Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Startproblemen Peugeot 205

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Startproblemen Peugeot 205

Hallo,

Ik ondervind startproblemen met mijn Peugeot 205. Het is al een redelijk oud bakske met een choke die ik zelf nog moet uittrekken. Als ik de auto wil starten lijkt hij te verzuipen en dan valt de motor stil. Ik heb er vooral last van als de auto koud staat. Hij durft ook wel eens gewoon stil te vallen. Eens ik een tijdje rij heb ik er geen last meer van. Als ik de motor wil laten aanslaan moet ik bij het starten soms hard op mijn gaspedaal duwen. Hebben jullie tips voor mij zodat ik mijn schaamtelijke momenten wat kan verminderen?

Groetjes uit Aalst...

Het is misschien nog te warm om de choke al te gebruiken ?? Eens proberen zonder choke, koppeling ingeduwd en dan zien wat de motor doet, indien nodig wat gas bijgeven ??

Comment

Ik trek de choke ook niet helemaal uit, dat is niet nodig, een klein beetje maar... Ik rij nog niet zo lang met de auto en ik heb leren rijden met een diesel. Nu heb dus zo'n oud bakje met een choke op nafte. Ik start als volgt :

- ik trek de choke een klein beetje uit want het is nog geen winter
      - duw de koppeling in
      - draai de sleutel
      - dan moet ik massas gas geven om de motor in gang te krijgen

en dan kan ik vertrekken...om vervolgens enkele honderden meter verder aan het eerste kruispunt stil te vallen... nu krijg ik tips van iedereen en iedereen zegt wat anders...

Wat zeggen jullie?

Greetz uit Aalst...

Comment

- choke volledig uittrekken
        - starten (gaat dan zonder gas te geven)
        - na pakweg 1,5 km langzaamaan de choke verminderen

Zo deed ik t vroeger altijd bij m'n psa kar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pitface Bekijk Berichten
          Hallo,

Ik ondervind startproblemen met mijn Peugeot 205. Het is al een redelijk oud bakske met een choke die ik zelf nog moet uittrekken. Als ik de auto wil starten lijkt hij te verzuipen en dan valt de motor stil. Ik heb er vooral last van als de auto koud staat. Hij durft ook wel eens gewoon stil te vallen. Eens ik een tijdje rij heb ik er geen last meer van. Als ik de motor wil laten aanslaan moet ik bij het starten soms hard op mijn gaspedaal duwen. Hebben jullie tips voor mij zodat ik mijn schaamtelijke momenten wat kan verminderen?

Groetjes uit Aalst...
          Oorspronkelijk geplaatst door Pitface Bekijk Berichten
          Ik trek de choke ook niet helemaal uit, dat is niet nodig, een klein beetje maar... Ik rij nog niet zo lang met de auto en ik heb leren rijden met een diesel. Nu heb dus zo'n oud bakje met een choke op nafte. Ik start als volgt :

- ik trek de choke een klein beetje uit want het is nog geen winter
          - duw de koppeling in
          - draai de sleutel
          - dan moet ik massas gas geven om de motor in gang te krijgen

en dan kan ik vertrekken...om vervolgens enkele honderden meter verder aan het eerste kruispunt stil te vallen... nu krijg ik tips van iedereen en iedereen zegt wat anders...

Wat zeggen jullie?

Greetz uit Aalst...
          Rood:

Er is wel een 'licht' verschil in uitleg tussen de 1e en de 2e quote eh ?? Zoals axdude zegt, choke volledig uittrekken en niet aan het gas komen.

Comment

Heb je er vooral last van bij koud en vochtig weer of onder alle weersomstandigheden?

Mijns inziens zit het probleem in de ontsteking. Door een scheur in de verdelerkap of de bougiekabels kan vocht komen waar het niet hoort en dit kan weer voor startproblemen zorgen, evenals een moeizaam lopende koude motor.
            Ik zou de ontsteking nalopen of anders na laten lopen!

Comment

Working...
            X