Mededeling

Collapse
No announcement yet.

overzetten nummerplaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• overzetten nummerplaat

Momenteel hebben we twee dagelijkse auto's, de Vectra (op naam van mijn vrouw) en de 155 (op mijn naam).
    Aangezien we eigenlijk maar 1 auto meer nodig hebben, zou een van de twee daily's eruit moeten. Binnen een tweetal jaar, als mijn vrouw weer op een andere plaats werkt als ik, zouden we weer naar twee daily's overstappen, waarvan eentje ingeschreven op de zaak van mijn vrouw.
    Een van de scenario's is: de 155 op stal zetten, en met de Vectra verderrijden (die is namelijk het recentste, heeft de laagste kms, is het handigste voor gezinsgebruik, heeft de laagste vaste kosten enz).
    Ik zou dan echter wel de nummerplaat van de 155 op de Vectra willen zetten, om later geen problemen te hebben om de 155 weer te kunnen laten keuren en inschrijven (en ook de 75, die met dezelfde nummerplaat ingeschreven was en ook op stal staat).
    Hoe moet ik dat aanpakken? Moet de auto dan gekeurd worden voor de verkoop (aangezien de auto van mijn vrouw op mijn naam komt), of wordt een koppel beschouwd als één eigenaar? En moet er dan opnieuw BIV betaald worden?
    Thanx voor alle tips!
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Ik heb de vraag ook eens gesteld aan GOCA, dit is hun antwoord:

Beste,

Het eenvoudigste is de huidige nummerplaat van het voertuig dat u buiten
    dienst gaat stellen terugsturen naar de DIV.
    Op het moment dat u uw voertuig terug in dienst wenst te nemen kan dit
    zonder keuring gebeuren.Dit gaat eenvoudig langs uw verzekerng,"
    herinschrijving zelfde eigenaar". Nadat u uw nieuwe nummerplaat in uw
    bezit heeft biedt u het voertuig aan om technisch te laten keuren.

Hopend u op passende wijze te hebben geïnformeerd verblijf ik,
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

herinschrijving op naam van titularis is altijd kosteloos. er moet geen biv betaald worden, ook al wordt er een nieuwe plaat aangevraagd.
      de auto wordt eerst ingeschreven, en moet dan pas naar de keuring.
      overdracht tussen echtgenoten is mogelijk mits onderlinge toestemming (kopie huwelijksakte bij te voegen, samen met een verklaring) en kost ook niks.
      overdracht op de vennootschap van een van de echtgenoten wordt aanzien als een verkoop, waarbij dus keuring voor verkoop moet gebeuren, én biv moet betaald worden. in dat geval is het misschien interessanter om met een kilometervergoeding te werken.

Comment

Super, merci!

Comment

herinschrijving gebeurt via de verzekeringstussenpersoon. als 'ie beweert dat je eerst naar de keuring moet, weet hij niet waar 't over gaat. en zo zijn er helaas veel...

Comment

Working...
          X