Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie is gemachtigd om nieuw VIN te geven??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wie is gemachtigd om nieuw VIN te geven??

Hallo,

Ik heb quads geimporteerd vanuit Azie. Deze quads worden daar hand gemaakt in de fabriek.
    De quads zijn nu onderweg per boot.
    Ik ben er alleen achter gekomen dat de fabrikant nog werkt met 7 cijferige chassisnummers en niet met de officiele 17 cijferige VIN.
    Bij aankomst laat ik de quads homologeren door een individuele test, zodat ze worden gekeurd om Europa binnen te komen. Uiteraard is 1 van de eisen dat de voertuigen een 17 cijferig VIN moeten hebben.
    Weten jullie of de keuringsdiens (RDW) ook gemachtigd is om de oude 7cijferige chassisnummer om te zetten naar een nieuw 17 cijferige VIN?
    Of kan ik zelf ergens een nieuw VIN aanvragen en zelf inslaan?

De fabrikant is namelijk alleen goed in bouwen, en niet in europese maatstaven te hanteren zoals een VIN te gebruiken!

Groeten,

Joey

Wie is nog meer gemachtigd om VIN te geven dan alleen fabrikant??

Hallo,

Ik heb quads geimporteerd vanuit Azie. Deze quads worden daar hand gemaakt in de fabriek.
    De quads zijn nu onderweg per boot.
    Ik ben er alleen achter gekomen dat de fabrikant nog werkt met 7 cijferige chassisnummers en niet met de officiele 17 cijferige VIN.
    Bij aankomst laat ik de quads homologeren door een individuele test, zodat ze worden gekeurd om Europa binnen te komen. Uiteraard is 1 van de eisen dat de voertuigen een 17 cijferig VIN moeten hebben.
    Weten jullie of de keuringsdiens (RDW) ook gemachtigd is om de oude 7cijferige chassisnummer om te zetten naar een nieuw 17 cijferige VIN?
    Of kan ik zelf ergens een nieuw VIN aanvragen en zelf inslaan?

De fabrikant is namelijk alleen goed in bouwen, en niet in europese maatstaven te hanteren zoals een VIN te gebruiken!

Groeten,

Joey

Comment

je kan hem zeker niet zelf inslaan, althans niet in belgie. Ik weet niet hoe de (type)goedkeuring in nederland verloopt. Voor auto's in belgie met keuring als alleenstaand geval dient de mandataris de chassis nr aan te brengen op een onderdeel van het chassis en hiervoor een certificaat af te leveren. Ik herinner me dat dit voor motoren en quads volledig anders is en het aantal nrs op de VIN niet belangrijk is. Ik herinner me dat mijn broer zonder problemen zijn choppers heeft laten homologeren, die waren "one-off" custom van Orange county choppers in de US, zij hielden er ook een apparte VIN reeks op na.
      Maar zoals gezegd, ik weet niet hoe het in nederland verloopt. Best eens te raden gaan bij een professional dealer/importeur van niet europese moto's/quads.

Ik hoop voor jou dat het goed komt. Veel succes

Comment

Ik denk dat je daarvoor best de officiele instanties ter zake (RDW?) contacteert...
        Last edited by ; 30/09/2008, 20:53.

Comment

Hallo Floor,

Bedankt voor je antwoord.
          Inmiddels heb ik via de mail, de twee vin nr's door gekregen via de fabrikant.
          Ze staan alleen nog niet op het frame geslagen.
          Ik heb slagletters, denk je dat ik de nummers er zelf op kan slaan, of denk je dat ik daar problemen mee krijg??

Comment

Eén topic zal wel voldoende zijn zeker.
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

ik vrees dat je aan een avontuur begonnen bent waarvan het einde niet in zicht is.

Comment

Working...
              X