waarvoor dat rijbewijs vereist was.

Je kan ten allen tijde een brief richten naar de Procureur des Konings om te bekomen dat je sneller je rijbewijs zal terugkrijgen. Hiervoor moeten echter zeer gegronde argumenten naar voren gebracht worden. Het staat de procureur vrij hier al dan niet op in te gaan.

Comment

Vertel es hoeveel "te" snel ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                        Vanaf 30 of 40 te snel (zie wetgeving) wordt het rijbewijs ingetrokken bij staandehouding. In het andere geval zal de rechter achteraf een rijverbod opleggen. (men houdt rekening met de al dan niet onmiddellijk intrekking)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten

Comment

Als je nooit drinkt is het onmogelijk dat je test "S" was.

In theorie mag je geen bestuurder meer zijn als je rijbewijs ingevorderd is, dacht ik. Dwz dat je dus ook geen paard/fiets/.. meer mag berijden. In de praktijk mag dat natuurlijk wel.
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                              Als je nooit drinkt is het onmogelijk dat je test "S" was.

In theorie mag je geen bestuurder meer zijn als je rijbewijs ingevorderd is, dacht ik. Dwz dat je dus ook geen paard/fiets/.. meer mag berijden. In de praktijk mag dat natuurlijk wel.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
                              Idd, het rijbewijs werd ingetrokken op bevel van de Procureur des Konings, dus heeft enkel betrekking op voertuigen waarvoor dat rijbewijs vereist was.

Je kan ten allen tijde een brief richten naar de Procureur des Konings om te bekomen dat je sneller je rijbewijs zal terugkrijgen. Hiervoor moeten echter zeer gegronde argumenten naar voren gebracht worden. Het staat de procureur vrij hier al dan niet op in te gaan.
                              antwoord van een betweter

Comment

en waar staat het?

Comment

163 waar ie 50 mocht. Dat gaat u geld kosten vrees ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    163 waar ie 50 mocht. Dat gaat u geld kosten vrees ik.
                                    niet alleen geld...
                                    BMW 118D E87 M-pack

Comment

Working...
                                    X