Mededeling

Collapse
No announcement yet.

garantie op de starter(krans)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• garantie op de starter(krans)

Ik had onlangs problemen met mijn wagen omdat de starter het begeven heeft. De nieuwe starter zal mij, inclusief de werkuren, 300€ kosten. Als autoleek zijn heb ik totaal geen idee of dit een normale prijs maar het is een aardige som om neer te tellen.

Gelukkig heb ik een jaar garantie op mijn auto en staat in het verkoopscontract dat de defecten aan de motor inclusief starterkrans (en nog enkele andere onderdelen) onder deze garantie valt, er is een clausule over wat er allemaal niet onder garantie valt maar daar is geen vermelding gemaakt van de starter... maar de verkoper beweerdt dat dit niet zo is voor de starter zelf...

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me zeggen of dit wel of niet onder garantie valt?

Oorspronkelijk geplaatst door supertrash Bekijk Berichten
    Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me zeggen of dit wel of niet onder garantie valt?
    normaal wel hoor als je een jaar garantie gekregen hebt op de motor enzo, moet dat erbij zitten
    BMW E10 1600ti 1967
    BMW E10 2002tii 1973
    BMW E30 325i sedan 1986
    BMW E36 318is cabrio 1995
    BMW E36 320i cabrio 1994
    BMW E91 318d touring 2006
    MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

Starter kan defect gaan door te lang te starten.

Geen garantie volgens mij.
      Starterkrans is de tandkrans rond het vliegwiel, en dat kan niet stukgaan door eigen fouten.

Je gaat ook geen nieuwe versnellingsbak krijgen als je hem al rijdend van 2e naar Achteruit gooit he...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Starter kan defect gaan door te lang te starten.
        als je lang moet starten, ligt dat toch ook aan iets anders hoor
        BMW E10 1600ti 1967
        BMW E10 2002tii 1973
        BMW E30 325i sedan 1986
        BMW E36 318is cabrio 1995
        BMW E36 320i cabrio 1994
        BMW E91 318d touring 2006
        MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

Ik begrijp wat je bedoelt dat dit kan kapot gaan door de gebruiker zelf, slijtage dus, maar ik heb die wagen een half jaar nu en als er iets na zo een korte periode stuk gaat dan lijkt me dit toch onder garantie te vallen en niet door misbruik van de gebruiker? Bij een 2e hands wagen kan je niet verwachten dat alles nieuw is maar het moet op zicht toch een eindje meegaan?

Ik had trouwens voordien al eens problemen gehad met mijn batterij maar die heb ik op eigen kosten vervangen, die was al stuk na 2 maand, iets wat ook "slijtage" is maar waarvoor een verkoper toch een beetje garant kan staan imo

1 jaar garantie moet inbegrepen zijn in de prijs en ik begrijp dat de verkoper zijn geld niet aan mijn auto wil spenderen maar ik heb betaald voor een 1 jaar garantie dus heb ik daar ook recht op lijkt me...

Wettelijk lijkt mij het erop dat dit onder garantie valt aangezien het niet expliciet bij de uitsluitingen van de garantie staat vermeld... maar jullie zullen dit wel beter weten, niet?
          Last edited by ; 02/01/2008, 11:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWFREAK Bekijk Berichten
            als je lang moet starten, ligt dat toch ook aan iets anders hoor
            Ja.

En daar krijg je dan garantie op, niet op die starter

er is verschil tussen schade en vervolgschade he.

Ohja, mijn zus heeft ook eens een starter naar de zak geholpen door te lang te starten
            En dat was niet omdat ie niet goed startte, maar gewoon omdat ze maar bleef doorstarten terwijl de motor al draaide

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door supertrash Bekijk Berichten
              Ik begrijp wat je bedoelt dat dit kan kapot gaan door de gebruiker zelf, slijtage dus, maar ik heb die wagen een half jaar nu en als er iets na zo een korte periode stuk gaat dan lijkt me dit toch onder garantie te vallen en niet door misbruik van de gebruiker? Bij een 2e hands wagen kan je niet verwachten dat alles nieuw is maar het moet op zicht toch een eindje meegaan?

1 jaar garantie moet inbegrepen zijn in de prijs en ik begrijp dat de verkoper zijn geld niet aan mijn auto wil spenderen maar ik heb betaald voor een 1 jaar garantie dus heb ik daar ook recht op lijkt me...

Wettelijk lijkt mij het erop dat dit onder garantie valt aangezien het niet expliciet bij de uitsluitingen van de garantie staat vermeld... maar jullie zullen dit wel beter weten, niet?
              Wat zijn de juiste onderdelen die op de uitsluitingen staan vermeld?

En heb jij op papier staan dat je een jaar garantie hebt?

Comment

er staat een begin en einddatum van de garantie vermeld...

Gedekte onderdelen/prestaties

motor: gebreken aan volgende onderdelen: starterkrans

bij uitsluitingen: slijtage gevoelige onderdelen zoals batterij, schokbrekers,... (geen vermelding van starter)

Comment

Working...
                X