Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie is er in de fout?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wie is er in de fout?

Stel; je ziet een parkeerplaats op de baan, je rijdt er voorbij en zet terwijl je rechterpinker op. Je zet hem in achteruit en je begint erin te rijden. Ondertussen krijgt die wagen achter je het op zijn zenuwen en rijdt je voorbij. Pats..je bots tegen elkaar!! De wagen achter heeft het slecht ingeschat want je snuit draait bij het achteruit rijden verder op de baan.
    Wie is er nu in de fout, want volgens mij voeren ze beide een manoeuvre uit!
    Wat denken jullie?

Oorspronkelijk geplaatst door sammie
    Stel; je ziet een parkeerplaats op de baan, je rijdt er voorbij en zet terwijl je rechterpinker op. Je zet hem in achteruit en je begint erin te rijden. Ondertussen krijgt die wagen achter je het op zijn zenuwen en rijdt je voorbij. Pats..je bots tegen elkaar!! De wagen achter heeft het slecht ingeschat want je snuit draait bij het achteruit rijden verder op de baan.
    Wie is er nu in de fout, want volgens mij voeren ze beide een manoeuvre uit!
    Wat denken jullie?
    ik denk diegene die parkeert, omdat die van de rijrichting afwijkt.

ben dat wel niet zeker.

Comment

Da's een leuke voor de verzekeringen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Larson
        Da's een leuke voor de verzekeringen!
        Diegene die voorbij wil, niet de parkeerder, tenmnste niet als die zijn bewging kenbaar maakt.

Comment

Frankie Loosveld!

N/O

Ik denk degene die voorbijsteekt. Hij heeft het manouvre gedaan waardoor de botsing gebeurd is!

-edit-

Mits degene die aan het parkeren was zijn richtingaanwijzer aanhad uiteraard!
          Last edited by ; 29/04/2006, 13:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
            Diegene die voorbij wil, niet de parkeerder, tenmnste niet als die zijn bewging kenbaar maakt.

Ik denk er net zo over. Immers, deze was al gestopt en had al duidelijk aangegeven dat hij wou parkeren door te pinken. Bovendien was hij al achteruit aanhet rijden ook, want de neus draait naar buiten. De wagen achter begint dus later aan zijn manoeuver dan de parkeerder.
            Het is net zo in het volgende geval: stel er rijden twee wagens achter elkaar. De eerste wil naar links afslaan en zet zijn pinker aan. De tweede ziet de wagen voor hem vertragen, maar ziet niet dat die pinkt of negeert dit teken, en haalt de eerste wagen in. Boem! De chauffeur die inhaalt is in fout.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Mijn eerste gedacht is: De persoon die jou wil voorbijrijden, die moet volgens mij wachten tot dat het manoeuvre gemaakt is, in dit geval parkeren.
              2008 Opel Corsa 1.7CDTI
              2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                Ik denk er net zo over. Immers, deze was al gestopt en had al duidelijk aangegeven dat hij wou parkeren door te pinken. Bovendien was hij al achteruit aanhet rijden ook, want de neus draait naar buiten. De wagen achter begint dus later aan zijn manoeuver dan de parkeerder.
                Het is net zo in het volgende geval: stel er rijden twee wagens achter elkaar. De eerste wil naar links afslaan en zet zijn pinker aan. De tweede ziet de wagen voor hem vertragen, maar ziet niet dat die pinkt of negeert dit teken, en haalt de eerste wagen in. Boem! De chauffeur die inhaalt is in fout.
                de vraag is vooral, waar moet je de lijn trekken, want wegcode zegt wie een manoeuvre uitvoert moet voorrang geven aan alle andere weggebruikers. Dus ik zou niet meteen parkeerder durven zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
                  de vraag is vooral, waar moet je de lijn trekken, want wegcode zegt wie een manoeuvre uitvoert moet voorrang geven aan alle andere weggebruikers. Dus ik zou niet meteen parkeerder durven zeggen.

Diegene die inhaalt, zei ik.
                  Ik herinner me een voorval zoals de tweede situatie die ik neerpende. Diegene die inhaalt, en dus zijn manoeuver later begint, is in fout. Het gaat hier immers wel degelijk over inhalen en niet over het gewoon vervolgen van zijn weg (zonder manoeuver).
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                    Diegene die inhaalt, zei ik.
                    Ik herinner me een voorval zoals de tweede situatie die ik neerpende. Diegene die inhaalt, en dus zijn manoeuver later begint, is in fout. Het gaat hier immers wel degelijk over inhalen en niet over het gewoon vervolgen van zijn weg (zonder manoeuver).
                    Inderdaad, bij ons voor het inslaan van onze wijk is er ooit eens een ongeval gebeurd. Iemand uit m'n straat pinkte om linksaf te slaan en vertraagde, een motorijder begon hem toen in te halen en reed er knal op. Die persoon uit m'n wijk was niet in fout dacht ik.

Comment

wa als ge nu tegelijk aan het manoeuvre begint?
                      moeilijk hé

Comment

Er is ook zoiets als een gedeelde aansprakelijkheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          Er is ook zoiets als een gedeelde aansprakelijkheid.
                          en dan is het ieder zijn eigen kosten zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
                            Inderdaad, bij ons voor het inslaan van onze wijk is er ooit eens een ongeval gebeurd. Iemand uit m'n straat pinkte om linksaf te slaan en vertraagde, een motorijder begon hem toen in te halen en reed er knal op. Die persoon uit m'n wijk was niet in fout dacht ik.
                            mijn ma heeft eens 't zelfde gehad ... ze wou linksaf slaan in een zijstraat, maar de wagens achter haar bleven allemaal wachten, waardoor er een lange file ontstond.

Uiteindelijk ziet mijn ma een gaatje, maar op het fietspad daarachter -hetgeen moeilijk zichtbaar was- kwam een brommer af. Mijn ma rijdt al zachtjes vooruit met haar pinker nog steeds naar links. Op het moment dat die brommer voorbij is draait ze de straat in, maar er was een wagen heel die file beginnen inhalen ! (aja, die kon die brommer niet zien en dacht dat mijn ma in panne stond of zo), natuurlijk was dat vol in de flank ... Mijn ma is toen volledig in fout gesteld, omdat je altijd moet kijken of niemand je aan het inhalen is als je linksaf wil slaan
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                              mijn ma heeft eens 't zelfde gehad ... ze wou linksaf slaan in een zijstraat, maar de wagens achter haar bleven allemaal wachten, waardoor er een lange file ontstond.

Uiteindelijk ziet mijn ma een gaatje, maar op het fietspad daarachter -hetgeen moeilijk zichtbaar was- kwam een brommer af. Mijn ma rijdt al zachtjes vooruit met haar pinker nog steeds naar links. Op het moment dat die brommer voorbij is draait ze de straat in, maar er was een wagen heel die file beginnen inhalen ! (aja, die kon die brommer niet zien en dacht dat mijn ma in panne stond of zo), natuurlijk was dat vol in de flank ... Mijn ma is toen volledig in fout gesteld, omdat je altijd moet kijken of niemand je aan het inhalen is als je linksaf wil slaan
                              Typisch...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loekie
                                Typisch...
                                ...vrouwelijk?

Loosveld zal wel uitsluitsel bieden, als de luierik uit z'n zetel wil komen uiteraard...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                  Loosveld zal wel uitsluitsel bieden, als de luierik uit z'n zetel wil komen uiteraard...
                                  live vanuit m'n zetel: lang leve de waarborg rechtsbijstand.

Comment

Mijn vader zijn vader heeft dat heel lang geleden ook eens voor gehad met een motorrijder en hij is ook volledig in de fout gesteld . Als je een maneuverdoet moet je altijd goed uitkijken wat je doet en dat er geen inhaal maneuvers uitvoerd .

Comment

ik peins dat de kosten gewoon gedeelt zullen worden (zie origineel onderwerp)

Comment

schandalig. Kvind het wel raar dat je ma in fout was, want op een kruispunt mag je niet voorbijsteken!

Comment

Working...
                                        X