Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boete:Dubbel geparkeerd naast eigen wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Boete:Dubbel geparkeerd naast eigen wagen

Hi,

Ik vind volgend geval wel interessant voor discussie, daarom dat ik het hier eens post:

Een vriend van mij woont in een straat waar hier en daar andere kasseitjes in het voetpad liggen die suggereren dat daar parkeerplaatsen zijn. Nu zijn er in die straat veel te weinig van dergelijke plaatsen en dus parkeren vele mensen gewoon op straat. Er is enkel een fietssuggestiestrook (geen fietspad of markeringen). De overgebleven plaats is volgens mij ook nog meer dan 3m breedte. De vriend in kwestie parkeerde echter z'n wagen op zo'n gesuggereerde plaats op het voetpad, en daarnaast zijn andere wagen op de baan. Op een dag krijgt hij echter een boete voor z'n wagen die op de baan staat wegens dubbel parkeren... 5m meer naar voren parkeren had geen verschil gemaakt voor het doorgaand verkeer, maar wel legaal geweest, omdat hij dan zijn eigen wagen niet blokkeerde...

Hij is uiteraard niet akkoord gegaan met deze boete...

Tja, de flikken gaan niet eerst controleren van wie die wagen is die daar geblokkeerd word he!
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
      5m meer naar voren parkeren had geen verschil gemaakt voor het doorgaand verkeer, maar wel legaal geweest, omdat hij dan zijn eigen wagen niet blokkeerde...
      dus als ik bovenstaande zin goed begrijp was 5 meter verder een parkeervak?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bucky Laplasse Bekijk Berichten
        En hij was zo vriendelijk om dat aan iemand anders te laten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk Berichten
          En hij was zo vriendelijk om dat aan iemand anders te laten.
          goeie kerel, denk ik dan.
          vreemd dat ze 'm daarom beboeten hoor.

Comment

er zal hier wel een of ander lettervretertje weten te zeggen in welk artikel van de wegcode 't juist staat dat het verboden is te parkeren buiten de afgebakende parkeervakken. ik vind 't niet direct terug, en 'k heb er ook nog nooit een pv voor gekregen, dus 'k kan het niet opzoeken in m'n ruime archief van parkeerovertredingen.

Comment

't enige dat ik vind is dat je binnen een woonerf verplicht bent gebruik te maken van de voorziene vakken. in een straat die geen woonerf is, moet dat blijkbaar niet, wat ik wel erg vreemd vind.
              anderzijds is het verboden andere voertuigen te blokkeren, en van wie dat andere voertuig is, zal op dat moment niet echt de grootste zorg van de potloodsabbelaar in kwestie geweest zijn. soms doen ze de moeite een verwittiging te geven, soms niet. pech gehad dus.

Comment

Verkeerd begrepen 5m verder stond hij ook op straat, maar niet meer naast z'n eigen andere wagen. Maar om zijn buren ter wille te zijn parkeert hij naast zijn eigen wagen

De situatie is een beetje vreemd in die straat: er zijn parkeervakken (aangeduid met andere kasseitjes, zonder witte markeringen). Die parkeervakken zijn volgens mij dus op zich al bediscussieerbaar.

Er zijn ook geen borden die het parkeren regelen in die straat, dus je mag gewoon op straat parkeren (wat het nut van die pseudo-parkeervakken is, is mij niet duidelijk), maar je mag niet naast je eigen wagen gaan staan... Zijn overtreding is dat hij zijn eigen voertuig geblokkeerd heeft

Comment

Verkeerd begrepen 5m verder stond hij ook op straat, maar niet meer naast z'n eigen andere wagen. Maar om zijn buren ter wille te zijn parkeert hij naast zijn eigen wagen

De situatie is een beetje vreemd in die straat: er zijn parkeervakken (aangeduid met andere kasseitjes, zonder witte markeringen). Die parkeervakken zijn volgens mij dus op zich al bediscussieerbaar.

Er zijn ook geen borden die het parkeren regelen in die straat, dus je mag gewoon op straat parkeren (wat het nut van die pseudo-parkeervakken is, is mij niet duidelijk), maar je mag niet naast je eigen wagen gaan staan... Zijn overtreding is dat hij zijn eigen voertuig geblokkeerd heeft
                  Ja, maar zoals ik al zei, de politie gaat niet controleren van wie dat geblokkeerde voertuig is he! Ze zien een geblokkeerd voertuig, wat niet mag dus ze schrijven een boete uit, niet meer dan normaal.
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Er zijn ook geen borden die het parkeren regelen in die straat
                    en 't is ook geen woonerf?

Comment

en 't is ook geen woonerf?
                      Nee, misschien wel zone 30 (maar ben er zelfs niet zeker van dat die daar al niet terug is gestopt).

Comment

Eh mo how zeh!

Straks gaan ze nog iedereen beboeten die voor zijn eigen oprit of poort staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                          Eh mo how zeh!

Straks gaan ze nog iedereen beboeten die voor zijn eigen oprit of poort staat.
                          Ja, als d'r nergens op de poort een plakaatje hangt met u eigen nummerplaat dat gij daaar moogt staan, dan kunnen ze u daarvoor inderdaad een boete geven!

Comment

Heb eens gehoord dat zulke plaatjes totaal geen rechtsgeldigheid hebben ?? Als men slim is en men is voor een poort geparkeerd is het genoeg van daar zo'n plakje met uw nrplaat op te hangen en 't is in orde. Met wat geluk komt de eigenaar tijdens uw parkeren niet buiten en misschien, als er soms zo'n 4-5 plakjes ondereen hangen, ziet hij zelfs niet dat hij nen extra-wagen in tijdelijk bezit heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                              Heb eens gehoord dat zulke plaatjes totaal geen rechtsgeldigheid hebben ?? Als men slim is en men is voor een poort geparkeerd is het genoeg van daar zo'n plakje met uw nrplaat op te hangen en 't is in orde. Met wat geluk komt de eigenaar tijdens uw parkeren niet buiten en misschien, als er soms zo'n 4-5 plakjes ondereen hangen, ziet hij zelfs niet dat hij nen extra-wagen in tijdelijk bezit heeft.
                              Dju, slim idee! Vlug eens zo wat stickers laten maken!

Comment

een ouwe aap moet je duidelijk geen smoelen leren trekken.

Comment

das gelijk in gent:

Je hebt een garage,dus ervoor mag niemand staan.Nu betaalt ge niet en ge zet u voor u eigen garage.(nummerplaat enz plakt op de poort).

resultaat:1/2isda een boete

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                                    das gelijk in gent:

Je hebt een garage,dus ervoor mag niemand staan.Nu betaalt ge niet en ge zet u voor u eigen garage.(nummerplaat enz plakt op de poort).

resultaat:1/2isda een boete
                                    Vraag aan de gemeente een bord met een pijl naar beneden? Hoewel dat geen garantie is: ik heb ooit briefjes zien liggen onder de ruitenwissers van wagens die voorbij het bord met de pijl naar beden geparkeerd stonden... Ze stonden daar overigens volledig legaal voor de rest...

Kan je geen bewonerskaart vragen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Ja, als d'r nergens op de poort een plakaatje hangt met u eigen nummerplaat dat gij daaar moogt staan, dan kunnen ze u daarvoor inderdaad een boete geven!
                                      Waar staat dat eigenlijk in de verkeerswet dat je niet voor een garagepoort of oprit mag parkeren, rekening houdende met het feit dat het je eigen poort of oprit kan zijn?

Comment

sorry maar ik moet voor een keer de politie gelijk geven. Zij kunnen niet rieken dat de geblokeerde wagen van dezelfde persoon is.
                                        Als het jouw wagen was die geblokeerd stond zou je moord en brand schreeuwen en zou je niets liever willen dan dat ze de persoon die jouw blokeerd beboet wordt.

Je gaat mij niet vertellen dat er binne wandelafstand geen parkeerplaats te vinden is (en wandel afstand kan best 1km zijn)

Mijn mening over parkeerboetes: ofwel parkeer je verkeerd en dan aanvaard je de boetes en ga je er niet over liggen zeuren (ook in dit geval sta je verkeerd geparkeerd) ofwel zit je er niet mee in om een km of twee te wandelen.

En schiet mij nu niet dood, je vraagt zelf om een discussie

Comment

Working...
                                        X