Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autokeuring : auto vroeger aanbieden dan nodig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Autokeuring : auto vroeger aanbieden dan nodig

Mijn jaarlijkse keuring vindt elk jaar plaats rond 18 mei ; graag had ik dat vroeger laten doen, ttz net voor 'het seizoen', zodat ik in de winter netjes de tijd heb de wagen in orde te stellen voor de keuring. (het betreft hier n 'goed-weer-wagen')

Mag dit ? Mag ik -op eigen initiatief en zonder uitnodiging- mijn wagen vroeger laten keuren dan voorzien ? Op die manier verlies k wel n 3-tal maand keuring, maar dat is mn zorg niet ...

Ik ben dit ook van plan en had hier ergens op het forum gelezen dat je 2 maand voor de vervaldatum je wagen bij de keuring mag aanbieden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
      Mijn jaarlijkse keuring vindt elk jaar plaats rond 18 mei ; graag had ik dat vroeger laten doen, ttz net voor 'het seizoen', zodat ik in de winter netjes de tijd heb de wagen in orde te stellen voor de keuring. (het betreft hier n 'goed-weer-wagen')

Mag dit ? Mag ik -op eigen initiatief en zonder uitnodiging- mijn wagen vroeger laten keuren dan voorzien ? Op die manier verlies k wel n 3-tal maand keuring, maar dat is mn zorg niet ...
      Ja dat mag, en vanaf het volgende jaar staat je keuring dan ook officieel op die vroegere datum!
      Je kan trouwens ook al vroeger gaan dan de vervaldatum (2 of 3 maanden ben niet zeker) en dan behoud je de gewone datum van keuring.
      Ik weet niet of dit volledig juist is, maar anderen zullen dit wel kunnen verbeteren indien nodig.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Het is twee maanden.

Als je vroeger naar de keuring gaat voor de vervaldag van je huidige keuring, vervalt je nieuwe keuring na 1 jaar, behalve als je binnen 2 maanden van de vervaldag van je keuring gaat, en is je vervaldag dan ook 1 jaar + aantal dagen voor het vervallen van je huidige keuring.

Vanaf 18 maart kan je dus naar de keuring gaan, en dan moet je volgend jaar pas tegen 18 mei gaan om de keuring niet te laten vervallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Het is twee maanden.

Als je vroeger naar de keuring gaat voor de vervaldag van je huidige keuring, vervalt je nieuwe keuring na 1 jaar, behalve als je binnen 2 maanden van de vervaldag van je keuring gaat, en is je vervaldag dan ook 1 jaar + aantal dagen voor het vervallen van je huidige keuring.

Vanaf 18 maart kan je dus naar de keuring gaan, en dan moet je volgend jaar pas tegen 18 mei gaan om de keuring niet te laten vervallen.
          Dat was het dus
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Het is twee maanden.

dat zocht ik dus, klaar en duidelijk

Hartelijk dank, ikke donderdag naar de keuring

Comment

net terug van de autokeuring, auto is goedgekeurd zonder problemen !

Is altijd weer n hele belevenis om met mn Esprit naar de keuring te gaan : telkens moeten al die techniekers daar n meterke mee rijden (zelf moet k niks doen, net zo makkelijk), en t valt mij op dat die altijd uiterst voorzichtig zijn met mn wagen (ligt dat aan de nummerplaat of de wagen ) ? Zelfs geen opmerking voor mn 'stickerplaat'

Steeds terugkerende 'lachertjes' :

- de batterij zit in de koffer, mijnheer, niet vanvoor ...
              - chassisnummer weten ze nooit te vinden, gelukkig weet ik dat wel staan (en anders is dat hun probleem, lol)
              - opmerkingen zoals : tiens : 17 inch voor, 18 achter ...

Soit, wagen weer klaar voor t seizoen, heb net ns uitgerekend : efgelopen jaar heb ik er welgeteld 1739 km mee gereden :S (tja, was ook n barslecht jaar)

Comment

net terug van de autokeuring, auto is goedgekeurd zonder problemen !

Is altijd weer n hele belevenis om met mn Esprit naar de keuring te gaan : telkens moeten al die techniekers daar n meterke mee rijden (zelf moet k niks doen, net zo makkelijk), en t valt mij op dat die altijd uiterst voorzichtig zijn met mn wagen (ligt dat aan de nummerplaat of de wagen ) ? Zelfs geen opmerking voor mn 'stickerplaat'

Steeds terugkerende 'lachertjes' :

- de batterij zit in de koffer, mijnheer, niet vanvoor ...
                - chassisnummer weten ze nooit te vinden, gelukkig weet ik dat wel staan (en anders is dat hun probleem, lol)
                - opmerkingen zoals : tiens : 17 inch voor, 18 achter ...

Soit, wagen weer klaar voor t seizoen, heb net ns uitgerekend : efgelopen jaar heb ik er welgeteld 1739 km mee gereden :S (tja, was ook n barslecht jaar)

Om daar eens mee op de baan te geraken zou ik me ook wel eens willen dubbelplooien. Proficiat en vele gelukkige kilometers nog.

Comment

chassisnummer weten ze nooit te vinden, gelukkig weet ik dat wel staan (en anders is dat hun probleem, lol)
                  Dat denk ik niet, hoor.

Razend knappe auto, trouwens.

Comment

Working...
                  X