Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kosten schadebestek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kosten schadebestek

Een week geleden wordt mijn vriendin in haar wagen aangereden door een andere wagen die van een parking komt. Enfin, de papieren worden ingevuld enz. en vandaag dient zij haar aan te bieden bij de consessiehouder alwaar de expert de schade aan haar wagen zal komen opmeten. (Schade: krassen op de achterbumper en krassen op haar rechter achtervelg)

De expert komt toe, neemt wat foto's en vertrekt met de woorden: "ziezo, u kan vanaf vandaag een afspraak maken om uw wagen te laten herstellen".

Na zijn vertrek wil de garagist meteen een afspraak maken voor herstelling maar zij bedankt vriendelijk met de woorden dat ze nog niet goed weet wat ze gaat doen.

De garagist reageert daarop dat zij wel 50 euro zal moeten betalen voor het opmaken van het bestek. Indien zij deze niet betaald zou zij haar geld niet krijgen van de verzekering.

Hoezo?

"Als jij die 50 euro niet zou betalen kan ik het hele zaakje dwarsbomen door tegen de expert te zeggen dat je het toch niet gaat laten herstellen en dan krijg je je geld niet van de verzekering. Ik ga ik hier niet zoveel werk in dat bestek steken voor niets."

Zij krijgt hiervan een betalingsbewijs met de vermelding dat het bedrag zal afgetrokken worden van de totale herstellingssom indien zij de wagen terugbrengt voor de effectieve herstelling.

Mijn vraag: Kan dit zomaar?

Oorspronkelijk geplaatst door Flitser
    Mijn vraag: Kan dit zomaar?
    ja.

die kerel heeft z'n tijd gestoken in 't opmaken van een gedetailleerd schadebestek, de expert ontvangen, z'n schadedossier verdedigd,... logisch dat 'ie geld vraagt.

anderzijds heeft 'ie niets te maken met het al dan niet herstellen van de schade. dat is jullie probleem, niet het zijne.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
      ja.

die kerel heeft z'n tijd gestoken in 't opmaken van een gedetailleerd schadebestek, de expert ontvangen, z'n schadedossier verdedigd,... logisch dat 'ie geld vraagt.
      Inderdaad, daar kan ik inkomen.
      Dergelijke kost kan immers ook mee verrekend worden in de verzekeringskost en mag de gedupeerde geen cent kosten.

anderzijds heeft 'ie niets te maken met het al dan niet herstellen van de schade. dat is jullie probleem, niet het zijne.
      Hier knelt het schoentje nu net. Hij heeft de kost voor het bestek rechtstreeks op haar verhaald en verplicht haar daarmee nu ook om de herstelling bij hem te laten uitvoeren, zoniet is ze haar 50 euro gewoon kwijt.

Ik ben al een bezoekje gaan brengen aan diezelfde garage, die trouwens ook mijn wagen onderhoud, maar hij wil die 50 euro niet teruggeven. Eerlijk gezegd vind ik dit zeer klantonvriendelijk... of zie ik dat verkeerd?

Comment

Inderdaad, daar kan ik inkomen.
        Dergelijke kost kan immers ook mee verrekend worden in de verzekeringskost en mag de gedupeerde geen cent kosten.

Hier knelt het schoentje nu net. Hij heeft de kost voor het bestek rechtstreeks op haar verhaald en verplicht haar daarmee nu ook om de herstelling bij hem te laten uitvoeren, zoniet is ze haar 50 euro gewoon kwijt.

Ik ben al een bezoekje gaan brengen aan diezelfde garage, die trouwens ook mijn wagen onderhoud, maar hij wil die 50 euro niet teruggeven. Eerlijk gezegd vind ik dit zeer klantonvriendelijk... of zie ik dat verkeerd?
        niemand verplicht jou om de expertise bij een garage te laten doen. je hebt er voor gekozen om het zo te doen, dan moet je er ook voor betalen. zo simpel is dat.

Comment

niemand verplicht jou om de expertise bij een garage te laten doen. je hebt er voor gekozen om het zo te doen, dan moet je er ook voor betalen. zo simpel is dat.
          ???

Haar verzekeringsagent heeft een afspraak gemaakt met de expert en zij diende zich voor de afspraak naar haar garage te begeven alwaar de expert enkele foto's is komen nemen en daarna vertrokken is. Haar garage diende daarop het bestek op te maken.

Wij hebben er dus niet echt voor gekozen... Kan het ook anders misschien?
          Zoja, graag een woordje uitleg.

Alvast bedankt!

Comment

???

Haar verzekeringsagent heeft een afspraak gemaakt met de expert en zij diende zich voor de afspraak naar haar garage te begeven alwaar de expert enkele foto's is komen nemen en daarna vertrokken is. Haar garage diende daarop het bestek op te maken.

Wij hebben er dus niet echt voor gekozen... Kan het ook anders misschien?
            Zoja, graag een woordje uitleg.

Alvast bedankt!
            de meeste van mijn klanten rijden zelf naar de expert, of laten hem desnoods bij hen thuis komen. een expert vraagt per expertise ongeveer 80 €, exclusief btw. dan mag 'ie er wel iets voor doen ook...

Comment

de meeste van mijn klanten rijden zelf naar de expert, of laten hem desnoods bij hen thuis komen. een expert vraagt per expertise ongeveer 80 €, exclusief btw. dan mag 'ie er wel iets voor doen ook...
              Maar die 80 € wordt in dat geval ook vergoed door de maatschappij natuurlijk, wat hier helemaal het geval niet is.

Enfin, in elk geval bedankt voor de uitleg.

Ze had die 50 euro nooit mogen betalen, die kerel heeft haar gewoon belogen en het is vooral DAT wat me hoog zit. Ze zullen ons daar in elk geval nooit meer zien, dat staat vast.

Comment

Maar die 80 € wordt in dat geval ook vergoed door de maatschappij natuurlijk, wat hier helemaal het geval niet is.

Enfin, in elk geval bedankt voor de uitleg.

Ze had die 50 euro nooit mogen betalen, die kerel heeft haar gewoon belogen en het is vooral DAT wat me hoog zit. Ze zullen ons daar in elk geval nooit meer zien, dat staat vast.
                de expert krijgt uiteraard van de maatschappij z'n vergoeding voor vaststelling van de schade, en de garagist verwacht van jullie een vergoeding voor het gebruik van z'n infradinges, z'n tijd en de opmaak van 't bestek.

Comment

de expert krijgt uiteraard van de maatschappij z'n vergoeding voor vaststelling van de schade, en de garagist verwacht van jullie een vergoeding voor het gebruik van z'n infradinges, z'n tijd en de opmaak van 't bestek.
                  Mja... service noemen ze dat in mijn ogen.
                  Laatst werd ik met mijn motor aangereden door een wagen.
                  Expertise is dan op dezelfde manier geregeld en ik heb geen cent moeten betalen voor het opmaken van het bestek. En zo te horen is dat in mijn omgeving overal hetzelfde.

Maar nogmaals, waarom moet de garagist erover liegen. Dat hij dan zegt wat jij net verteld, maar niet dat ze zogezegd haar geld van de verzekering niet zou krijgen als ze geen vergoeding geeft aan hem.

Jij vraagt toch ook geen vergoeding als iemand van jouw klanten vraagt om zijn/haar polissen eens te bekijken of er nergens geen goedkopere oplossing te vinden is? En daar kruipt ook tijd en werk in.

Comment

Ik vind dat nogal diefstal van de garage om 50 euro aanterekenen voor een prijs bestek . Ik heb bij mijn garage ook eens een prijsbestek gevraagd en heb er niet voor moeten betalen .

Comment

Jij vraagt toch ook geen vergoeding als iemand van jouw klanten vraagt om zijn/haar polissen eens te bekijken of er nergens geen goedkopere oplossing te vinden is? En daar kruipt ook tijd en werk in.
                      ik ken makelaars die dat wel doen.

Comment

Working...
                      X