Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Melden v putten of spoorvorming of signalisatieprobleem v Vlaamse wegen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De R0 in Waterloo ligt er ook al weer schitterend bij!

Comment

• Driemaal meer schade aan auto's door putten (+ video) :

Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

Comment

• Ik vraag mij af hoe die mensen op hun moto die putten ervaren

Comment

• Motorrijders protesteren tegen slechte staat wegdek

19/03/11, 16u09

© belga
          Zowat 2.500 motorrijders zijn vandaag van Namen naar Brussel gereden om de slechte staat van het wegdek in ons land aan te klagen. Het gaat om een actie op initiatief van de Fédération Belge des Motards en Colère (FBMC).
          • © belga
          • © belga

Volgens Joe Vereecke, medevoorzitter van de Federatie, is 25 procent van de dodelijke ongevallen met motorrijders in België te wijten aan de slechte staat van het wegdek. "We zijn het beu om onze vrienden te zien sterven en hebben genoeg van de valse beloften", aldus Vereecke zaterdag.

De motards reageerden bijzonder slecht op de aankondiging van de Waalse minister van Openbare Werken Benoît Lutgen (cdH) dat er langs 50 kilometer Waalse wegen een bescherming voor motards onder de vangrail zal worden aangebracht. Ook dat is volgens hen een druppel op een hete plaat. Vereecke wil dat de federale overheid de gemeenten helpt om de gemeentelijke wegen te herstellen.

Verdeeldheid
          Drie andere verenigingen van motorrijders, FEDEMOT, ADDRM en FMB-BMB, ondersteunen de actie niet. Volgens hen is het grootste aantal ongevallen te wijten aan de rijder en niet aan het wegdek. (belga/eb)
          • © belga

Comment

• Put in wegdek kost bestuurder het leven

• maandag 04 april 2011, 11u27
            • Bron: belga
            • Auteur: ivb

vtm

Lees ook

WAASMUNSTER - Een 49-jarige autobestuurder uit Zele kwam maandagmorgen om het leven toen zijn wagen frontaal werd aangereden door een vrachtwagen in Waasmunster. De vrachtwagen was van zijn baanvak afgeweken door een grote put in het wegdek. De chauffeur van de wagen had geen schijn van kans.

Het ongeval gebeurde rond 7.30 uur op de N446 in Waasmunster. Een vrachtwagen die in de richting van Dendermonde reed, week af van zijn rijvak en botste frontaal op een tegenligger.
            De bestuurder van het aangereden voertuig raakte zwaargewond en moest bevrijd worden door de hulpdiensten. Ze probeerden de man nog te reanimeren, maar hij overleed ter plaatse aan zijn verwondingen.

De chauffeur van de vrachtwagen verklaarde dat hij in een put reed en dat zijn vrachtwagen daardoor naar het andere rijvak werd geslingerd. Het parket stelde een verkeersdeskundige aan, en die bevestigt dat het ongeval te wijten is aan een put van 10 centimeter diep en 1 meter lang.

Onmiddellijk na het ongeval maakte de brandweer de put dicht. Het Vlaams gewest kan verantwoordelijk gesteld worden voor het ongeval en riskeert in dat geval een zware boete.

Video : http://flvpd.vtm.be/vtm_od/opgeknipt...II.mp4?sID=DST

Last edited by ; 05/04/2011, 00:35.

Comment

• Vlaamse gewest verantwoordelijk voor dodelijk ongeval?

Comment

• Ik hoop dat er nu geen goeie wegen komen, anders zal het lijken alsof er eerst een dode moest vallen voor er iets aan gedaan werd, en dat zou ik zeer erg vinden.
                Captain Turbo
                General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Ik hoop dat er binnenkort eens iets wordt verhaald op alle openbare aannemers.
                  Altijd maar tweedekeuze materialen gebruiken en tegen woekerprijzen werken, dat blijft maar duren.

Ooit al eens gezien wat zo'n wegenwerken kosten ??
                  Een rond puntje aanleggen kost evenveel als een luxevilla met alles erop en eraan ?
                  Dan vraag ik me af wat het zou zijn als er moeite gedaan werd om de boel ècht te laten vooruit gaan (nachtwerk, meer dan 5 personen op een werf, ...)

Men vliegt naar de maan, zit met camera's in elkaders aders te loeren, installeert namaak hartkleppen, ...
                  Maar het ontwikkelen van een tarmac die ietwat duurzaam is en bestand is tegen -20° tot +70° is blijkbaar onmogelijk. Ocharme, echt waar ?

Mijn ergernis is groter dan ooit tevoren en mijn verontwaardiging evenzeer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
                    Ik hoop dat er binnenkort eens iets wordt verhaald op alle openbare aannemers.
                    De aannemers hebben maar een beperkte verantwoordelijkheid. Het is de wegbeheerder die het lastenboek bepaalt, en bv bepaalt dat de funderingen maar de helft zo diep zijn als in Duitsland, of de keus van materialen in die funderingen en wegdekken.

Enkel als aannemers nog eens met die slechte lastenboeken gaan knoeien kan je ze verantwoordelijk stellen.

Comment

• vorige week? Alle dagen , iedere seconde kom je er tegen. wat ik niet begrijp is dat hier in ons kleine landje niets in orde kan gedaan worden, altijd maar oplappen. HOEVEEL doden moeten er nog vallen voor men er eens met man en macht, dag en nacht en ook zaterdag en zondag werk van maakt om ons wegenet in orde te krijgen. Maar wat willen we , vadertje staat zou moeten betalen voor nacht en weekend-werk, dan krijgen al die ministers een beetje minder en dat kan niet. Jan met de pet betaald eigenlijk meer dan genoeg en toch kan het niet. Een voorbeeld is autotaks, hier stukken van mensen en in Frankrijk met een prachtig wegenet en ook strenge winters , NUL. Waar gaat al ons belastingsgeld (en dat is meer dan genoeg) naartoe? En er zijn noch zoveel zaken waarover we kunnen zagen maar de vraag is hoelang verdragen we dit nog!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

• Alsof dat ongeval echt veroorzaakt zou zijn door die put in die weg
                        Ik zou eerder naar de onopletttendheid van die vrachtwagenbestuurder kijken, daarstraks had ik er weer bijna eene in men gat omdat hem te laat zag dat ik stil stond aan een rood licht (nog snel kunnen uitwijken naar het linker rijvak).
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Alsof dat ongeval echt veroorzaakt zou zijn door die put in die weg
                          Ik zou eerder naar de onopletttendheid van die vrachtwagenbestuurder kijken, daarstraks had ik er weer bijna eene in men gat omdat hem te laat zag dat ik stil stond aan een rood licht (nog snel kunnen uitwijken naar het linker rijvak).

Comment

• De opinie is verdeeld... Er zijn zeer veel putten in de weg, maar nog maar één vrachtwagen die in het decor is beland...

Comment

• Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door color Bekijk Berichten
                                vorige week? Alle dagen , iedere seconde kom je er tegen. wat ik niet begrijp is dat hier in ons kleine landje niets in orde kan gedaan worden, altijd maar oplappen. HOEVEEL doden moeten er nog vallen voor men er eens met man en macht, dag en nacht en ook zaterdag en zondag werk van maakt om ons wegenet in orde te krijgen. Maar wat willen we , vadertje staat zou moeten betalen voor nacht en weekend-werk, dan krijgen al die ministers een beetje minder en dat kan niet. Jan met de pet betaald eigenlijk meer dan genoeg en toch kan het niet. Een voorbeeld is autotaks, hier stukken van mensen en in Frankrijk met een prachtig wegenet en ook strenge winters , NUL. Waar gaat al ons belastingsgeld (en dat is meer dan genoeg) naartoe? En er zijn noch zoveel zaken waarover we kunnen zagen maar de vraag is hoelang verdragen we dit nog!!!!!!!!!!!!!!!
                                www.hln.be

Comment

• Goh, Belgische wegen het onveiligst van West-Europa

Comment

• kan je hier ook kapotte straatverlichting melden?
                                    die op de e40 waren allemaal kapot. (behalve aan de op en afritten)
                                    wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                      kan je hier ook kapotte straatverlichting melden?
                                      die op de e40 waren allemaal kapot. (behalve aan de op en afritten)
                                      Crevits haar batterijkes waren op
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Chauffeurs eisen twee miljoen euro wegens slechte wegen

Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

Comment

• De Walen kennen blijkbaar ook zoiets :

Waalse automobilisten klagen voor 6 miljoen euro

Comment

Working...
                                          X