Mededeling

Collapse
No announcement yet.

!!!Dringend,wat is een aanvaardbare termijn om een factuur op te sturen???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• !!!Dringend,wat is een aanvaardbare termijn om een factuur op te sturen???

Begin dit jaar (20 februari)heb ik de koppeling van mijn wagen laten vervangen.

Na de herstelling ben ik 3 x naar de garage geweest om te betalen.

Telkens had die gast blijkbaar geen goesting of tijd om het geld dat ik gewoon op zak had te ontvangen.
    De 3de keer snauwt hij mij zelfs af en zegt dat ik de factuur wel in mijn brievenbus zal vinden!!!

Inderdaad,bijna 8 maanden later ligt de factuur in mijn brievenbus.
    Is dit nog een aanvaardbare en-of wettelijke termijn??
    En hoe kan ik hier op reageren.

Ikzelf denk dat er weinig tegen in te brengen zal zijn en dat gewoon betalen natuurlijk het simpelste zal zijn.Aangezien de particulier maar weinig rechten heeft.Enkel het recht om binnen de 30 dagen na het ontvangen van de factuur te betalen.

.

ik dacht een jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      ik dacht een jaar.
      Ik dacht zelf ook al zoiets,ik wil gewoon eens zeker zijn.

Comment

Ik denk trouwens niet dat daar wetteksten rond bestaan (maar ik kan me verschillen). Denk dat men eerder spreekt van een "redelijke termijn".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Denk dat men eerder spreekt van een "redelijke termijn".

Dat is het woord dat ik zocht.

Comment

er staat geen vervaldag op een factuur.
            hij moet natuurlijk geen 5jaar later afkomen. (en dan nog)
            Maar een factuur kan altijd verloren gegaan zijn met de post.
            Welke datum staat erop? de datum van de werken of een datum van vorige week?
            Want als je echt een slecht vel bent. (toch een beetje, aangezien je hier komt vragen of facturen verjaren) vecht je de factuur aan wegens van toeten nog blazen weten (als de datum op nu staat)

Comment

Ik zou even lang wachten met betalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                Ik zou even lang wachten met betalen

Ik zou dat ook doen, als ik 8 maanden op een factuur zou moeten wachten dan konden ze nu ook de bomen in...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                  er staat geen vervaldag op een factuur.
                  hij moet natuurlijk geen 5jaar later afkomen. (en dan nog)
                  Maar een factuur kan altijd verloren gegaan zijn met de post.
                  Welke datum staat erop? de datum van de werken of een datum van vorige week?
                  Want als je echt een slecht vel bent. (toch een beetje, aangezien je hier komt vragen of facturen verjaren) vecht je de factuur aan wegens van toeten nog blazen weten (als de datum op nu staat)

De datum van de uitgevoerde werken (februari)staat erop en dan de facturatiedatum( eind october)

Ik ben geen slecht vel,maar jij snauwt jou klanten toch ook niet af als ze langskomen om te betalen

Als ze al verloren zou zijn in de post dan ging ik al lang een herinnering gekregen hebben.

Comment

Op onze huwelijksreis hebben we ook zoiets meegemaakt.

We zaten met neckerman in Hurghada, egypte.

Daar enkele uitstappen gedaan, je had 2 manieren van betalen, ofwel daar met credit card ofwel op de poef bij neckerman die achteraf een factuur gingen sturen. Aangezien ik toen nog geen visakaart had dus optie 2 gekozen.

paar maanden gewacht, niets van gehoord.

Wij al blij, want 't was al bij al wel een serieus bedrag voor een pas gestart koppel.

Bijna een jaar later, 'k denk september terwijl de reis dateerde van oktober, toch een factuur in de bus, oke geen probleem, we hadden de kosten gemaakt dus wilden die wel betalen ook.

Maaaaaar, er stonden 50 euro nalatenheidskosten bij op wegens laattijdig betalen

Die telefoniste van Neckerman is er 3 dagen niet goed van geweest denk ik

2 weken later opnieuw een factuur in de bus zonder kosten en die hebben we netjes betaald, ging over +-250 euro denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                      De datum van de uitgevoerde werken (februari)staat erop en dan de facturatiedatum( eind october)

Ik ben geen slecht vel,maar jij snauwt jou klanten toch ook niet af als ze langskomen om te betalen

Als ze al verloren zou zijn in de post dan ging ik al lang een herinnering gekregen hebben.

Dat houd je niet tegen om nu te doen alsof je neus bloed

Comment

Betaal dat gewoon.

Je hebt gebruik gemaakt van een dienst en nu moet je betalen. So f*cking what?