Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Milieuvriendelijke auto's en hun voordelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Oh ja en geen garantie
    Ander voorstel. En beter.

Comment

Die reclame's van Citroën, VW en Seat op de radio, daar kan ik soms echt stenen kloten van krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
        Ik begrijp.
        Pakistan? Ben je daar nu?
        Ja. Helaas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
          Die reclame's van Citroën, VW en Seat op de radio, daar kan ik soms echt stenen kloten van krijgen.
          'Iedereen heeft het over milieuvervuiling, maar wie doet er wat aan?'
          "Ik, want ik heb m'n oude auto verkocht en een citroën gekocht!"

Ik leef met je mee, stenen kloten zijn verre van aangenaam.

Comment

Die fles die daar dwars neerligt, is dat nitro ?

Dan moet nogal een zijdelingse stoot geven

Ook verkrijgbaar met Xenon Adaptive en parkeersensoren
            Bijgevoegde Bestanden
            Last edited by ; 03/11/2007, 17:45.

Comment

Polo Bluemotion

Dit vind ik momenteel de mooiste 'milieuvriendelijke' wagen. Hij stoot 102gr. CO2 uit, maar in sommige publiciteit staat 99gr. CO2.

Anyway, 15% korting en 200 Euro voor partikelfilter

Comment

e-positief rijden ( hoe zuinig rijden )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                  e-positief rijden ( hoe zuinig rijden )

http://www.e-positief.be/nl/zelftest.aspx
                  Hoe ecologisch handelen ?

- Men neme een paar Boeings, type speelt geen rol, men zette de banden plat zodat ze aan de grond moeten blijven.

- Men neme een paar vrachtwagens en blokkeer ze op een parking zodat ze niet wegkunnen.

- Men neme een paar vrachtschepen (zeeschepen) en legt ze aan de ketting.

Met deze drie simpele regels kan men een immense bijdrage aan het milieu leveren. Wil men nog meer dan kan men vragen aan de automobilisten om hun vervuiling, wat in vergelijking met de 3 hierboven aangehaalde, slechts een "scheet in een fles" is, te verminderen door aan x-aantal toeren te schakelen en door in y-versnelling te blijven enz.... Voor de schatkist zou alleen het vrachtwagen item van tel zijn want de andere betalen sowieso geen of in het geval van de schepen een minimum aan accijnzen, dus van regeringszijde uit zou er geen bezwaar mogen komen??

Comment

<105gr CO2/km :
                    MINI Cooper D
                    Smart Fortwo coupé & cabrio 0.8CDI
                    Toyota Prius
                    VW Polo Bluemotion
                    Ik denk dat de Seat Ibiza "Ecomotive" daar nu ook bijmag? Waarschijnlijk dezelfde motor en technieken als bij de Polo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NicoDV Bekijk Berichten
                      Ik denk dat de Seat Ibiza "Ecomotive" daar nu ook bijmag?
                      idd
                      99gr co2

edit : OT is up to date gebracht

Comment

die seat is cheap, maar adverteerd met de prijs na de 15%

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          die seat is cheap, maar adverteerd met de prijs na de 15%
                          catalogusprijs van de 3deurs is 14289 Euro

Daar nog eens de 15% en de 200 euro ( roetfilter ) af

Comment

Zuinige auto's baten niet

We worden tegenwoordige bijna dagelijks om de oren geslagen met milieuvriendelijke modellen. Op het aanstormende Brusselse Autosalon heeft nagenoeg elke massaconstructeur wel één of andere CO2-vriendelijke versie in de aanbieding. En omdat de CO2-uitstoot recht evenredig is, zijn die modellen ook pomp- en budget-vriendelijk. Tenminste, dat is de theorie. De VAB ging na in hoeverre dergelijke eco-wagens effectief blijken in het dagelijks gebruik. Zowel de zuinige dieselwagens met partikelfilter (à la Polo Bluemotion) als de benzine Hybridewagens (de Toyota Prius of Honda Civic Hybrid) werden aan de tand gevoeld.
                            Gemiddeld ligt het normverbruik van dergelijke eco-modellen met dieselmotor anderhalve liter per 100km lager dan bij een model zonder speciale ingrepen. Wanneer een testrijder volgens de principes van het eco-rijden een gemengd parcours aflegt verbruikt hij gemiddeld 1,2 liter minder dan bij een conventioneel exemplaar. Het gerealiseerde verbruik ligt dan nog wel 6% boven het normverbruik. Als normale bestuurders, huisvaders en gezinnen, het stuur nemen slinkt het verbruiksvoordeel weg. Zij verbruiken tot 73% meer dan het opgegeven verbruik. Een eco-versie is dan slechts een halve liter zuiniger dan een conventionele auto. Bij de huidige dieselprijzen levert dat amper € 0,6 voordeel per 100km op.
                            Bij de hybridewagens is de winst volgens de constructeur 0,9l/100km. Een professionele testrijder houdt daar in de praktijk 0,8l van over, al zijn de gerealiseerde verbruikscijfer dan al 31% boven die van de constructeur. Gezinnen verbruiken nog een stuk meer maar realiseren in vergelijking met niet-hybride-modellen wel een verbruikswinst van 0,9l/100km. Een ‘normale' bestuurder komt 61% boven het normverbruik van de constructeur uit.
                            VAB gebruikt de resultaten om de nadruk te leggen op de principes van eco-rijden. Bovenstaande voertuigtypes zijn wel zuiniger dan modellen zonder modificaties, maar de resultaten worden verwaarloosbaar als de bestuurder z'n rijstijl niet aanpast. Wie zich die principes meester maakt, heeft het meeste voordeel bij een zuinige dieselversie, klinkt het bij de automobilisten-organisatie.
                            bron.

Comment

waarom baten ze niet? Ze zijn toch zuiniger of mis ik iets?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                waarom baten ze niet? Ze zijn toch zuiniger of mis ik iets?
                                Ze zijn zuiniger dan een andere auto maar mss niet zo zuinig dan de fabrikanten verkaren ?

Ik heb de OT aangepast, weer wat nieuwe modellen erbij

Comment

edit: vraag al beantwoord in de openingspost

Comment

Ze zijn zuiniger dan een andere auto maar mss niet zo zuinig dan de fabrikanten verkaren ?
                                    Dat is ook zo bij gewoon auto's dus ik ben niet echt verbaasd.

Comment

Er zou begin volgend jaar ook nog een nieuwe Ford Focus komen die maar een uitstoot zou hebben van 114g CO2 heb ik dit weekend gelezen!
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Er zou begin volgend jaar ook nog een nieuwe Ford Focus komen die maar een uitstoot zou hebben van 114g CO2 heb ik dit weekend gelezen!
                                        Elk merk gaat zijn 'groene' auto hebben.

Comment

Elk merk gaat zijn 'groene' auto hebben.
                                          Ze zullen wel moeten he.
                                          Zou er ook zo'n bmw komen die onder de 115g CO2 zal zitten
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X