Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30 2009 2.0d breuk

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volvo C30 2009 2.0d breuk

    Hoi, ik ben nieuw op dit forum omdat ik ten einde raad ben, hopelijk kan ik rekenen op jullie expertise.

    Ik heb een volvo C30 2.0d summum versie en hiervan in de distributieriem gesprongen bij het rijden op de autostrade. Dit is intussen al 5 maanden geleden. In tussentijd zijn de kleppen vervangen, verstuivers getest, en nieuwe nokkenassen in de wagen gestoken. Maar nog steeds deaait de motor met een tik, de tik word erger naarmate het optoeren van de motor zelfs extreem. Ik heb een filmpje van de motor bij stationair draaien waar het ook reeds hoorbaar is,...

    Ik weet niet meer wat doen, ten einde raad. Kunnen jullie mij helpen?

    https://youtu.be/-ObLA5mtKhg

  • #2
    Anders iets merkbaar? Vermogen verlies? Minder vermogen dan anders? Schokken?

    Comment


    • #3
      De wagen staat al een aaltal maanden stil, ik heb er nog niet mee gereden sinds dien. Als ik de 1 voor 1 de injectoren loskoppen hoor ik wel een verschil op 1 injector buiten de andere. Bij optoeren schud de motor wel eventjes, denk dat dat normaal is?

      Comment


      • #4
        Wellicht de kleppen die tikken
        Oliepeil ok ?
        Correcte olie gebruikt ?
        Motor eens flushen kan helpen

        Comment


        • #5
          Olie is 10w40, heeft hier altijd al op gedraaid ipv 5w30, zou het probleem niet mogen vormen denk ik? Oliepeil is ok, kleppen zijn allemaal nieuw. Oliepeil is ok. Of ben ik verkeerd op de 10w40? Totaal km van de wagen is 125000 distributieriem vervangen op 105000km en toch na 20000 km gesprongen
          Last edited by Louis jacobsen; 07/10/2016, 19:00.

          Comment


          • #6
            Iemand nog een idee?

            Comment


            • #7
              Als de fabrikant SAE 5W-30 voorschrijft, zou ik dat erin doen. Misschien bereikt de 10W40 olie niet voldoende de hydraulische klepstoters zodat er getik is.
              Maak zeker dat het ACEA A5/B5 specificatie is

              Comment


              • #8
                Ik snap niet waarom je 10w40 in dat spel kapt . Met olie hou je u best aan wat er word voorgeschreven . Experimenteren doe je best als je hoge olieverbruik hebt.

                Comment


                • #9
                  Bij men garage werd dit gedaan, nooit echt om gevraagd eigenlijk. Ik test de wagen morgen met andere olie, ook de injectoren zijn terug binnen om getest te worden hopelijk morgen ook meer nieuws,...

                  Comment


                  • #10
                    de injectoren waren terug allemaal ok, verder geen nieuws, als er nog ideen zijn,...

                    Comment


                    • #11
                      Net verlies van druk opgemeten, en heb verlies op 1 van de cilinders, kan de motor hierdoor zo tikken??? En hoe los ik het op? :s

                      Comment


                      • #12
                        misschien 1 klep niet goed gemonteerd?
                        als je druk verlies op 1 cilinder hebt kan dat zijn dat 1 klep niet goed afsluit, en die klep kan dus ook iets meer tillen door verkeerde klepspeling.
                        http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                        http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                        http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

                        Comment


                        • #13
                          te lage compressie, da's verlies via de zuigerveren of de kleppen. aangezien dit mankement niks te maken heeft met de pistons of zuigerveren zal dat liggen aan de kleppen.
                          wie heeft de kleppen en nokkenas vervangen? gewone garage, hobbyist, expert of zelf gedaan?
                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Louis jacobsen Bekijk Berichten
                            Ik test de wagen morgen met andere olie
                            Kwam nog geen feedback over.

                            Comment


                            • #15
                              Van nieuwe hydraulische klepstoters lees ik niks. Die krijgen ook goed op hun donder als de piston de klep raakt.
                              Omdat het geluid het toerental volgt is het geen verstuiver.
                              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                              Comment

                              Working...
                              X